The Bluesdiggers - Diggin' deep

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

The Bluesdiggers - Diggin' deep

Bericht door Laxe »

Van de zomer opgenomen en nu eindelijk echt uit: de eerste cd van de Bluesdiggers - Diggin' deep.
Allemaal (11) eigen nummers in gevarieerd blues idioom, alles met de hele band live opgenomen, een paar takes per nummers en minimale overdubs en editing.

Inmiddels ook online te beluisteren, bijv. op Youtube of Spotify
Daarnaast ook als download te koop op iTunes, Amazon etc.

Maar het liefst heb je natuurlijk zo'n mooi fysiek cdtje in de hand ( en in de speler). Dat kan voor een tientje, info op onze website.
Voor deze eerste cd met eigen werk hebben we speciaal een mooie kartonnen 'digisleeve' gekozen als verpakking. Wat duurder in productie, maar ook erg mooi. Ik ben er zelf wel blij mee :)

bd_cd1_m.jpg
bd_cd1_m.jpg (455.11 KiB) 4070 keer bekeken
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: The Bluesdiggers - Diggin' deep

Bericht door Laxe »

Voor de geïnteresseerden: bas is mijn Precision, opgenomen via de DI, pre-EQ, van mijn Genz Benz Streamliner. Dat gaf een zeer clean signaal met heel veel laag, beetje te veel van het goede (ja, dat kan). Dat is getemd door te re-ampen via een Kemper met een Fender Bassman 10 model (handig als je opnameman een apparatuurfreak is) met een net niet helemaal cleane gain instelling. Ligt nu lekker en redelijk prominent in de mix vind ik.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: The Bluesdiggers - Diggin' deep

Bericht door Hans58 »

Kleine preview (heet dat zo als je luistert?) gedaan. Klinkt tof, Lex :thumbsup:. Bestelling gedaan.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: The Bluesdiggers - Diggin' deep

Bericht door Laxe »

Hans58 schreef: 06 feb 2019, 20:07 Kleine preview (heet dat zo als je luistert?) gedaan. Klinkt tof, Lex :thumbsup:. Bestelling gedaan.
Leuk! Volgens de penningmeester kan hij morgen al op de mat ploffen.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: The Bluesdiggers - Diggin' deep

Bericht door Hans58 »

En dat is zojuist gebeurd. Nu spelende. Lekkâh!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie