Band promo filmpje

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bloc Riff Nut
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 nov 2009, 10:04

Band promo filmpje

Bericht door Bloc Riff Nut »

Dit is onze eerste band promo dingetje. Een simpel soul coverband met een simpel filmpje. Is het goed genough om kroegbazen te laten zien/ horen. Ik denk het wel maar onafhankelijke meningen tellen dubbel😁

https://youtu.be/k00fKU1qzD4
Feedback:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... c+riff+nut" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers.

Phil.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Band promo filmpje

Bericht door evertalbers »

Er van uit gaande dat je moet roeien met de footage die je hebt: prima filmpje! Goede opname, fijne Hammond ook.

Wat je nog kunt verbeteren:
  • Overgangen in beeld synchroon timen met de overgangen en/of accenten in de muziek. Dat levert een fijnere ritmische ervaring op. Als je in je video-programma de geluidsgolven kunt zien in het geluidsspoor wordt dit wat makkelijker.
  • Contactgegevens in het filmpje zetten (of in YouTube ernaast)
  • Voor kroegeigenaren: quasi-wetenschappelijk aantonen dat met jullie muziek de bier-omzet met 52% toeneemt en de whiskey-omzet met 43%.
Andere mensen nog tips? Ik ga nu maar eens een auto reserveren :)
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Band promo filmpje

Bericht door MaartenV »

Eens met Evert: iets meer interactie/synchronisatie zouden hem nog lekkerder kunnen maken. Er zit ergens een gitaarsolo in, halverwege valt een foto van - vermoedelijk - de gitarist. Vlak daarna hoor je een uithaal van de zangeres en even later *zie* je hem ook. Als je dat soort dingen nog iets meer op elkaar kunt afstemmen...

En ik vind die quasi-wetenschappelijke cijfers hilarisch, mooie toevoeging. Die humor kan zorgen dat mensen het je sneller gunnen! Als je die percentages omlijst met andere semi-interessante wist-u-datjes krijg je een extra laag in je video.
Het is makkelijker als je denkt.
Plaats reactie