Carpe Diem

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Carpe Diem

Bericht door Bassmeister Che »

Mijn band, Carpe Diem, brengt in eigen beheer een single uit. Laat weten wat je ervan vindt. Download van https://bart.vdgarde.net/CarpeDiem
het nummer Memento Mori
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik heb er net naar geluisterd, en ik vind het nummer aangenaam luisteren, maar er zijn toch nog best wat punten die voor verbetering vatbaar zijn volgens mij. De timing van de gitarist (zeker in zijn solo) is slecht, de zanger zingt niet al te zuiver, en heeft een stem (maar dat kan aan mij liggen) die ik niet zo bij de muziek vind passen. En het nummer lijkt te bestaan uit aan elkaar geplakte ideeen. Het is geen eenheid. Ik vraag me af of de band dat wel is.
Ik wil je niet afzeiken, maar ik zeg gewoon wat ik vind.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Waarheid

Bericht door Bassmeister Che »

Soms is de waarheid hard, maar kan geen kwaad. Bedankt voor je kritiek, ik kan mezelf erin vinden. BTW de band is qua personen wel een eenheid
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Re: Waarheid

Bericht door Wilbert »

Bassmeister Che schreef:BTW de band is qua personen wel een eenheid
Dat is ook een heleboel waard :) Maar goed, ik ben benieuwd wat anderen vinden, want ik doe t je nog niet na...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Eerlijk

Bericht door Bassmeister Che »

Ik respecteer je eerlijkheid.... maar goed... je hoeft het zelf niet te kunnen om kritiek te kunnen uiten... 'Who can't play, teach!'
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik vond ook dat het was los stond van elkaar, maar nummers maken is ook moeielijk :roll:

ga een beetje met wilbert mee ja...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Tja... wat daar nou van te vinden. Als ik eerlijk ben vind ik het best wel slecht. Het is totaal niet strak gespeeld, door niemand eigenlijk. De drummer komt niet met de intro mee (slaat bijna constant ongewild naast de tel) de gitarist laat te wensen over en de zanger zingt alsof het 's ochtends vroeg half vijf is en dat ie er alweer geen zin in heeft.

Advies: laat dit idee varen, ga gewoon pielen met elkaar wat lekker klinkt en probeer op basis daarvan een nummertje te maken. Hier kun je niets mee. Ik zou het niet uitbrengen als demo/single...whatever. Optredens zal wel ff duren hiermee...helaas.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Æ

Bericht door Æ »

De zanger vind ik dan wel weer ok, mijn voornaamste bezwaar is dat ik het ontiegelijk saai vind... De aparte stukjes op zich zijn best grappig, maar om het nummer nu op te bouwen door constant die stukjes te herhalen is dan wel weer wat makkelijk.
En de drummer moet inderdaad wat aan zijn strakheid doen...
Wel een goede opnamekwaliteit trouwens!
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik denk dat een goeie tip ook is om wat minder ingewikkelde nummers te maken. Je moet niet op de rand van je kunnen gaan spelen in een band, denk ik.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Eerlijke reacties

Bericht door Bassmeister Che »

Jammer dat jullie het niets vinden, maar toch bedankt voor de reacties.. Hier kunnen we wel wat mee! Over de opnamekwaliteit, danke! Heb het zelf opgenomen!
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

idd, de overgangen tussen de afzonderlijke stukjes ontbreken.......

maar laat je vooral niet ontmoedigen!!!!!!!! gewoon lekker doorspelen 8)

ennu om tog nog wat positiefs te zeggen, ik vind de bas in de solo wel lekker klinken :D
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

toch zie ik wel wat potentieel in dit nummer zitten! 8)
als je bepaalde stukken wat harder speelt (beetje meer een metal sound), en de stukken waar de gitarist een soort funky iets speelt rustig en funky houdt en enventueel de zanger in de harde stukken wat meer laat schreeuwen dan zou het best wel een interessant nummer zijn denk ik. Met meer afwisseling, en als je dan zorgt dat het op single allemaal strak opgenomen wordt (vooral de drummer moet strakker worden) dan zou 't best wel een leuk plaatje kunnen worden denk ik.

EDIT: ik denk dat je meer moet proberen naar een soort climax toe te werken, in de bridge misschien ofzo. In m'n hoofd hoor ik al precies zoals ik het zou doen, maar ik denk dat je daar zelf maar's over na moet gaan denken 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Bedankt

Bericht door Bassmeister Che »

Inderdaad, ik snap wat je bedoelt... misschien eens met de band aan klussen.... Compliment over bassound doet me goed!
Drummer moet idd strakker worden, dat probleem hebben we al jaren.. we repeteren sinds kort standaard met metronoom...
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Plaats reactie