Illegale software

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Illegale software

Bericht door Niels »

Ik maak hier toch even een sticky van, een hoop mensen snappen het nog steeds niet:

Dit forum is niet bedoeld om vragen te stellen over illegale software!

Als je software wilt gebruiken die geld kost heb je wat mij betreft twee opties:
- koop deze gewoon
- ga op zoek naar gratis alternatieven

Mocht je zelf voor een andere optie kiezen, dan moet je dat helemaal zelf weten, maar kom niet hier met vragen als: "Ik heb nu programma X gedownload, hoe krijg ik het aan de gang?" of "Hoe kom ik aan een illegale versie van programma Y?". Daar is dit forum niet voor bedoeld en als webmaster kan ik daardoor problemen krijgen. Zulke topics zullen daarom verwijderd worden.

Wanneer je toch berichten tegenkomt die zulke vragen of links naar illegale software bevatten kan je deze melden bij de moderators van dit forum door op het 'melden'-knopje dat bij ieder bericht staat te klikken.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Heel goed Niels, volledig mee eens.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Het is eigenlijk toch logisch? Dit is een muziekforum en geen illegale softwareforum. Daar zijn overigens genoeg van te vinden. Goede actie dus. :yes:
Gebruikersavatar
MrGroove
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jul 2005, 18:56

Bericht door MrGroove »

Ook helemaal mee eens! 8)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Okee, maar mits we niet gaan lopen lullekoeken. Als een jongetje van 12 hier een vraag stelt over hoe die het beste bas kan opnemen in Cubase SX, dan zou je het vermoeden kunnen hebben dat ie die software niet gekocht heeft voor 799 euro. Zolang ie echter niet zelf zegt of impliceert dat ie illegaal bezig is, gaan wij er ook geen punt van maken. Anders verzandt straks elke softwarethread in een taboe en dat zou ik jammer vinden.
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Unlord schreef:Okee, maar mits we niet gaan lopen lullekoeken. Als een jongetje van 12 hier een vraag stelt over hoe die het beste bas kan opnemen in Cubase SX, dan zou je het vermoeden kunnen hebben dat ie die software niet gekocht heeft voor 799 euro. Zolang ie echter niet zelf zegt of impliceert dat ie illegaal bezig is, gaan wij er ook geen punt van maken. Anders verzandt straks elke softwarethread in een taboe en dat zou ik jammer vinden.
Mee eens, maar dat zegt Niels dus al : ga hier niet vragen hoe of waar je Product X kan downen en hoe je het aan de gang krijgt.

Het gaat er gewoon om dat de eigenaar van het domein Basgitaarforum.nl gewoon problemen kan krijgen als hier op deze site tips worden uitgewisseld over hoe gedownde software te installeren.

Als er hier threads ontstaan over hoe Cubase of Logic te gebruiken lijkt me dat geen enkel probleem. Je zou anders ook geen threads meer over muziek kunnen hebben, dan kan je namelijk ook de vraag krijgen "heb je die muziek wel gekocht?".
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

@Unlord: als iemand hier een inhoudelijke vraag over het gebruik van software stelt is dat uiteraard geen enkel probleem. Het zal mij verder werkelijk een zorg zijn of de software die gebruikt wordt legaal of illegaal verkregen is --- dat moet iemand helemaal zelf weten ---, zolang dit forum maar niet gebruikt wordt om het illegaal gebruik van software te stimuleren door ondersteuning te geven.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik snap het. Da's, zoals Andre al zegt, niet handig voor de forumeigenaar.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Precies. En laat ik nu toevallig de eigenaar van het domein zijn :wink:
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14274
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

sooo.... obay your master
:worship: Afbeelding :worship:

:wink:

Geintje Niels. Maar je hebt wel gelijk.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Obey.
Of je moet van hem af willen, en dan is het E-bay :wink:
Maar dit geheel :offtopic:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Of je moet van hem af willen, en dan is het E-bay
:worship:

goeie....hehe!
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Olaf Reijnders schreef:Het is eigenlijk toch logisch? Dit is een muziekforum en geen illegale softwareforum. Daar zijn overigens genoeg van te vinden. Goede actie dus. :yes:
Linkje.....?? :wink:

of mag DAT ook al niet? 8)
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Nee, dat mag ook niet. Want dat valt onder:
Niels schreef:Dit forum is niet bedoeld om vragen te stellen over illegale software!
Vragen over de software mogen dus wel, vragen over op wat voor manier je software illegaal kan krijgen/gebruiken niet. Veel helderder kunnen we het niet maken.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Right on!

Sorry! :oops:
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Plaats reactie