Gallien-Krueger NEO

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Gallien-Krueger NEO

Bericht door BassKees »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar deze ls-kasten, vooral naar de 1X12", eventueel in combinatie met de 1X15". Specs zien er goed uit, inclusief gewicht.
Weet iemand of ze ook al ergens klaarstaan om te proberen?
Of heeft iemand zélf ervaring hiermee?

EDIT nog even plaatjes & specs:
1X12":
Afbeelding
specs:
IMPEDANCE:
8 ohms
POWER RATING:
300 Watts
WOOFER:
1xGK-Paragon 12B300-8, Cast Frame, 12", 300W, 8 ohm Neodymium
TWEETER:
GK-Paragon 5H50-8
FREQUENCY RESPONSE:
36Hz to 19 kHz + 5dB
SENSITIVITY:
102dB
CROSS OVER:
HMS Bi-Amp/Full Range Switch, Horn Power Limiter, L-Pad High Frequency Attenuator
CONNECTORS:
1xHMS Compatible Bi-Amp/Full Range Speakon, 1x1/4" (Full Range Only)
CONSTRUCTION:
11-Ply Poplar, Black Tolex, 16 Gauge Steel Grill, Removable Nickel Plated Castors, Custom Tooled Interlocking Corner System and Front Ported
WEIGHT:
39 lbs (nog geen 18 kg)
DIMENSIONS:
21"W x 16"H x 16"D (53*40*40 cm)

1X15":
Afbeelding
specs:
IMPEDANCE:
8 ohms
POWER RATING:
300 Watts
WOOFER:
1xGK-Paragon 15B300-8, Cast Frame, 15", 300W, 8 ohm Neodymium
TWEETER:
GK-Paragon 5H50-8
FREQUENCY RESPONSE:
36Hz to 19 kHz
SENSITIVITY:
104dB
CROSS OVER:
HMS Bi-Amp/Full Range Switch, Horn Power Limiter, L-Pad High Frequency Attenuator
CONNECTORS:
1xHMS Compatible Bi-Amp/Full Range Speakon, 1x1/4" (Full Range Only)
CONSTRUCTION:
11-Ply Poplar, Black Tolex, 16 Gauge Steel Grill, Removable Nickel Plated Castors, Custom Tooled Interlocking Corner System and Front Loaded Ports
WEIGHT:
54 lbs (iets meer dan 24 kg)
DIMENSIONS:
21"W x 23"H x 16"D (53*58*40 cm)
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

Ik heb vandaag de neo112 gehoord en bespeeld en ik moet eerlijk zeggen dat hij nogal tegenviel. Ik was bij een winkel in Roosendaal en heb daar de GK neo112 en EBS neo112 naast elkaar getest, met m'n eigen bas en top (Musicman Bongo + Markbass Little Mark), en ik vond zelf de EBS veeeeel lekkerder klinken.

De GK was wat wollig en het geluid niet zo breed, ik kreeg een beetje het soort dofheid wat ik ook uit m'n GK 410SBX krijg. De EBS gaf naar mijn idee veel meer het karakter van de bas weer en ik heb daar dan ook de meeste tijd op gespeeld.

Het werd pas helemaal fantastisch toen ik ook nog een EBS neo110 erbij aanhaakte. Dat zou zomaar eens m'n nieuwe setje kunnen worden... 8)

(Als ik genoeg gespaard heb...)
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Re: Gallien-Krueger NEO

Bericht door Cpt. Noco »

Heuft er iemand toevallig een GK Neo 412 cabinet?
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Gallien-Krueger NEO

Bericht door bobbelmans »

Bestaan die?
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Gallien-Krueger NEO

Bericht door Herman »

Jazeker
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Re: Gallien-Krueger NEO

Bericht door Cpt. Noco »

Yups.

Ik zou er graag eens een uitproberen, maar de kans is klein dat ik iemand in de buurt ga vinden vrees ik. :?:

Omwille van wat problemen met onderrug en gewrichten, en pech met repetitieruimtes met een trap, probeer ik de kilo's aan materiaal wat in te perken. :oudezak:

Ik kom van een Marshall DBS 7412 (74kg), heb nu een Peavey 412 TVX (54kg) en denk eraan om nu te switchen naar de G-K Neo 412 (zo'n 45kg). Zelf speel ik blackmetal/doommetal/sludge stuff, en omdat Gallien-Krueger nu niet echt een merk is dat je daar snel ziet passeren, stel ik me wat vragen bij de sound van het cabinet. Ik speel over een Ampeg SVT-7pro met wat muff-stuff voor.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Gallien-Krueger NEO

Bericht door Jerry »

Cpt. Noco schreef: 30 nov 2018, 17:58 Zelf speel ik blackmetal/doommetal/sludge stuff, en omdat Gallien-Krueger nu niet echt een merk is dat je daar snel ziet passeren, stel ik me wat vragen bij de sound van het cabinet. Ik speel over een Ampeg SVT-7pro met wat muff-stuff voor.
De Neo 412 loopt niet heeuul diep door in het laag (gek genoeg), als je echt die sludgy sub blubberbrij wilt hebben dan is het misschien niet helemaal de juiste kast. De Neo 410 bv. gaat veel dieper (en is zelfs luider).
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Re: Gallien-Krueger NEO

Bericht door Cpt. Noco »

Jerry schreef: 11 dec 2018, 22:13 De Neo 412 loopt niet heeuul diep door in het laag (gek genoeg), als je echt die sludgy sub blubberbrij wilt hebben dan is het misschien niet helemaal de juiste kast. De Neo 410 bv. gaat veel dieper (en is zelfs luider).
Neenee, ik hoef geen Sun 0))) sound of zo :D Maar het geheel moet wel vet genoeg klinken... De online reviews zijn wel vrij lovend, maar ik wil me het gedoe wat besparen van aankopen en uittesten en dan de hele deal moeten terugsturen of zo. Het lijkt me gewoon niet zo'n bekende cab die mensen standaard aanschaffen.

Het enige wat ik er wat op youtube vind, is dit: https://www.youtube.com/watch?v=QA_rCJaHNB0; en laat dat nu net niet de stijl en sound zijn waar ik voor ga :roll:
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Gallien-Krueger NEO

Bericht door Jerry »

Nee, GK kom je sowieso (te) weinig tegen helaas.

Wat betreft speaker cabs leunt GK tot behoorlijk ver in het hoog op de drivers, de tweeter doet volgens mij pas mee vanaf 5kHz waar Ampeg vaak 4kHz hanteert als kantelpunt, en sommige merken hun crossover zelfs op 2,5kHz al naar de tweeter laten kantelen. Dit maakt dat ze met de l-pad dichtgedraaid relatief helder zijn ten opzichte van andere kasten.

Tot zo ver de theorie, ik heb zelf nooit over deze 412 gespeeld en ik weet ook niet hou hij zich verhoudt ten opzichte van de DBS of de TVX, maar ik durf je wel te beloven dat er goeie rocksound uit te halen is. Er zitten veel meer mogelijkheden in dan alleen dat ene filmpje.

(serieus, waarom plaatsen ze dat filmpje? wie heeft daar iets aan, werkelijk :roll:)
Plaats reactie