Zoem in versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Zoem in versterker

Bericht door janteert »

Heb nog niet zo lang geleden een basversterker gekocht (2de hands, van mijn basgitaar-leraar), een SWR (eehm...?) 480W geloof ik met een SWR Goliath Junior 2 als ik me niet vergis. Nu heb ik als ik mijn versterker aanzet een zoem wat uit de box komt. Het ligt niet aan de kabel, en als ik er 30 seconden mee speel is het weg. Ik wil toch graag weten wat het is, en vooral, hoe ik er vanaf kan komen. Ik heb een actieve basgitaar van Musicman (de SUB). Het kan dus misschien ook komen omdat de batterij op is (dom!!) maar ik vind het zo gek dat het na plusminus 30 seconden weer verdwenen is, dus ik dacht ik vraag het toch maar aan mensen die er verstand van hebben :P.

gr jan
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

opwarmen

Bericht door roberto »

het kan met opwarmen te maken hebben. dat moet de mijne ook, ook iets van een halve minuut ofzo. anders bel je leraar ff.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

is de versterker met buizen ( in de voorversterker)? dan zou dat het kunnen zijn, gaan niet eeuwig mee, anders is het een probleem van een condensator denk ik , maar die kan overal zitten, als het blijft zou ik er zeker even naar laten kijken, voordat een mischien klein probleempje naar erger wordt en meerdere compoenten beschadigt.
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

superbas42 schreef:is de versterker met buizen ( in de voorversterker)? dan zou dat het kunnen zijn, gaan niet eeuwig mee, anders is het een probleem van een condensator denk ik , maar die kan overal zitten, als het blijft zou ik er zeker even naar laten kijken, voordat een mischien klein probleempje naar erger wordt en meerdere compoenten beschadigt.
is geen buizen. ik had het ook nog niet eerder.
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Re: Zoem in versterker

Bericht door Lazy B. »

janteert schreef:Heb nog niet zo lang geleden een basversterker gekocht (2de hands, van mijn basgitaar-leraar), een SWR (eehm...?) 480W geloof ik met een SWR Goliath Junior 2 als ik me niet vergis. Nu heb ik als ik mijn versterker aanzet een zoem wat uit de box komt. Het ligt niet aan de kabel, en als ik er 30 seconden mee speel is het weg. Ik wil toch graag weten wat het is, en vooral, hoe ik er vanaf kan komen. Ik heb een actieve basgitaar van Musicman (de SUB). Het kan dus misschien ook komen omdat de batterij op is (dom!!) maar ik vind het zo gek dat het na plusminus 30 seconden weer verdwenen is, dus ik dacht ik vraag het toch maar aan mensen die er verstand van hebben :P.

gr jan
heb ik ook met mijn 100W trace elliot
volgens mij gewoon een beetje opwarmen
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Je had het ook over je batterij.
Heb je het al geprobeerd met een nieuwe batterij ?

Hoe zit het met de randaarde op de stopcontacten?
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍ ‍‍‍‍‍‍ ‍‍,
Laatst gewijzigd door janteert op 17 okt 2016, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Als je stopcontact niet geaard is dan stopt et zoemen niet
Misschien sta je 30 seconden lang met je bas voor je versterker en loop je daarna weg? :lol: :P :D
Plaats reactie