Behringer bx3000T

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Behringer bx3000T

Bericht door Jos »

Hey,

Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker. Nu was ik dus vooral 2ehands aan het zoeken, maar er komt maar weinig goeds langs in mijn prijsklasse. (max 400E) Nu zag ik dus laatst de behringer bx3000T staan op de site van feedback. Een 300 Watt top voor onder de 300 Euro is eigenlijk niets. Maar dan krijg je meteen het gevoel dat de kwaliteit wel bagger zal zijn.

Nu ben ik dus wezen zoeken op internet en ik kom alleen nog maar positieve reviews tegen van de versterker. Nu is hij nog niet zo heel lang uit, maar het is dus volgens velen een zeer degelijke versterker. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar dat ben ik waarschijnlijk wel van plan.

Heeft een van jullie hem? of erop gespeeld? Wat vond je ervan en is de versterkerkwaliteit voldoende? Voor zover ik het kan vinden is hij redelijk breed wat geluid soorten betreft.

Hij wordt niet misbruikt bij mij, ik speel niet in cafe's ofzo dus er kan in principe niets mee gebeuren dus ik hoef normaal gesproken niet bang te zijn dat hij uit elkaar valt. En ik doe heel voorzichtig met mijn spullen, zeker nieuwe...

Het lijkt mij de ideale oplossing. Geen oud afgeragt topje waar je meer geld voor betaald, maar een nieuwe redelijke versterker die wel een aantal jaren meekan als je er normaal mee doet. Dan hoef ik alleen nog maar een speakerkast te vinden.

Wat vinden jullie van deze versterker?
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

Niet zo verlegen mensen.... :?
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Zoek eens op het forum van talkbass.com, daar hebben mensen wat meer ervaring met het apparaat. De betrouwbaarheid is door sommige eigenaren daar nogal in twijfel getrokken...
Jos
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 dec 2003, 17:18

Bericht door Jos »

Ja, die heb ik al gelezen, maar degene die negatieve reacties erop hebben, die hebben hem nog niet bespeeld. Maar omdat ze behringer slecht vinden gaan ze ervan uit dat die top ook slecht is.

Daarintegen zeggen de mensen die hem wel geprobeerd hebben dat hij wel goed is, maar dat zijn er maar een paar. Behringer heeft gewoon een slechte reputatie en daar is die top de dupe van.
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Misschien een open deur maar toch

Je eigen bas mee en spelen maar. En laat hem ook even gieren of ze het nu leuk vinden of niet...
sbakker
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 dec 2003, 15:44

Bericht door sbakker »

Ik heb een paar weken geleden erop gespeeld met een Fender Deluxe P-Bass Special met Hartke 4x10 VX-speakers (dus lekker bugetset). Moet toegeven dat het een goede deal is. Klinkt modern en hard genoeg voor een oefenruimte cq middelgrote optredens. Nadeel is dat het een beetje een gok is dat hij over 2 jaar het nog doet maar daar is garantie voor. Wil het zeker voor het onzeker nemen, koop dan een tweedehandse versterker zoals trace elliot, swr, of ampeg. De transistorversterkers van deze merken zijn erg goedkoop tweedehands en het is degelijk (bewezen) spul. :wink:

ps. en smaak/style is erg beinvloeden!!
Spector NS2000/Q4
Spector NS-2b
Swing Mojo Ebony Thru
Fender MIM Jazz
Fretless custom made
Trace Elliot AH-300 Series 6 Te koop
Trace Elliot 1048 4x10 Te koop
Aguilar AG500
Aguilar GS112
Aguilar GS112 NT
Safari 1x12 Giraffe Series
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Hughes en Kettner is ook erg leuk! En redelijk goedkoop 2dehands!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

sbakker schreef:Ik heb een paar weken geleden erop gespeeld met een Fender Deluxe P-Bass Special met Hartke 4x10 VX-speakers (dus lekker bugetset). Moet toegeven dat het een goede deal is. Klinkt modern en hard genoeg voor een oefenruimte cq middelgrote optredens. Nadeel is dat het een beetje een gok is dat hij over 2 jaar het nog doet maar daar is garantie voor. Wil het zeker voor het onzeker nemen, koop dan een tweedehandse versterker zoals trace elliot, swr, of ampeg. De transistorversterkers van deze merken zijn erg goedkoop tweedehands en het is degelijk (bewezen) spul. :wink:

ps. en smaak/style is erg beinvloeden!!
op die set-up heb ik ook op gespeeld laatst, klinkt inderdaad zeer goed... en icm een 1*15" van Hartke + en Hartke top van 350 watt klinkt ook supergoed!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie