actieve bas eq + pre amp eq + versterker eq

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
emielow

actieve bas eq + pre amp eq + versterker eq

Bericht door emielow »

zijn er mensen onder jullie die met een actieve bas (met eq dus) tussen hun versteker (met ook een eq) nog weer een aparte pre-amp box (zoiets als de tech 21 bassdriver) met een eq hangen? en waarom? is dt nuttig?
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Ik heb geen actieve bas, maar wel een multieffect die kan EQ-en. Ik gebruik de EQ van het effect wel eens om halverwege een nummer met de voet te kunnen schakelen, bijvoorbeeld voor een solo.

Met twee of drie EQs achter elkaar moet je wel oppassen dat je niet bijvoorbeeld de lage tonen teveel boost. Subtiele instellingen dus!
We triple check evryhing.
emielow

Bericht door emielow »

maar als je 3x de bas iets boost, kun je dan niet beter in 1 EQ de bas meteen een stuk boosten?

3 verschillende EQs achterelkaar heeft dan toch niet zovee zin?
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Dat klopt, het heeft niet veel zin. Het enige voordeel dat ik kan bedenken noemde ik al eerder: halverwege een nummer switchen naar een andere instelling.

Iemand anders nog slimme toepassingen?
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Je bent dus ook nog een keer drie apparaten aan ruis aan het versterken. Dat doet het totaal vast niet ten goede.

Ik heb een aktieve bas met EQ op mijn amp, maar passief en EQ uit klinkt bij mij althans altijd nog het best. Bag End geeft gelukkig een mooi neutraal geluid en daar pluk je dan de vruchtjes van. :lol:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie