Peavey 115BVX BW

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Peavey 115BVX BW

Bericht door basswasp »

De laatste tijd ben ik op zoek naar een 15" voor onder m'n SWR Workingman's 4004 en Workingman's 4x10T. De doelstelling:

-Meer laag
-Meer luchtverplaatsing
-Een 'ouder', dikker geluid
-Iets om

Dit alles graag tegen de meeste prijs/kwaliteit :)

Waarschijnlijk krijg ik niet de kans de hele set bij elk optreden mee te nemen, maar de set zal voornamelijk gebruikt worden voor niet-doorversterkte-optredens (kroegen etc) en openlucht optredens.

Omdat ik niet al te veel geld wil uitgeven voor een speakerkast die ik niet altijd gebruik, wil ik iets inleveren op het geluid. Perfecte toon en transparantie zijn niet echt noodzakelijk, een redelijk strak geluid wel.

Afbeelding

https://www.peavey.com/products/shop_onl ... 115bvx.cfm

Al zoekend kwam ik op deze Peavey uit. Genoeg vermogen (zodat ik nog een beetje kan uitbreiden als ik wil). Geen aluminium speakers. Geen merk dat ik 'onbetrouwbaar' vind (Hartke, Behringer). De kast klonk in z'n eentje niet geweldig kwa sound, maar wel strak (ook op redelijk volume).
Wat me verder opviel is dat het één van de grotere 1x15" kasten was, voor zover ik heb gehoord, hebben deze meer en dieper laag. Ook kan ik m'n 4x10 er bovenop zetten, zodat ik die meer op oor-hoogte heb.
Daarnaast heb ik van de winkel aangeboden gekregen dat ik er een keer langs mag komen met m'n complete set inclusief basgitaar, om dan de speakerkast uitgebreid te komen testen. Lijkt me een prima zaak :)


Maar wat zijn de alternatieven? Tweede hands is natuurlijk ook goed, al is het aanbod niet erg ruim. Ook is het testen wat moeilijker omdat verkopers vaak ver weg wonen. Wat zijn de andere alternatieven aan speakerkasten? Wie heeft ervaring met de Black Widow-kasten van Peavey? Iemand anders een mening over iets? :)
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Je hebt pech! Ik heb net een supergoede 15" voor veel te weinig verkocht.

Je kunt ook een 15" bestellen bij michaelis speakers.

Verder is peavey een prima merk hoor. De 4x10 wordt soms een beetje omschreven als een beetje kil en te direct. Maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik. Gearheads hebben al snel de neiging goedkope spullen tot slechte kwaliteit te bombarderen, zonder het zelf te hebben gehoord.
Ja toch?
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

Het probleem is alleen hoe ik m'n complete set naar jou toe kon krijgen om alles uit te testen... maar toch bedankt :)

Zelfbouw zie ik niet echt zitten, heel veel vrije tijd voor dat soort projectjes heb ik niet (meer) :(

Iemand nog info over 15" kasten? Groot en klein? Duur en goedkoop?
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Nee, je hoeft ook niet zelf te bouwen, dat doet michaelis voor je, maar dan goedkoop en met de specificaties van bekende merken.
Ja toch?
Gebruikersavatar
double-e
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 apr 2004, 08:35

Bericht door double-e »

Hoi daar,

Ik heb de Peavey 1x15 met de black widow speaker. Ik gebruik 'm onder een 1x12 combo en ben er zeer tevreden mee. Ennehhh, nee hij is niet te koop :wink:
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

:D


Enkel... m'n 1x15" is een paar jaar uitgesteld, aangezien m'n vader heeft aangekondigd dat hij een kleinere auto wil :cry:
Plaats reactie