Oefenversterker met mooi geluid die toch net iets meer kan.

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Oefenversterker met mooi geluid die toch net iets meer kan.

Bericht door Sjaan »

Dag,

Ik ben op zoek naar een degelijke oefenamp die toch iets luider kan gaan dan m'n 10 watt ibanez oefen ding. MAAR deze amp moet niet heel luid kunnen want daarvoor heb ik m'n peavey's.

Ik zou deze gebruiken op m'n kamer en om af en toe eens te repeteren/optreden met iemand dan akoestische gitaar speelt.

Kdenk dat ik wel moet toekomen met een amp die me iets geeft rond de 30watt of vergis ik me daarin?

Kheb € 200 over voor deze amp.

Ik dacht zelf aan bv een Orange Crush 35 B. Deze kan me 35watt geven en heeft een 12" speaker. Er zit een 3 bands eq op en een koptelefoon uitgang. En de prijs is ook ok.

Voor de rest dacht ik aan de peavey micro bass maar deze geeft me 15watt minder en misschien is dat dan te weinig? Een andere kanshebber is de Ashdown Perfect 10 Bascombo, maar puur op uiterlijk vindk de orange dan veel mooier.

Ik hoop dat iemand me wat (serieuze zie het andere topic over een kleine amp :D ) raad kan geven!

Groet,

Jan
Gebruikersavatar
Siempre
Berichten: 224
Lid geworden op: 16 apr 2007, 10:08

Bericht door Siempre »

Ik heb hiervoor een roland cube 30.
ben ik zeer tevreden van, geeft goed geluid en heeft zelfs wat effectjes aan boord zoals chorus en delay.
prijs is wel 250 ongeveer.
Another Effort (https://www.myspace.com/anothereffort
Laynes (https://www.myspace.com/laynestheband

Sandberg California JM-5 te ruil voor een musicman stingray.
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Mijn ervaring is dat je om mee te komen tijdens een repetitie, met een drummer die niet al te hard mept, toch al gauw zo'n 100 watt vermogen moet hebben voor de bas.
Ashdown Five Fifteen, Beringer BX1200
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Oefenversterker met mooi geluid die toch net iets meer k

Bericht door Droombolus »

Sjaan schreef: Kdenk dat ik wel moet toekomen met een amp die me iets geeft rond de 30watt of vergis ik me daarin?
In theorie klopt dat aardig, een 30 watter heeft een beter regelbereik en kan kwa geluidspieken ook makkelijker in de hand gehouden worden dan een 15 wattertje. Als je met akoestiese instrumenten samen gaat spelen zou ik voor de Ashdown kiezen. Een 10"-er blijft meer hi-fi klinken en het laag heeft minder nijging om te gaan overheersen. Bovendien lijkt ie me handzamer dan de ( inderdaad très coole ) Orange......

mazzel,
Martin
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Jazzor schreef:Mijn ervaring is dat je om mee te komen tijdens een repetitie, met een drummer die niet al te hard mept, toch al gauw zo'n 100 watt vermogen moet hebben voor de bas.
Ashdown Five Fifteen, Beringer BX1200
Misschien zou het helpen als je las wat ik schreef:)? Ik heb een peavey tnt (trouwens deze is 125watt en ik gebruik hem oa bij m'n metal/hardcore band en die drummer mept harder dan hard dus jou ervaring moet eens bijgewerkt worden!).

Een andere kerel schreef dit in z'n revieuw :
Better then the equivalent from Ashdown and Vox or any other sub 50w bass amp in my opinion. You can hear yourself over a drummer and a guitarist and it still has that distinct tone.
En dan geloof ik hem eerder dan jou want hij heeft de orange echt in z'n bezit (maar misschien speelt jazz ofzo :)).
Droombolus schreef:Als je met akoestiese instrumenten samen gaat spelen zou ik voor de Ashdown kiezen. Een 10"-er blijft meer hi-fi klinken en het laag heeft minder nijging om te gaan overheersen.
Dus volgens jou heb ik meer aan een 10"-er (op 30watt) dan aan de 12"-er (op 35watt) die in de orange steekt? Dit ga ik zeker testen de volgende keer datk naar keulen ga! Merci voor de tip

Verder lees ik dat die orange een Cab out heeft. Betekend dit dat ik er bv nog een cabinet aan vast kan hangen en dan effectief meer volume ga hebben of zal dan bv de interne speaker niet meer werken? (Ik heb namelijk nog een oude combo staan (het merk ontschiet me even) en daar zitten 2x 15 inch's cabs bij dus dan kan ik als het moet bv een extra cab bij die orange zetten (maarja dan is het gewicht weer meer en dan kank evengoed m'n peavey nemen).

Ik zie dat de orange een fx loop, kga even zoeken of de ashdown dit ook heeft.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

edit: ik moet even wat beter lezen, nieuw antwoord.
30 watt is prima als je met een akoestische gitarist wat wil jammen. Maar misschien dat je op het podium toch liever je peavey hebt. In grote ruimtes zal een klein versterktje gewoon toch verzuipen.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Ok, m'n antwoord op Q z'n eerste antwoord heeft nu geen zin meer dus deze post is 100% niet nodig :)
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Sjaan schreef: (maarja dan is het gewicht weer meer en dan kank evengoed m'n peavey nemen).
Je geeft zelf het antwoord al ..... Bovendien denk ik dat een dergelijke lichte versterker wel zijn max haalt met de in de combo ingebouwde spieker en dat het volume meer dan voldoende zal zijn om het tegen een akoestiese gitaar of zelfs een akoestiese piano op te nemen. Dan heeft het ook weinig zin meer om er nog een cab aan te knopen toch ? ....... :wink:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

Ik kan je de line6 studio 110 aanraden, meer dan genoeg volume voor akoestische optredens, meerdere bruikbare tonen onder de knoppen en een XLR out :)
Gebruikersavatar
Rush
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:35

Bericht door Rush »

Ik heb een tijdje een Warwick BlueCab 30 gehad, prima versterkertje van 30 watt.
Ik heb hem ingeruild bij muziekhuis Da Capo, wellicht staat ie er nog. Versterker is een half jaar oud, 1x mee opgetreden. Toen heb ik maar besloten om te kiezen voor iets meer vermogen.
Basses:
Sandberg California JM4
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Kijk hier eens naar echt niet verkeerd hoor.
Al zeg ik het zelf.

KLIK

Link ingekort i.v.m. lay-out - Hans58
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
MetalBas
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:42

Bericht door MetalBas »

Rush schreef:Ik heb een tijdje een Warwick BlueCab 30 gehad, prima versterkertje van 30 watt.
Ik heb hem ingeruild bij muziekhuis Da Capo, wellicht staat ie er nog. Versterker is een half jaar oud, 1x mee opgetreden. Toen heb ik maar besloten om te kiezen voor iets meer vermogen.
Deze heb ik, en ik kan wel zeggen dat hij erg handig is!
Gebruikersavatar
Rush
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:35

Bericht door Rush »

Heb jij dat model of heb je mijn oude versterker gekocht bij Da Capo?
Basses:
Sandberg California JM4
MetalBas
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:42

Bericht door MetalBas »

Rush schreef:Heb jij dat model of heb je mijn oude versterker gekocht bij Da Capo?
Dat model. Erg goede versterker moet ik zeggen :lol:
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Dozo schreef:Kijk hier eens naar echt niet verkeerd hoor.
Al zeg ik het zelf.

link
Helaas betaal je nogal veel voor die ehh 8 letters op de voorkant :wink:

Ik zou gewoon voor een 12" versterker gaan kijken wat er passeert op marktplaats
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Plaats reactie