AMPEG SVT VR

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ik zal meteen toegeven dat ik niet alle buizenbakken naast elkaar heb gezet bij mijn keuze.

Bij de gast waar ik mijn SVT kocht stond ook een Mesa 400. Heb ik ook getest, maar ik vond de SVT vetter (Mesa was ook vet, dus die komt er ook nog wel).

Koch zal ik never kopen. Een aantal vrienden van me hebben zoveel gezeik gehad met hun Powertones dat ik daar helemaal geen zin meer in heb. Aguilar en Orange vond ik te duur (Orange wil ik ook).

Eden vind ik niet perse geschikt voor rock. En aangezien looks ook wel een beetje meetellen... Eden vind ik persoonlijk echt afschuwelijk.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Thunderstruck schreef:Eden vind ik niet perse geschikt voor rock. En aangezien looks ook wel een beetje meetellen... Eden vind ik persoonlijk echt afschuwelijk.
De Eden VT300b is een Koch ;) doet het bij mij altijd probleemloos overigens, kan ik van de Powertones bij ons in de oefenruimte helaas niet zeggen. We hebben altijd ruzie met die dingen. Ze zien er trouwens inderdaad niet uit met die lelijke blauwe en rooie knopjes.

Edit: die VT300b is uitermate geschikt voor keiharde rock hoor
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Ik heb ook een tijd over een koch powertone (1e serie) gespeeld, wat een klote ding, uiteindelijk die top geruild voor een marshall jcm800 halfstack ..
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Jerry schreef:
Thunderstruck schreef:Eden vind ik niet perse geschikt voor rock. En aangezien looks ook wel een beetje meetellen... Eden vind ik persoonlijk echt afschuwelijk.
De Eden VT300b is een Koch ;) doet het bij mij altijd probleemloos overigens, kan ik van de Powertones bij ons in de oefenruimte helaas niet zeggen. We hebben altijd ruzie met die dingen. Ze zien er trouwens inderdaad niet uit met die lelijke blauwe en rooie knopjes.

Edit: die VT300b is uitermate geschikt voor keiharde rock hoor
Exactly my point! Helemaal mee eens! Mijn Koch is gewoon een Eden die er wel gaaf uit ziet! :wink: :D

En hij werkt meer dan prima voor rock hoor! Ik vind het juist prettig dattie het laag wat strakker weet te houden dan een SVT, daar wordt het gehele bandgeluid denk ik was minder rommelig van. En qua power en pure overmacht doettie niet onder voor de SVT hoor!
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

WouterN schreef:Exactly my point! Helemaal mee eens! Mijn Koch is gewoon een Eden die er wel gaaf uit ziet! :wink: :D
De Koch/Eden klinkt inderdaad wat strakker, van mij mag het op zich wat rommeliger.
Wat betreft looks van de Eden, gewoon in een houten met tolex beklede amp sleeve hangen en marshall knopjes er op zetten ;)
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Nou jongens, alles leuk en aardig, maar ik ben blij met mijn SVT's. Op den duur komen er nog een Hiwatt een Orange en een Mesa 400 bij.

Ik ben ook gewoon een liefhebber van oude amps, dus dat is ook nog iets waarom ik geen Koch/Eden/Sadowsky zou kopen. Daarbij zijn ze behoorlijk aan de prijs!
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Over 30 jaar is mijn versterker ook oud. :wink:

Maar inderdaad, als ik het geld had zou ik er ook wel een svt, 400+ en AD200 bij willen. Als iemand wil doneren hoor ik het wel he! :wink:
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Yeti
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 feb 2004, 12:39

Bericht door Yeti »

Ampeg SVR ziet er natuurlijk ubercool uit!= haben wollen! Ik hoorde wel dat Ampeg tegenwoordig de shit in het hele verre verre oosten laat maken waardoor de kwaliteit achteruit is gegaan. Waar/ niet waar? Of hebben ze nu ook made in US en made 'ergens anders' spul net als fender?
Boekholt Thunderbass
Fender Custom Classic Jazz
Fender '57 Precision
Ampeg SVT '75 + Ampeg 810
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

waar of niet waar, ik denk dat de tijd dat wel zal uitwijzen... ongetwijfeld zullen er kinderziektes optreden, maar ik kan me goed voorstellen dat op niet al te lange termijn de chinese ampegs (alle modellen) even goed zullen zijn als de latere amerikaanse ampegs.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Bij mijn weten niet waar, ik mag alleen wel hopen dat als het wel waar is ze een heel stuk goedkoper zullen zijn.
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Van 't rickenbacker forum :


It is definatley true, I just got off the phone with the quality control supervisor and yes Ampeg is moving production to China sometime mid 2007, that means all amp heads and speaker cabinets will no longer be made in the U.S.A., that is straight from his mouth is what he told me.
I'm so dissapointed about this, I hope Rikenbacker never does this.
I own a brand new Ampeg SVT all tube 300 watt head, SVT 8x10 cab and also a SVT 2x15 cab and does it sound awesome with my 4003 basses.
If your going to get Ampeg gear now is the time to do it while production is still going on here in the U.S.
He told me they are moving the entire production plant to China and keeping the corporate offices here in the U.S.
You know the U.S. Ampeg made gear is definatley going to go up in price next year just because you won't be able to get U.S. made stuff anymore next year after they move, a very SAD day, I'm going to hold on to my gear thats for sure.
OK, elke gek kan alles wel op 't internet zetten, hoeft niets waar van te zijn dus...
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Nee klopt wel geloof ik, heb het wel al vaker gelezen.

Snap alleen niet wat het probleem van die Amerikanen is.. :?
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Lees maar eens verder, gaat over arbeidsomstandigheden, kwaliteit van het produkt, arbeidsplaatsen in eigen land...

klik

Op zich genoeg voor te zeggen...
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

dumBASS schreef:Lees maar eens verder, gaat over arbeidsomstandigheden, kwaliteit van het produkt, arbeidsplaatsen in eigen land...

klik

Op zich genoeg voor te zeggen...
Mjah, nogsteeds geloof ik er geen woord van eigenlijk, Japanse Fenders zijn ook nogsteeds te krijgen.
Ampeg is zichzelf er dondersgoed van bewust dat een groot deel van hun consumenten vertrouwen gebaseerd is op het feit dat Ampeg is proudly built in the USA, zoals dat zo mooi in de handleidingen staat.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Met probleem van de Amerikanen bedoelde ik;

waarom doen die gasten zo vreselijk moeilijk over spulen die niet (meer) uit de USA komen..
Plaats reactie