AMPEG SVT VR

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

deevit schreef:Met probleem van de Amerikanen bedoelde ik;

waarom doen die gasten zo vreselijk moeilijk over spulen die niet (meer) uit de USA komen..
Geen idee, maar het leeft heel sterk in Amerika. Onder de jongere generatie iets minder overigens maar het is toch nogsteeds heel sterk aanwezig
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Jerry schreef:
dumBASS schreef:Lees maar eens verder, gaat over arbeidsomstandigheden, kwaliteit van het produkt, arbeidsplaatsen in eigen land...

klik

Op zich genoeg voor te zeggen...
Mjah, nogsteeds geloof ik er geen woord van eigenlijk, Japanse Fenders zijn ook nogsteeds te krijgen.
Ampeg is zichzelf er dondersgoed van bewust dat een groot deel van hun consumenten vertrouwen gebaseerd is op het feit dat Ampeg is proudly built in the USA, zoals dat zo mooi in de handleidingen staat.

wat? geloof je niet dat ampeg weg is uit usa? Believe it baby :D . Er worden er nu al geen meer gemaakt in Amerika, op talkbass heb ik al getuigenissen gelezen van tevreden eigenaars van chinese ampeg VR's.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Jerry schreef:
deevit schreef:Met probleem van de Amerikanen bedoelde ik;

waarom doen die gasten zo vreselijk moeilijk over spulen die niet (meer) uit de USA komen..
Geen idee, maar het leeft heel sterk in Amerika. Onder de jongere generatie iets minder overigens maar het is toch nogsteeds heel sterk aanwezig
Dat is iets dat stamt uit de tijd dat Amerika de enige echte productiemaatschappij was ter wereld. Na de 2e-wereldoorlog was Amerika eigenlijk het enige land dat een goed lopende industrie had waar daadwerkelijk kwaliteit te halen was. Alle andere industrieen lagen plat vanwege de oorlog. Tel daar bij op dat er nog sprake was van de nodige patriotistische gevoelens van na WWII tegen Duitsland en Japan en je snapt het wel. Daarna kwam de koude oorlog en ook daarbij spreekt het voor zich dat de kwaliteitsproducten uit de USA kwamen en niet uit de communistische landen. (heeft er weer wel voor gezorgd dat Russen en Chinezen goed zijn in het maken van buizen voor onze geliefde full-tubes :wink:)

Het woord kwaliteit is denk ik allang niet meer met de USA verbonden. Japan kwam na de koude oorlog met Total Quality Management. Amerika heeft dit concept af moeten kijken om de concurrentie niet te verliezen. De auto-industie is hier een mooi voorbeeld van.

Tegenwoordig komt kwaliteit uit Europa (denk bijv. aan Duitse auto's) en Japan (denk aan elektronica zoals Samsung). Goedkope produkten komen uit China en Korea.

That leaves the USA where??? Juist! De koers van de dollar zegt genoeg naar mijn mening.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 sep 2004, 09:18

Bericht door Marijn »

Beter gaat het naar china, wordt het tenminste goedkoper.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

The Fourth Horsemen schreef:wat? geloof je niet dat ampeg weg is uit usa?
Neej ;) ik geloof best dat ze een deel van de productie naar China verplaatst hebben maar dat de volledige productie weg is uit Amerika gaat er bij mij niet in.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

WouterN schreef: Japan (denk aan elektronica zoals Samsung). Goedkope produkten komen uit China en Korea.
Uhm... Samsung is het grootste bedrijf uit... Juist, Korea.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Thunderstruck schreef:Waar iedereen aan voorbij gaat is dat TFHM het over gain en volume heeft. De VR heeft alleen een master. Er zit geen aparte gainknop op de VR. Daarom moet je hem dus ook lekker op laten warmen en dan op hoog volume spelen. Dan pas wordt ie echt vet. Op laag volume stelt het eerlijk gezegd niet veel meer voor dan een niet buizenbak. Een Classic heeft wel een gain knop... da's dus wel handig

Net deze voor mijn V4 besteld : https://www.bajatechcustom.com/catalog/p ... ucts_id=65

Op mijn "nieuwe" sound city cab blies ik echt de hele band weg met die V4 op 3 .. niet normaal meer, zelfs mijn jcm800 had er moeite mee (de andere gitarist gebruikt die in de rockband) ... toch maar even een master volume pedaaltje gekocht voor het ding, ik ben benieuwd. Schijnt ook te werken op oude SVT's (volgens die site dus), ik weet niet of hij evt. ook op de VR zou werken.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

yhcmarc schreef:
Thunderstruck schreef:Waar iedereen aan voorbij gaat is dat TFHM het over gain en volume heeft. De VR heeft alleen een master. Er zit geen aparte gainknop op de VR. Daarom moet je hem dus ook lekker op laten warmen en dan op hoog volume spelen. Dan pas wordt ie echt vet. Op laag volume stelt het eerlijk gezegd niet veel meer voor dan een niet buizenbak. Een Classic heeft wel een gain knop... da's dus wel handig

Net deze voor mijn V4 besteld : https://www.bajatechcustom.com/catalog/p ... ucts_id=65

Op mijn "nieuwe" sound city cab blies ik echt de hele band weg met die V4 op 3 .. niet normaal meer, zelfs mijn jcm800 had er moeite mee (de andere gitarist gebruikt die in de rockband) ... toch maar even een master volume pedaaltje gekocht voor het ding, ik ben benieuwd. Schijnt ook te werken op oude SVT's (volgens die site dus), ik weet niet of hij evt. ook op de VR zou werken.
Da's toch een soort powerbrake? ik zou niet weten waarom niet.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

het is dus geen powerbreak, hij zit niet tussen de amp en de speaker, maar in de ext amp aansluiting, welke bedoeld is om meerdere amps aan elkaar door te lussen, ik begrijp het concept ook niet helemaal maar ben erg benieuwd of het werkt.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Jerry schreef:
The Fourth Horsemen schreef:wat? geloof je niet dat ampeg weg is uit usa?
Neej ;) ik geloof best dat ze een deel van de productie naar China verplaatst hebben maar dat de volledige productie weg is uit Amerika gaat er bij mij niet in.
Ampeg heeft zijn volledige productie verplaatst naar Vietnam.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

bass.player schreef:Ampeg heeft zijn volledige productie verplaatst naar Vietnam.
Mjah... gotta see it to believe it, mij lijkt het nogsteeds erg onwaarschijnlijk

Edit: en dan bedoel ik niet via hear-say ;) ik weet het, ben eigenwijs
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

Spectorbass schreef:
yhcmarc schreef:
Net deze voor mijn V4 besteld : https://www.bajatechcustom.com/catalog/p ... ucts_id=65

Op mijn "nieuwe" sound city cab blies ik echt de hele band weg met die V4 op 3 .. niet normaal meer, zelfs mijn jcm800 had er moeite mee (de andere gitarist gebruikt die in de rockband) ... toch maar even een master volume pedaaltje gekocht voor het ding, ik ben benieuwd. Schijnt ook te werken op oude SVT's (volgens die site dus), ik weet niet of hij evt. ook op de VR zou werken.
Da's toch een soort powerbrake? ik zou niet weten waarom niet.
Als je even goed leest bij de link die wordt gegeven, zie je dat het "gewoon" een extra externe volume potmeter is.

Kicke kastje trouwens!!! Ik trek dat goed, gewoon geen verf geen info, gewoon een potmeter en een grote knop. fuck extra poehaa! :twisted:
Yeti
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 feb 2004, 12:39

Bericht door Yeti »

Ampeg heeft zijn volledige productie verplaatst naar Vietnam? Is dit de tour of duty van dit Amerikaanse bedrijf of zo?
Boekholt Thunderbass
Fender Custom Classic Jazz
Fender '57 Precision
Ampeg SVT '75 + Ampeg 810
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Klik
Het is niet alleen hear-say, er zit daar een gast op het forum die bij Ampeg USA (SLM-Loud) werkte tot het moment dat de productie verplaatst is. Daarna is hij buiten gezwierd met al de rest van het (technisch) personeel. Er zijn buiten dit draadje nog talloze anderen met dit onderwerp te vinden op dat forum.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

bass.player schreef:Klik
Het is niet alleen hear-say, er zit daar een gast op het forum die bij Ampeg USA (SLM-Loud) werkte tot het moment dat de productie verplaatst is. Daarna is hij buiten gezwierd met al de rest van het (technisch) personeel. Er zijn buiten dit draadje nog talloze anderen met dit onderwerp te vinden op dat forum.
Mjah, zoiets is er dus recentelijk ook geweest over Japanse Fenders, die overigens nog steeds buiten Japan te verkrijgen zijn. Toen zat er ook iemand op Talkbass zelf bedachte mailtjes van sales reps van Fender op het forum te zetten. Tis niet dat ik jou niet geloof, het is meer dat ik in Talk Bass als bron geen vertrouwen heb en daarbij ook geen goeie reden zie voor Ampeg om dit te doen.
Zolang mensen bereid zijn om 2000+ euro te betalen voor een Ampeg is er geen enkele reden om de volledige productie te verschuiven. Amerikaanse Fenders zijn ook nogsteeds een hot item dus ja...

The lights are on and burning brightly for the masses, if you know what I mean.
Plaats reactie