AMPEG SVT VR

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ze zijn inderdaad nogal zwaar. Ik geloof dat ie 45 kilo weegt. Maarja, dan heb je ook wat. Samen dragen is een aanrader... alleen pak ik hem ook wel op hoor. Als je het te vaak doet krijg je wel last van je rug denk ik. Ik ben zelf een flinke gast die genoeg spek heeft gegeten, maar hij is gewoon echt zwaar.

Erover janken heeft geen zin. Je kan gewoon niet zonder zo'n ding als je die sound wilt hebben. Die sound heeft dat gewicht.

Trouwens, Badr... SVT300 is een beetje een pleonasme (nat water of een ronde cirkel). Het is gewoon een SVT. De rest hebben allemaal toevoegingen in de naam (Classic, 2, 2Pro, 3, 4, 5, etc), maar er is er maar een de echte SVT. De SVT uit de 70's.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

The Fourth Horsemen schreef:
fantastik_badr schreef: ff serieus... een 300W buizenhead.. alles op 10... dan wil ik wel weten wat jij er aan hebt gehangen... Want ik ken die dingen maar al te goed, en over een 8x10 zijn die dingen op standje 2 al oorverdovend.

Die VR is een leuk bakkie... heb 'm eens mogen testen, maar ik zeg: voor veel minder, koop je een SVT300 uit eind 70's, dan heb je het origineel, die ook nog eens gigantisch veel beter klinkt.
niet alles stond op 10, de knopjes had ik afzonderlijk op 10. Ik had een EBS kast eraan (niet mijn keuze, winkel...) en de buizen waren ook nog niet echt warm... dat zal er allemaal mee te maken hebben gehad.
Er moet zeker ergens iets mis zijn geweest. Caerts is maar een smal winkeltje. Met alles op 10 zouden de gitaren van de muur moeten zijn gevallen....
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

mensen mensen, leer eens lezen,

NIET ALLES STOND OP 10
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

The Fourth Horsemen schreef:mensen mensen, leer eens lezen,

NIET ALLES STOND OP 10
Vertel dan gewoon de waarheid, stupid!! Afdeling "Broodje Aap verhalen" :roll:
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

Thunderstruck schreef:Ze zijn inderdaad nogal zwaar. Ik geloof dat ie 45 kilo weegt. Maarja, dan heb je ook wat. Samen dragen is een aanrader... alleen pak ik hem ook wel op hoor. Als je het te vaak doet krijg je wel last van je rug denk ik. Ik ben zelf een flinke gast die genoeg spek heeft gegeten, maar hij is gewoon echt zwaar.

Erover janken heeft geen zin. Je kan gewoon niet zonder zo'n ding als je die sound wilt hebben. Die sound heeft dat gewicht.

Trouwens, Badr... SVT300 is een beetje een pleonasme (nat water of een ronde cirkel). Het is gewoon een SVT. De rest hebben allemaal toevoegingen in de naam (Classic, 2, 2Pro, 3, 4, 5, etc), maar er is er maar een de echte SVT. De SVT uit de 70's.
Je hebt zeker gelijk :wink: Er is niks mis met duidelijk zijn toch? Het is bij mij automatisme geworden, puur om in gesprekken geen verwarring te zaaien. Niet iedereen is "goed" op de hoogte :P
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

fantastik_badr schreef:
The Fourth Horsemen schreef:mensen mensen, leer eens lezen,

NIET ALLES STOND OP 10
Vertel dan gewoon de waarheid, stupid!! Afdeling "Broodje Aap verhalen" :roll:
Nou, nee, TFHM heeft het gewoon goed verteld allemaal, wij hebben het alleen verkeerd opgevat met zn allen. "heb met zowel gain als volume op 10 zitten spelen..." hoeft niet te betekenen dat hij met de gain en volume tegelijk op 10 heeft staan spelen. Okee, het had duidelijker gekunt, maar toch.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

fantastik_badr schreef:
The Fourth Horsemen schreef:mensen mensen, leer eens lezen,

NIET ALLES STOND OP 10
Vertel dan gewoon de waarheid, stupid!! Afdeling "Broodje Aap verhalen" :roll:
Poe poe poe dames, kunnen we het fftjes vriendelijk houden, bitchfesten doen we wel in topics die over Hartke en Behringer gaan ;)
The Fourth Horsemen schreef:ja die... idd hielp ook niet al teveel. Veel te clean en niet echt luid vond ik... heb met zowel gain als volume op 10 zitten spelen...
fantastik_badr schreef: ff serieus... een 300W buizenhead.. alles op 10... dan wil ik wel weten wat jij er aan hebt gehangen...
Ter verduidelijking over wie het er het eerst over "alles op 10" begon
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Waar iedereen aan voorbij gaat is dat TFHM het over gain en volume heeft. De VR heeft alleen een master. Er zit geen aparte gainknop op de VR. Daarom moet je hem dus ook lekker op laten warmen en dan op hoog volume spelen. Dan pas wordt ie echt vet. Op laag volume stelt het eerlijk gezegd niet veel meer voor dan een niet buizenbak. Een Classic heeft wel een gain knop... da's dus wel handig
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Thunderstruck schreef:Waar iedereen aan voorbij gaat is dat TFHM het over gain en volume heeft. De VR heeft alleen een master. Er zit geen aparte gainknop op de VR. Daarom moet je hem dus ook lekker op laten warmen en dan op hoog volume spelen. Dan pas wordt ie echt vet. Op laag volume stelt het eerlijk gezegd niet veel meer voor dan een niet buizenbak. Een Classic heeft wel een gain knop... da's dus wel handig
Maar ook een classic klinkt op laag volume niet erg lekker, je hebt dan wel de oversturing van de voorbuizen maar niet die van de eindbuizen.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Bericht door Thunderstruck »

Ik heb maar een paar keer over een Classic gespeeld. De eerste keer was op laag volume en toen dacht ik 'is dit nu waar iedereen zo lyrisch over is?'. De keren daarna met een Classic over een 8x10 en dat was vet!

Mijn 70's SVT klinkt pas lekker op 11 uur. Alles wat daarvoor zit... tja, dan kun je net zo goed een SVT3 nemen ofzoiets. Pas als hij richting twaalf uur komt dan is het alsof je de turboknop indrukt. Dan komt het beest pas los.

Nog iets wat ik vaak hoor. Als mensen voor het eerst op een SVT spelen denken ze: OK, nu gaat het komen! Maar dan is het niet die allesoverweldigende bak laag die ze verwacht hadden. Veel mensen vinden daarom als ze alleen spelen zo'n SVT helemaal niet zo cool als ze gedacht hadden. Voor sublaag kun je ook beter iets anders nemen, een transistorbak bijvoorbeeld. Buizen geven veel mid.

Maar pas als je hem in een bandsituatie gebruikt weet je wat je aan ze hebt. Niet voor niets bijna alle grote rockbands die dingen gebruiken. Die zitten niet de hele dag op hun kamertje te nerden of ze nu 2x10's of 2 keer een 1x10 willen. Wel of geen tweeter... wat is het nieuwe hippe merk? Gewoon een Ampeg en gaan!
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Thunderstruck schreef:Die zitten niet de hele dag op hun kamertje te nerden of ze nu 2x10's of 2 keer een 1x10 willen. Wel of geen tweeter... wat is het nieuwe hippe merk? Gewoon een Ampeg en gaan!
Valt hier nog iets op aan te merken...? Volgens mij niet :D
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

endorsement heet dat..

of gehuurde backline.


besides, voordeel van touren met ampeg is dat je het overal kan krijgen, dus ook onderdelen.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Pedulla schreef:endorsement heet dat..

of gehuurde backline.
Maar voor velen ook persoonlijke voorkeur :)
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

IK heb geen enkele keer, 'alles stond op 10' gezegd, en daarna heb ik nog twee keer gezegd dat niet alles op tien stond. Mss moet je eerst alle posts lezen voor je reageert op iets...


Bvb de post van Bass.player... hij quote mij waarin ik zeg 'niet alles stond op 10' en toch begint hij over 'met alles op 10' ... sorry hoor, niet mijn schuld (mss had ik wel duidelijker moeten zijn in mijn eerste post, maar nogmaals, NIET ALLES STOND OP 10)


EDIT: ik heb wel een aantal minuten met master op 10 en gain ergens tussen 6 en 8 gespeeld, maar het zal wel liggen aan die niet voldoende opgewarmde buizen.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Thunderstruck schreef:Maar pas als je hem in een bandsituatie gebruikt weet je wat je aan ze hebt. Niet voor niets bijna alle grote rockbands die dingen gebruiken. Die zitten niet de hele dag op hun kamertje te nerden of ze nu 2x10's of 2 keer een 1x10 willen. Wel of geen tweeter... wat is het nieuwe hippe merk? Gewoon een Ampeg en gaan!
Hadden we het niet over de SVT in vergelijking met bijv. een Eden VT300b en een Mesa Bass400+? Zijn nou niet bepaald versterkertjes om op je kamer mee te gaan 'nerden', nietwaar?

Als ik ook even een uitdagende bewering mag doen... :P
En 'gewoon een Ampeg en gaan', klinkt heel rocknroll, maar getuigt bij mij nou niet echt van veel eigen mening over wat je zelf nou mooi vind klinken. Okee, muggenziften over 1x 2x10 of 2x 1x10 is het uiterste, maar een keuze tussen 'iedereenheefteen'Ampeg'dusikook' en willekeurig ander merk is wel een beetje wat anders toch? :)

Oh, en TFHM, gefeli met je 1000e post! :D
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Plaats reactie