Nemesis NC 210 (+cab?)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Nemesis NC 210 (+cab?)

Bericht door HALFWITT »

aaaY,

ik ben van plan een versterker te gaan kopen i.v.m. andere oefenruimte waar eigen apparatuur moet gaan staan. Nou was ik eerst van plan om een losse amp+cabinet te kopen maar toen ik bij de feedback was zag ik ineens de Nemesis NC210 staan, een 200 (of 250 weet ik niet zeker meer :oops: )Watt versterker, 2*10" boxen, 4 ohm. Dit lijkt mij op zich voldoende (we moeten wel oefenen met oordopjes, k*tdrummer, als jullie denken dattet niet genoeg is wil ik het ook wel ff weten) maar het lijkt mij wel lekker om er nog een andere cabinet op aan te sluiten. deze zou dan ook 4 ohm moeten wezen (denk ik) maar hebben jullie suggesties hiervoor? Ik was eigenlijk niet van nog heel veel geld daar aan uit te geven, of denken jullie dat ik daar dan beter even mee kan wachten? We spelen vrij harde rock... alvast bedankt voor het meedenken.

btw, heeft er misschien al iemand ervaring met deze verster?
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Die is geloof ik 200 watt, maar met 4 ohm.... dat zal in combinatie zijn met een 2e cabinet; nu zal de interne 2 x 10 inch op 8 ohm zitten, en plug je er een 8 ohm cabinet bij, wordt de gehele weerstand 4 ohm, en dan levert de versterker het volle vermogen, nu zal dat dan ongeveer een 150 watt zijn, of er moet intern een paar foefjes zitten die het vermogen wat opkrikken...
let's JayDee !
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Voor in de oefenruimte zou het zo'n beetje genoeg vermogen moeten zijn. Het aantal dB per (opgegeven) Watt kan per fabrikant nogal verschillen. Ik heb wat dat betreft geen ervaring met dit merk. Iemand anders?
We triple check evryhing.
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

K weet alleen dat ze eigenlijk de budgetlijn van Eden zijn. En over Eden valt toch weinig te klagen.
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

ok, iig bedankt voor de info, ik weet nu zo'n beetje zeker dat ik hem ga kopen, bedankt en de groeten van halfwitt,

mzl Toine
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Plaats reactie