peavey rockmaster

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

peavey rockmaster

Bericht door Silent G »

Hoi

Heeft iemand misschien ooit van de peavey rockmaster 120w buizenversterker gehoord, het is een gitaar versterker maar kan schijnbaar ook (goed) door bassisten gebruikt worden. Ik heb al gezocht maar ik kan niets vinden over de versterker alleen over de rockmaster pre-amp. de bassiste van sonic youth schijnt deze versterker ook te gebruiken, maar ik ken deze band verder niet.

als iemand meer weet over deze versterker, laat het me horen, links naar sites met info zijn ook welkom
**BTB 405 & RockMaster Full Tube Amp**
sniekie
Berichten: 57
Lid geworden op: 13 aug 2004, 17:38

Bericht door sniekie »

hey!
ben jij de bassist van spauwen en braken?
zo ja misschien ken jeme nog dan, laatst moesten jullie ptredne in de poort in dongen. en hebben we achteraf nog pizza zitten eten in dongen. ben een vriend van koen,die met die "hanekam"
on topic, ken de versterker niet maar weet wle dat er meer versterkers zijn die zowel voor bas als gitaar gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

lol een groupie :P

Peavey... ja Peavey... Je moet er zo van houden... persoonlijk doe ik dat wel (oefenruimte heeft een 1.7m hoge installatie staan.. is wel de Nitrobass... zeer vet overigens ;))

Het rauwe geluid spreekt me aan.. maar probeer er 1e te vinden ofzo in ene muziekzaak (bel ze eerst op dan weet je iig of ze em hebben ;) neem dan je eigen basje mee en probeer het gewoon!

Kijk natuurlijk wel ff wat voor top erop staat... dat je niet een vertekend beeld krijgt omdat er een top van 2500 euro opstaat ;)
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Die ga je niet in een muziekwinkel vinden denk ik....
Ken het model ook niet echt, maar Sonic Youth is een vette band. Simpele baslijnen, maar wel to the point. Ook echt een muzikantenband, iedere band na de jaren '80 beweert er fan van te zijn zo ongeveer.
Luister eens naar wat werk van Sonic Youth om een idee te vormen (geen idee of ze dat ding ook in de studio gebruikte, maar luisteren naar Sonic Youth kan nooit kwaad). Bijvoorbeeld: kissability, schizophrenia of teenage riot.
En een all tube versterker is leuk en geeft een mooi geluid (meestal), maar vergt wel wat meer voorzichtigheid en het onderhoud is ook duurder...
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

Bericht door Silent G »

he niek was het toch, ja ik weet het nog wel, ik weet nu ook weer wat ik de volgende dag moest doen. Jij zocht zon chrome beschermkap-dingetje toch, ik weet niet of je intussen al gevonden hebt maar anders moet je bij de online shop van www.voxhumana.nl kijken

De rest bedankt, ik zal wel vragen aan de persoon waar ik hem van kan overnemen of ik hem kan proberen, maar ik heb wat muziek van sonic youth gedownload, maar het is best wel cleane bas, volgens mij, dus ik weet niet zeker of ze hem daar bij gebruikt. Toch bedank allemaal
**BTB 405 & RockMaster Full Tube Amp**
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

Bericht door Silent G »

weet ook niemand iets over de buizen, ik heb er niet zoveel verstand van maar dit zit er in 4 6l6gc's, 3 12ax7's
weet iemand waar ik die 120 buizen watt's mee kan vergelijken want sommige zeggen dat buizen veel harder gaat als transistor
alvast bedankt iedereen
**BTB 405 & RockMaster Full Tube Amp**
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

Bericht door Silent G »

ik heb hem nu, alleen zit er geen pedaal meer bij, iemand misschien idee waar ik deze nog kan krijgen of dat ik die van een ander model kan gebruik, andere oplossingen zij ook welkom.

ik ben er echt wel heel tevreden over trouwens, het geluid is precies waar ik naar op zoek was
**BTB 405 & RockMaster Full Tube Amp**
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

Bericht door Silent G »

de versterker word wel warm, maar dat is altijd zo met buizen toch ?
ik heb van een collega bassist gehoord dat hij bij zijn buizenversterker ooit eens een front had gemaak met koelers van een pc, nu vraag ik mij af of dit nut heeft en is dit wel nuttig, spaart het je buizen of wat ?
**BTB 405 & RockMaster Full Tube Amp**
sniekie
Berichten: 57
Lid geworden op: 13 aug 2004, 17:38

Bericht door sniekie »

tis wel normaal dat buizne warm worden, dit heeft ook weer wat te maken met klankkleur als het goed is. bij gitaar elk geval,
hoe warmer de buizen hoe meer overstureng als ik het goed heb, bij eindbuizen is het ook zo dat als je je buizne kouder houdt door middel van bias enzo dat je een strakker geluid krijgt,(is mij verteld)
Plaats reactie