De lichtste 2x10?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DenJerre
Berichten: 184
Lid geworden op: 12 jul 2004, 16:51

De lichtste 2x10?

Bericht door DenJerre »

Kerels en kerelinnen,

Momenteel heb ik een SWR Super Redhead, en hoe mooi dat ie ook mag klinken, zwaar is ie wel. Ik heb ook nog een Stagg 80W 12" voor akoestische sessies en dat ding weegt ook heel veel te veel voor wat er maar uit komt.

Ik zoek dus een compacte en lichte 2x10 combo die nog eens goed klinkt ook. Voorlopig vond ik die Mark Bass 102 well goed (slechts 24kg :shock: ), maar heb em enkel kunnen proberen in een hele kleine ruimte in de winkel, dus :roll:


Afbeelding


Ik speel in 3 bands en speel daarnaast nog met een pak andere mannen voor de lol, spontane sessies zeg maar, én ik heb les van een drummer en een pianist. Dat ding moet dus dagelijks mee en soms moet ik er een stel trappen mee op.

Heeft iemand nog andere suggesties?

tx
Alhoewel...
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

eh...nee, ja.... een enkele 10 inch combo, van Eden de traveler is compakt en toch bijna 300 watt RMS...maar boet natuurlijk in in volume en laag in een wat grotere lokatie, duwt wat minder. staat ook bij feedback op de internet site, maar dan is ie kleiner... bij feedback is de speakerkat twee keer zo lang, voor extra laag, maar hij is er ook zonder dat extra stuk kast onder de speaker zie de Eden site, dan kan je ook zoiets nemen, en bv een losse 10 of 12 inch speakercabinet erbij nemen, voor repeteren en accoustich alleen het combotje, met een optreden de extra speaker mee.
let's JayDee !
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Als je het geld er voor hebt (1325,-) is de hevos midget DE oplossing voor je denk ik (1x10" maar wel 400 watt...). Hevos is over het algemeen zelfs licht spul.
Zie www.hevos.nl en kijk bij combo's. Nadeel is zelfs dat je 'em juist te klein zou kunnen vinden :).
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Nou, hartke heeft de transporter serie. Die zijn ook erg licht. Maar dat is dus zonder versterker.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Anders
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:33

Bericht door Anders »

Een vriend van mij heeft laatst een Eden Nemesis NC210 gekocht en ik moet zeggen dat dat erg fijn klinkt. Super tilbaar en toch kwaliteit...

Kijk hier maar eens:
https://www.eden-electronics.com/nemesis/indiv/nc210.asp
Spelen!
(niet typen...)
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Ik vind het handiger om een losse versterker en box te hebben. Dan til je de spullen zowiezo in 2 delen, dat scheelt weer voor je rug. :shock:
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

die glockenklangs zijn heel licht. maar ook heel duur.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Plaats reactie