Hartke versterkers

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Ik denk dat de mensen die aandacht besteden aan je "stack" (waarschijnlijk alleen bassisten) het veel gaver vinden als jij met een (qua uiterlijk) matige of normale stack aan komt zetten en daar een muur van geluid uit weet te krijgen.... dat heb ik tenminste als ik me ga focussen op de stack van een andere bassist.
emielow

Bericht door emielow »

hahaha dan ben je toch een mooie kneus ofniet!

ik vin het juist wel koel als je met heel 'weinig' op het podium staat. zoals rage against the machine dat bijvoorbeeld deed. gewoon 1 4x10 kast (en de gitarist 4x12 kast) op een mega podium. dat ziet er veel koeler uit dan zon nepmuur van 'versterkers' tenzij je ze echt nodig bent

john frusciante bijvoorbeeld gebruikt 1 stack voor clean, 1 stack voor overdrive (en 1 voor reserve?)
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Dat vind ik idd echt wel stijl, onwiiiijjs groot podium, kom je aanzetten met een piepklein setje dat retestrak klinkt. 1x10 +1x12 van ebs ofzo, zo cute...
Bovendien heb ik gemerkt bij de grote venue's waar ik heb gebast, dat als je een goede monitormix hebt, je basversterker absoluut niet nodig is. Maar natuurlijk is het altijd lekker om je broekspijpen te laten trillen door een onzettende basinstallatie achter je... da's tog anders...
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Lekker dat trillen (en dat meen ik serieus), maar daardoor hoor je de rest van de band minder.... moeten de monitors weer harder.....
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Thijzema schreef:Lekker dat trillen (en dat meen ik serieus), maar daardoor hoor je de rest van de band minder.... moeten de monitors weer harder.....
Ook heel goed om een gehoorbeschadiging op te lopen.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

is het niet zo dat basfrequenties minder schadelijk zijn voor het gehoor? maar des te schadelijker voor je organen?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

druk is druk, lijkt mij dat 't niet zo heel veel uitmaakt met welke frequentie die drukverschillen je oor bereiken... alleen omdat we nogal ongevoelig zijn voor lage tonen is de druk van een lage toon in't dagelijks leven een stuk hoger dan die van een hoge toon. En ik denk dat dat zowel voor je gehoor als (in extreme gevallen, maar dan zit je al ver over de 140 dB) voor je organen even slecht is..
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat ik altijd mijn set vol open gooi en iedereen doof speel. gewoon zodat ik op t podium mezelf kan horen. Je kunt ook overdrijven. je hebt ook mensen die een 1200 watt ampeg 8x10 set helemaal open gooien. dan overdrijf je...
Plaats reactie