Hartke versterkers

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Waarom zou het kwaad kunnen?
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Kan het kwaad om een cabinet op zijn zij te leggen? (zoals ik sommige mensen wel eens heb zien doen om de wieltjes van de grond te halen)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

MazeMouse schreef:Kan het kwaad om een cabinet op zijn zij te leggen? (zoals ik sommige mensen wel eens heb zien doen om de wieltjes van de grond te halen)
Nee hoor. Alleen als er onderin een sleuf (reflexpoortje) zit komt die aan de zijkant te zitten en kan het zijn dat het effect daarvan weg/anders is.
Anders kan ik er niks nadeligs voor verzinnen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Hans58 schreef:
MazeMouse schreef:Kan het kwaad om een cabinet op zijn zij te leggen? (zoals ik sommige mensen wel eens heb zien doen om de wieltjes van de grond te halen)
Nee hoor. Alleen als er onderin een sleuf (reflexpoortje) zit komt die aan de zijkant te zitten en kan het zijn dat het effect daarvan weg/anders is.
Anders kan ik er niks nadeligs voor verzinnen.
volgens mij blijft een reflexpoortje dan ook gewoon werken hoor. Drukgolven in de lucht hebben immers geen last van de zwaartekracht.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Mijn aguilar gs112's zijn klein en rechthoekig en zijn daardoor makkelijk op de meest vreemde manieren te stapelen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en zou ook idd niet weten waarom het wel kwaad zou kunnen.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

RobertoEDB605 schreef:
Hans58 schreef: Nee hoor. Alleen als er onderin een sleuf (reflexpoortje) zit komt die aan de zijkant te zitten en kan het zijn dat het effect daarvan weg/anders is.
Anders kan ik er niks nadeligs voor verzinnen.
volgens mij blijft een reflexpoortje dan ook gewoon werken hoor. Drukgolven in de lucht hebben immers geen last van de zwaartekracht.
Precies, ik heb het met een 15" kastje ooit ook gedaan en ik merkte geen verschil maar a) ben ik geen natuurkundige en b) zijn er er altijd mensen die "menen" wel verschil te horen. Vandaar mijn voorbehoud :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met de Hartke HA4000? Lijkt me een fijne top, maar ik heb em hier in de buurt nog nergens kunnen testen...
paul schabbink
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2004, 23:27

Bericht door paul schabbink »

dus ik kan met een gerust hart hartke aanschaffen als het maar de xl serie is??
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

RobertoEDB605 schreef:geen id, heb ik ook maar van een ervaren conservatorium bassist gehoord. Misschien dat de "techneut" even met een natuurkundige verklaring kan komen (ik ben vooral van de elektronische verklaringen). Ik kan me er iets bij voorstellen dat er minder energie verloren gaat in 't "laten trillen van de vloer" ofzo. Maar of dat waar is weet ik niet. Het advies wat ik in ieder geval ooit gekregen heb is: "gewoon van de grond halen, dan reikt 't geluid wat verder"...
Je zegt het zelf al. De cab hoeft minder energie te stoppen in het laten trillen van de vloer en stopt daardoor meer in het trillen van de conus. Ik ken niet precies de akoestische eigenschappen van een cafe-podium en vloer, maar ik kan me goed voorstellen dat als de podiumvloer trilt, je dat vooral bij het podium hoort, en dat extra geluidsdruk uit de conus van de cab dus relatief meer effect heeft in de hele zaal (en dus ook achteraan).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

paul schabbink schreef:dus ik kan met een gerust hart hartke aanschaffen als het maar de xl serie is??
Ik wil je niks garanderen, maar als ik dat zo allemaal over de xl-serie van hartke hoor wel ja....
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik heb zelf de 5500, en bij daglicht ziet 'ie er inderdaad niet speciaal uit, maar in't donker is de verlichte EQ wel vet om te zien. Verder interesseert de look van m'n versterker me eigenlijk niks :wink:
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ik vind ze niet lelijk, maar wat maakt dat nou uit, je gaat bij een versterker toch niet op de vormgeving letten? En de rooie lichtjes van de EQ zijn zelfs best leuk op een donker podium.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

kan iemand dat volgorde probleem voor eens en altijd verhelpen?? word er gek van :evil: !!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

waarom op wieltjes? Ik zet hem dan altijd op een flightcase of gooi h'm over de P.a.
Dan hoef je idd geen wieltjes te hebben, maar persoonlijk gooi ik liever niet met mijn apparatuur... :wink:

nee, sorry, hij was eigenlijk TE flauw, maar ff on topic: Ik speel in de bandruimte waar ik nu speel ook over een hartke 3500 (hij is niet van mij) en ik ben echt Super tevreden met dat geluid, daarom zit ik te denker er zelf ook een te kopen, misschien dan wel de 5500, maar iig, Ze klinken goed, maar heeft verder niemand hier het idee dat ze dr niet uitzien? Dat is nu echt nog zon beetje de reden dat ik nog twijfel, ik bedoel eigenlijk dat ik ze er zo modern en kil uit vind zien.
Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel maar ze hebben naar mijn idee zeg maar nul komma nul %'rock and roll' (en de 5500 1 % :? )
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

HALFWITT schreef: Ik speel in de bandruimte waar ik nu speel ook over een hartke 3500 (hij is niet van mij) en ik ben echt Super tevreden met dat geluid, (.....) , maar heeft verder niemand hier het idee dat ze dr niet uitzien? Dat is nu echt nog zon beetje de reden dat ik nog twijfel, ik bedoel eigenlijk dat ik ze er zo modern en kil uit vind zien.
Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel maar ze hebben naar mijn idee zeg maar nul komma nul %'rock and roll' (en de 5500 1 % :? )
Als je 'm nou super vindt klinken is dat toch wel 't allerlaatste argument om een top te laten staan? Het zijn zeker goede versterkers, ze klinken lekker en ik heb er 7 jaar zelf ook een gehad. Of het een R&R-uiterlijk is, ja, ook dat blijft een kwestie van smaak.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie