Trace Elliot 715 SMC GP7 tips gevraagd

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
hardlaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2004, 02:22

Trace Elliot 715 SMC GP7 tips gevraagd

Bericht door hardlaag »

die kan ik 2e hands kopen :)
maar ik heb er niet zoveel verstand van. weinig podiumervaring ook, maar dat staat voor binnenkort gepland.

wat ik wil is een combo die verschillende muziekstijlen voor bas goed (dwz zegmaar natuurgetrouw, niet vervormd zonder dat ik dat wil) kan laten klinken in de oefenruimte en een normaal cafe. extra zaken zoals uitgang naar PA, equalizer enzo zijn welkom.
wat ik heb is 3 jaar rock-baservaring en kritische oren. via specificaties en recensies is het wel zo'n beetje wat ik zoek, denken jullie ook ?

maar jullie hebben vast tips waar ik allemaal op moet letten. ik ga hem bijv thuis bij de aanbieder testen en dan klinkt die bijv al gauw lekker hard lijkt me, maar in een drukke kroeg das weer andere koek. ik heb al een prijs in gedachten voor die tweede hands als die nog in goed staat is, wat denken jullie ? of raden jullie me dat ding helemaal af voor wat ik ermee wil ?
Laatst gewijzigd door hardlaag op 01 nov 2004, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

De 715 van trace levert ---afhankelijk van de leeftijd---en uitvoering, 130 watt, 150 rms watt aan de 15 inch speaker, er kan geen tweede speaker op, dan zijn er twee types; met 2 baspoorten aan voorkant, en een uitvoering zonder die twee baspoorten aan de voorkant, dat laatste combo is iets smaller. Heeft een 7 bands eq en een preshape voor je geluid, een di out voor pa, een tuner output, een line out; ook als line in te gebruiken, en een effect in/ out..... aarde lift .....tja hij is wel goed van kwaliteit, vvor repetities en kleine zaaltjes/ cafes...maar dan heb je niet veel over als je hem lekker zwaar zet met veel bas erin, hij is maar en 130 watt, heb er vroeger ook eens een gehad, en voldeet wel voor cafetjes en zo, nooit problemen mee gehad, en met de eq kan je toch goed je eigen geluid instellen qua prijs.....denk aan 200 toe ongeveer 350 euro ( ook maar een gok), heb de mijne toen voor ( gp 715 130 watt) na 7 jaar verkocht voor 260 euro
let's JayDee !
hardlaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2004, 02:22

Bericht door hardlaag »

dank voor antwoord. tis deze:
https://static.marktplaats.nl/fotos/muzi ... /23719.jpg
en de bieder wil er 400 euro voor hebben.
mag wel uurtje komen spelen om te testen, maar mijn tests vertrouw ik niet zo vanwege gebrek aan podiumervaring (4x) en interesse in dit soort techniek.
wat is RMS trouwens ?
die 130 watt vind ik op internet alleen maar bij een ander type, de 712SMC. het aanbod ging om de 715SMC en kost wel 400 euro, prijzig.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

dit is ( effe de link bekeken) de laatste nieuwe van trace, hij is 150 watt, naar mijn weten, en vermoedelijk niet ouder dan een jaar of 4, vind 400 euro ook wat hoog, 350 is echt wel het matje.
150 watt rms betekent continu vermogen, dus 150 watt continu en bv 300 watt als piekvermogen, voor de rest zal er weinig aan mankeren denk ik, efee goed luisteren naar de speaker die gaan meestal als eerste stuk bij basversterkers
let's JayDee !
hardlaag
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2004, 02:22

verslagje van test

Bericht door hardlaag »

Ben er gisteren geweest. Zag er op zich goed uit en klonk ook goed. Zelfs de lage B van mn 6 snaar kwam er goed uit. Nooit gehoord hoe die eigenlijk klinkt, omdat onze oefenversterker het niet aan kan. Hij klinkt dus best laaaaag ........
Idd genoeg vermogen voor klein druk cafe, groot druk cafe zal niet meer gaan denk ik.

Owja, niet gekocht, omdat er een rare brom in zat, best hard. Beetje zoals bij een oude koelkast, (of defecte versterker :D) . Voor mij reden om niet te kopen. Volgens verkoper was die al een jaar niet meer aan geweest en hoorde hij die brom voor het eerst. Hij gaat het uitzoeken en evt oplossen. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Iemand anders nog tips ?
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Zoek op marktplaats.nl even naar "Trace Elliot". Er staan er nog meer te koop. (O.a. een top met een 4x10 en een 2x15, voor als je in de ArenA moet spelen...)
We triple check evryhing.
Plaats reactie