Lichtgewicht cabinet

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Lichtgewicht cabinet

Bericht door Bassmeister Che »

Ik speel momenteel op een Peavey Centurion(1978, Vintage!!!) met bijbehorende 2x18 inch speakers(Celestion). Nu is het alleen zo dat ik me bij optredens een bult sjouw aan dat cabinet! Ik ben daarom op zoek naar een lichtgewicht cabinet(niet te duur, voor tijdens optredens). Wat is een compact, lichtgewicht, niet te duur cabinet voor onder mijn Peavey top?

Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, zou goed zijn voor mijn rug!(en de rug van mijn bandgenoten).

Alvast bedankt!
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

de cabinets van markbass zijn erg lichtgewicht en best betaalbaar. over het geluid kan ik je niks vertellen maar ze wegen in ieder geval niet veel :roll:
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Vergeleken met een 2x18" (echt 2x18" en geen 2x15" overigens? 2x18"is nl. echt f***** groot) zou haast alles wel licht gevonden kunnen worden.
Verder zijn er veel mogelijkheden, maar is het handig om te weten wat je wilt... 4x10", 1x15", 2x12" etc. Als je echt portable wilt zijn kan je voor 2 2x10" gaan, maar dan zit je al vrij snel aan de prijs. Plus dat je altijd met het dilemma zit dat diepere kasten over het algemeen (let op het woord 'algemeen' jongens :)) ook beter klinken, maar ook weer zwaarder zijn.
De peavey 4x10" kan ik overigens voor prijs/kwaliteit aanbevelen.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

simon schreef:de cabinets van markbass zijn erg lichtgewicht en best betaalbaar. over het geluid kan ik je niks vertellen maar ze wegen in ieder geval niet veel :roll:
Jah idd, die nieuwere serie gele dingen, wegen niks, ik kon ze bijna met 1 hand tillen! En ze klinken ook nog lekker! Zitten ook neodynum magneten in geloofik...
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Bericht door Bassmeister Che »

Bedankt voor de tips tot nu toe.... zal eens gaan kijken bij feedback... en ja het is echt 2 x 18 inch, dat is f******* groot ja!
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Plaats reactie