Hartke B90

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
gobelijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2004, 19:20

Hartke B90

Bericht door gobelijn »

Heb me gisteren nieuwe versterker gekocht. Een Hartke B90. Hopelijk heb ik hier een goede koop meegedaan. Heb 499 euro betaald.
Uiteraard een groot verschil met m'n 15 watter van vroeger. Zalig geluid.
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

499 euro :shock:
Yamaha RBX JM2.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

voor 500 euro haal je een Ashdown combo... 15", 300 watt... op dit moment (en das geen geintje) is dat prijskwaliteit het beste wat er op de markt is.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Je bedoelt de b900.
Maar je vraagt achteraf of je een goede koop hebt gedaan? Het spijt me, maar dat had je beter eerder kunnen doen als die 499,- geen typefout is. Hij zou niet meer dan 370,- mogen kosten, in duitsland staat hij zelfs voor 330,-.
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

In 1998 kocht m'n pa m'n eerste versterker voor me, de Hartke B90 voor 850 gulden...

Natuurlijk is er inflatie en blabla, maar dit lijkt me eerlijk gezegd geen goede deal :(

De staat van mijn combo en m'n bevindingen na behoorlijk wat oefensessies en optredens:

1. Logo is erafgescheurd.
2. Ik voel me niet veilig over de speaker die alleen beschermd wordt door een dun speakerdoekje.
3. De input is gammel. Soms bromt het ding keihard, vanwege een los contact.
4. Het geluid op slaapkamer niveau is redelijk. In een oefenruimte komt het ding net niet goed mee (normaal/hard meppende drummer, 2 gitaren en zang) en wordt het geluid modderig. In kroegen is het ding praktisch onbruikbaar.

Toch vind ik dat ik er redelijk netjes mee om ben gegaan. Er heeft nooit een flightcase om gezeten, maar echt ruig gebruikt is deze nou ook weer niet.

Mijn B90 dient voorlopig nog als oefenversterker en reserveversterker, omdat ik niks beters heb. Het verkopen van dit ding doe ik liever niet, omdat een versterker zonder logo en een gammele input niet echt veel op gaat leveren.
Ik heb wel plannen om het speakerdoekje van nu te gaan vervangen door een rooster, om te voorkomen dat de speaker écht een keer kapot gaat.

Suggesties voor dat geld:
Ashdown MAG
Hughes & Kettner BassForce
Hartke Kickback
Peavey combootje?
Warwick Sweet 15?
etc etc
Plaats reactie