Ashdown five fifteen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Iron Maiden
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:29

Ashdown five fifteen

Bericht door Iron Maiden »

Hallo, ik wil een versterker kopen, namelijk een ashdown five fifteen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft trouwens een 15inch speaker en 100watt. en kost 270 euri.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik geloof dat wilbert 'm ook heeft, dus hij kan je vast vanalles vertellen over deze versterker.

Maar wat ik zelf altijd hoor is dat Ashdown gewoon betrouwbaar spul is. Ik denk dat je hier opzich best een goede koop mee doet, maar dan komt de 2e vraag, wat wil je er mee doen? Repeteren met een band, optreden, etc. of alleen maar thuis wat oefenen in je eentje?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik heb een perfect ten. Z'n kleine broertje. Goeie equalizer en degelijk geluid. 't Is geen bakbeest voor op 't podium, maar een perfect ding voor in de slaap/huiskamer en misschien is de Five Fifteen zelfs nog wel bruikbaar voor in 't oefenhok (de perfect ten is maar 30 Watt, dus dat is wat weinig).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

is da normaal dat die vn 100 watt een brommend geluid maakt? :?
heb em juist nieuw gekocht...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Wat bromt er en wanneer? Stopcontact geaard? Versterker aanstaan met gitaarsnoer erin en volume open, maar geen gitaar aan het snoer? Een van de toonregelaars op de versterker helemaal voluit? Gaat het brommen weg als je de snaren of regelaars van je gitaar aanraakt? Ik ben geen techneut maar op afstand kan het van alles zijn. Voorlopig ga ik er nog even niet van uit dat de versterker defect is.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

De versterker zelf..
Hij bromt als het volume (output) redelijk luid staat en zeker als treble op het hoogste staat.zowel als gitaar er in steekt of niet insteekt Het is niet zo luid..maar ik vroeg het mij gwn af of het normaal is...
als ik aant spelen ben valt het nie echt op
Laatst gewijzigd door Andreas op 08 jan 2005, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Als je het hoog helemaal opendraait zul je inderdaad meer brom kunnen horen, ja. Als je zelf al zegt dat de brom niet zo luid is, lijkt me dat er niks abnormaals aan de hand is. Wel een geaard stopcontact gebruiken.
(Als er techneuten zijn die een andere mening of een toevoeging hebben, hoor ik dat graag. Ik heb de wijsheid niet in pacht :wink: )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

geaard... :oops: wat bedoelt ge daar precies mee?
maar het zal wel normaal zijn dan :) ben nog maar een beginner he

ok nog een vraagje...als ik hem afzet dan gaat hij pas na 15 sec.uit met een *plof*...
normaal? :?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ziehier een geaard stopcontact. Ik neem aan dat NL en België dezelfde richtlijnen en aansluitingen hebben:
Afbeelding
De aarding (de metalen pinnetjes aan de boven- en onderkant in het stopcontact, die contact maken met soortgelijke strips op de stekker van het netsnoer van je versterker) dient om de spanning bij kortsluiting of blikseminslag letterlijk af te kunnen voeren naar de aarde zodat je zelf niet geëlektrokuteerd kunt worden. Voor je veiligheid dus. Bovendien wordt zo de statische electriciteit afgevoerd en wordt ook de kans op brom en ruis verminderd.
De plof bij het uitschakelen is op zich normaal. De ene versterker heeft dat meer dan de andere. Wees echter voorzichtig met je luidspreker! Zet daarom bij het in- of uitschakelen van je versterker ALTIJD HET VOLUME DICHT!!!
Hopelijk is het zo wat meer duidelijk geworden.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Andreas
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2004, 16:46

Bericht door Andreas »

ahja zo'n stopcontact hebben we hier ook ze :wink:
thanks voor uwe uitleg
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Geen dank, en veel plezier met je nieuwe spullen :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

En ook als je je plug uit je bas wilt halen of van bas wisselt, het volume dicht ofwel de versterker uitzetten.. anders zijn je speakers ook zo naar z'n grootje (hoe vinden jullie die uitdrukking? :P )
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dirk schreef:En ook als je je plug uit je bas wilt halen of van bas wisselt, het volume dicht ofwel de versterker uitzetten.. anders zijn je speakers ook zo naar z'n grootje (hoe vinden jullie die uitdrukking? :P )
Dat ook ja. Twijfelde nog of ik dat er ook bij zou zetten.
En als één 15-incher naar z'n grootje gaat, gaan bv twee 10-inchers dan naar hun grootje? :wink: :lol:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Die Ashdowns gaan niet meteen uit, dat klopt ja. En dat gebrom is ook normaal. Als je je hoog versterkt, versterk je ook je ruis (en je klikjes en tikjes).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
PLukkie
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 dec 2004, 23:11

Bericht door PLukkie »

Heb een five fifteen in een vrij grote repetitieruimte; dat trekt hij goed.
Prima geluidje! Neem aan dat hij voor kleine podia/zalen wel goed is (niet geprobeerd), maar dat je voor het grotere werk iets anders moet nemen.
Blaat het niet, dan schaapt het niet
Plaats reactie