basversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

basversterker

Bericht door Thijzema »

Ik ben van plan om een nieuwe basversterker te gaan kopen, kheb nu zo'n flut oefending van 20 w, en daar komt mij bas (Basscollection BC321) niet echt tot zn recht. Ik hoef ook geen megakast van 200 w ofzo, maar ik wil wel een goeie sound. Nou weet ik ook dat ik het beste gewoon versterker kan uitproberen, maar misschien dat iemand me alvast een beetje op weg kan helpen
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Kun je misschien iets meer informatie geven? Wat is bijvoorbeeld je budget? wat voor een muziekstijl speel je? speel je in een band? enzovoort.. Als die dingen zijn toch wel belangrijk om te weten.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

sorry, was ik vergeten te vermelden. Ik speel voornamelijk funk, dus hij moet wel wat attack kunnen verwerken, en ik wil rond de 400 euro uitgeven.
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Dan zou k toch voor een Hartke combo of versterker gaan ! Ideaal voor diverse stijlen.......en zeker voor funk
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

en hoe weet jij dat, heb jij er zelf ervaring mee, of iemand die je kent??
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Nou... ik speel zelf op een Hartke basversterker (HA5000) en heb voorheen op een bascombo van Hartke gespeeld. En ik was supertevreden over het geluid en het is betaalbaar. Dus vandaar !
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

OK, bedankt. Ik zal binnenkort maar eens wat versterkers van Hartke uitproberen.
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Thijzema schreef:sorry, was ik vergeten te vermelden. Ik speel voornamelijk funk, dus hij moet wel wat attack kunnen verwerken, en ik wil rond de 400 euro uitgeven.
Mijn mening is pak dan een combotje of stack met 10"speakers(minimaal 2).
Zijn lekker direct.......
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik speel ook voornamelijk funk, en ben iets leuks tegen gekomen van Behringer. Ik heb er nog niet op gespeeld, maar heeft iemand van jullie ervaring met deze top? : https://www.behringer.com/BX3000T/index.cfm?lang=ENG
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Dirk schreef:Ik speel ook voornamelijk funk, en ben iets leuks tegen gekomen van Behringer. Ik heb er nog niet op gespeeld, maar heeft iemand van jullie ervaring met deze top? : https://www.behringer.com/BX3000T/index.cfm?lang=ENG
ik heb er zelf nooit op gespeeld maar volgens m'n leraar is 't een goede versterker voor dat geld.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ok dankjewel, nog andere reacties??
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: basversterker

Bericht door MR. LEE »

Ik speel zelf over een gemodificeerde Behringer top ,.....niet omdat het zo'n betrouwbaar super-ding is ,....maar omdat ik nog ( nèt ) in staat ben om dat ding zelf te kunnen repareren en omdat het exact het geluid produceert wat ik persé wil !
De aller-meeste muzikanten redden dat zelf repareren niet , .....en zelfs niet om het te LATEN repareren ,...ook gezien de lage nieuw-prijs van het apparaat !
( Het is er namelijk helemaal niet eens voor gemaakt om het te kunnen/laten repareren . ) :(

Ik wil er hier eventjes op wijzen , aangezien de meeste mensen hier GL-stemmers zijn :!: ,....en het "milieu" dus erg hoog in het vaandel hebben staan.
Dit druist dus regelrecht in tegen de gigantische milieu-vervuilende "electronic waste berg" die dit soort ( gauw tebarste gaande ) low budget apparatuur veroorzaakt.
Wil je het milieu en de aardse grondstoffen sparen , .....koop dan degelijke spullen die wel repareerbaar zijn ( of die het i.i.g. langer uithouden )

--------------------------------------------------------------

.....en tja ,.....waar niet is , verliest de keizer z'n recht ( Dat snap ik dan ook wel weer. )
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26340
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: basversterker

Bericht door Hans58 »

Laatste reactie was van ruim 16 jaar geleden.. Waar heb je dit opgeduikeld? :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: basversterker

Bericht door MR. LEE »

jeetje ,.....hoe kan dat nou ????? ,.....niet gezien Hans :lol: :lol: :lol: ,......ik snap er eerlijk gezegd geen bal van hoe dit zomaar hier voor mij kon opduiken :nono:

.....( heel ) misschien is 'ie nog zoekende :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26340
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: basversterker

Bericht door Hans58 »

:D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie