Paul Sips en Hevos ?? Wat is er aan de hand?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Paul Sips en Hevos ?? Wat is er aan de hand?

Bericht door *Pieter* »

Dit staat op de Hevos site:
Per 1-1-2008 hebben we het dealerschap van Paul's Bass Matters te Nijmegen beeindigd.
Iemand een idee wat er aan de hand is ??
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Aguilar verkocht beter dan Hevos bij Paul? :P
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Paul Sips en Hevos ?? Wat is er aan de hand?

Bericht door berth »

*Pieter* schreef:Dit staat op de Hevos site:
Per 1-1-2008 hebben we het dealerschap van Paul's Bass Matters te Nijmegen beeindigd.
Iemand een idee wat er aan de hand is ??
Gasbitarist heeft meen ik een oorzaak genoemd op dit forum (en ik weet hem niet meer helemaal uit mn hoofd). Searcht en vind!
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Ik ken inderdaad 1 kant van het verhaal:

KLIK (en scroll naar beneden)
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

helaas...leuke fabrikant en leuke zaak.
kan niet altijd feest zijn en waar zaken gedaan worden rollen wel eens koppen. :(
dan voor de duidelijkheid in ieder geval!
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
quicksilver
Berichten: 943
Lid geworden op: 31 mei 2006, 21:13

Bericht door quicksilver »

Toen ik na vele omzwervingen bij paul was op zoek naar een verbetering heeft hij me uitgebreid geïnformeerd. Pas nadat ik zelf juister begon aan te geven waar ik mijn verbeteringen zocht ( Oa hoorbaarheid bij grotere scènes) is hij gaan selecteren naar versterkers en luidsprekers.

Als laatste komt dan de gerichte test en ook hier liet hij Hevos nog zijn kans. Als er dan vergelijkbare sets uitgekozen worden en de Hevos hoort er bij komt ook de prijs in de vergelijking ter sprake.
Dan is 800 euro voor een echt vergelijkbare set toch een groot verschil. en als dan op de aguilar nog iets kan gedaan worden aan de prijs is een keuze snel gemaakt.

Ik had de man van Hevos ook gebeld en daar kreeg ik zelfs nog een hogere prijs te horen dan degene die Paul me gaf.

Ik denk dat Paul gewoon zegt waar het op staat. hij weet beter dan wie ook dat zijn klanten vaak veeleisend zijn en hem nadien zullen afrekenen op een slechte koop. goed advies kan niet altijd naar de wens van elke fabrikant zijn...
Beter verslijten dan verroesten /// In de winter bassen, in de zomer gassen
midlifecrisis-herintreder Sandberg JM4 - Fender J-2008
aguilar AG500- TECAMP M212/4 - KD600Ti mini PA- DTR2000BL, Cube-30 Bass oefenaartje
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Bericht door *Pieter* »

Dit hoorde Gasbitarist:
Naar ik begrijp (maar ik ken slechts 1 zijde van het verhaal!!) heeft het te maken met de adviezen die Paul S geeft aan zijn klanten over Hevos. Paul maakt er geen geheim van dat naar zijn mening bas versterkt over Hevos te weinig doorkomt in de mix met andere instrumenten. Hij heeft niks tegen Hevos, is prima spul, goed gebouwd, ziet er top uit en klinkt goed zolang je alleen met 1 bas te maken hebt. Dat is zijn oprechte mening en steekt die, desgevraagd, niet onder stoelen of banken. De mannen van Hevos nemen hem dat kwalijk met als gevolg het beeindigen van het dealerschap.
Ik kan hier iets bij voorstellen, ik weet dat Paul de klank van Hevos 'te lief' vindt. Ik heb zelf een Hevos, en ik kom prima door de mix, dus ik ben het niets eens met Paul zijn mening.

En wat de prijs betreft: Hevos is nieuw inderdaad stevig aan de prijs (ik denk eigenlijk té stevig), maar gebruikt is het (als je zoekt/ geluk hebt) wél betaalbaar.
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Bericht door *Pieter* »

quicksilver schreef: Ik denk dat Paul gewoon zegt waar het op staat. hij weet beter dan wie ook dat zijn klanten vaak veeleisend zijn en hem nadien zullen afrekenen op een slechte koop. goed advies kan niet altijd naar de wens van elke fabrikant zijn...
Dat is waar. Hij zegt wat hij denkt en is recht door zee - wat niet wil zeggen dat je het altijd met zijn mening eens hoeft te zijn.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Stupide zet van Hevos. Hier zit meer achter dan het verhaal in het andere draadje.

Waarschijnlijk komt het er gewoon op neer dat Paul naar de mening van Hevos te weinig afnam. Het woordje 'dealerschap' stelt niet zo bar veel voor.
Gebruikersavatar
quicksilver
Berichten: 943
Lid geworden op: 31 mei 2006, 21:13

Bericht door quicksilver »

klopt, ik heb uiteindelijk mijn eigen mening gevolgd na het blind testen.
Beter verslijten dan verroesten /// In de winter bassen, in de zomer gassen
midlifecrisis-herintreder Sandberg JM4 - Fender J-2008
aguilar AG500- TECAMP M212/4 - KD600Ti mini PA- DTR2000BL, Cube-30 Bass oefenaartje
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Bericht door *Pieter* »

Monolith schreef:Stupide zet van Hevos. Hier zit meer achter dan het verhaal in het andere draadje.

Waarschijnlijk komt het er gewoon op neer dat Paul naar de mening van Hevos te weinig afnam. Het woordje 'dealerschap' stelt niet zo bar veel voor.
Op zich is dat logisch. Je wilt je dealers wel 'exclusiviteit' gunnen, maar dan moeten ze ook wel wat verkopen, en er ook voldoende achter staan. Kennelijk stond Paul niet zo achter Hevos, wat dat betreft was het raar dat hij het verkocht. Paul heeft zo zijn smaken. Glockenklang vindt hij ook maar niks. Kan natuurlijk, smaken verschillen, en zijn rechtdoorzee houding is ook wel plezierig. Hij lult niet met iedereen mee!

Maar goed, aan de andere kan verdient een klasse-merk als Hevos wel een verkoper die echt achter het product staat!
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Als Paul het niets vond, had hij nooit met ze in zee moeten gaan. Wel het spul in je winkel zetten en mensen erop af laten komen, maar vervolgens ontraden / afkraken / andere merken pluggen (of een subtiele combinatie hiervan) is niet netjes.

Dat Paul Glockenklang, maar bv. ook Alembic niets vindt, komt vooral doordat hij en Edwin elkaar absoluut niet liggen. Van dat laatste maken beiden geen geheim. Verder denken ze allebei door het benadrukken van de onderlinge verschillen de twee basspeciaalzaken hun eigen marktpositie te kunnen laten behouden. Negatieve benadering, maar werkt wel...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

The Mule schreef:Als Paul het niets vond, had hij nooit met ze in zee moeten gaan. Wel het spul in je winkel zetten en mensen erop af laten komen, maar vervolgens ontraden / afkraken / andere merken pluggen (of een subtiele combinatie hiervan) is niet netjes.
Aan de ene kant ga ik helemaal met je mee, maar aan de andere kant: Je moet je klanten ook keuzevrijheid bieden, ongeacht je persoonlijke voorkeur.
The Mule schreef: Dat Paul Glockenklang, maar bv. ook Alembic niets vindt, komt vooral doordat hij en Edwin elkaar absoluut niet liggen. Van dat laatste maken beiden geen geheim. Verder denken ze allebei door het benadrukken van de onderlinge verschillen de twee basspeciaalzaken hun eigen marktpositie te kunnen laten behouden. Negatieve benadering, maar werkt wel...
Uiteindelijk denk ik dat geen van beide partijen dit gekibbel kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

*Pieter* schreef:En wat de prijs betreft: Hevos is nieuw inderdaad stevig aan de prijs (ik denk eigenlijk té stevig), maar gebruikt is het (als je zoekt/ geluk hebt) wél betaalbaar.
Hevos ligt wat tarieven betreft behoorlijk op 1 lijn met andere topmerken als Eden, Aguilar etc. Dat vind ik dus geen argument en daarnaast zijn Hevos produkten prachtig gebouwd, er worden 1e klas componenten in toegepast (een elektonica-man zoals ik smult daarvan). Dat de klank voor sommigen niet hun ding is, tja. Er is blijkbaar wel een markt voor Hevos, er zijn immers genoeg tevreden gebruikers. En wat dealerschap betreft, als de synergie retailer-producent/distributeur niet werkt dan kun je er beter een punt achter zetten. We kunnen hier wel gaan speculeren maar wat schieten we ermee op?
quicksilver schreef:Ik had de man van Hevos ook gebeld en daar kreeg ik zelfs nog een hogere prijs te horen dan degene die Paul me gaf.
Logisch, Hevos geeft de bruto-list prijs af. Het is aan de retailer (de winkel dus) om te beslissen hoeveel marge hij weggeeft aan de klant. En blijkbaar geeft Paul dus netjes nog wat korting...goede zaak toch? Mensen pas toch op met dit soort gekonkel over prijzen als je niet begrijpt hoe de markt werkt.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

AmericanIdiot schreef:Logisch, Hevos geeft de bruto-list prijs af. Het is aan de retailer (de winkel dus) om te beslissen hoeveel marge hij weggeeft aan de klant. En blijkbaar geeft Paul dus netjes nog wat korting...goede zaak toch? Mensen pas toch op met dit soort gekonkel over prijzen als je niet begrijpt hoe de markt werkt.
+1! De fabrikant geeft altijd hogere prijzen aan, ik heb tenminste nog nooit meegemaakt dat ik ergens geen 'korting' kreeg om wat voor reden dan ook.
- Simon

Musicman Bongo 4HH (Sapphire black/moonstone)
G&L L-2000 Tribute

Markbass Little Mark I
EBS NEO-112 (2 stuks)
Plaats reactie