geluidscrisis, frequenties

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
peetman
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jul 2004, 21:11

geluidscrisis, frequenties

Bericht door peetman »

Geachte collega`s

Ik zit in een zogeheten geluidscrisis, ik kan maar niet de juiste sound vinden. Ik heb een line basspod pro, een ecler versterker, een hartke vx410 en custom Jazzbass met Gebuijss elementen.

Wat ik wil is een gedefinieerd geluid met een gelijke verdeling van laag en hoog, maar ik blijf zo doorzoemen in m`n laag. Is er iets wat ik kan doen met mn eq, de compressor, de elementen of toonregeling.

Help me deze crisis te boven te komen, mij dank is groot.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

je laag op je eq eruit halen.
bij een 10 bands eq zegmaar de 2e en 3de van links.
die iets naar beneden. :shock:

je heb een jazzbass, voor definitie moet je dus op je brug element spelen!!
klinkt op je oefenversterker, en kaal wat minder vol/vet,... maar in een bandsituatie des te vetter!
je cabinet is OK.... (daar is het mee gezegd)
4x10 met genoeg punch... definitie zal er ook wel zijn.
die POD dat bevalt me alleen niet zo...
probeer ook eens een andere pre-amp die erom bekend staat om helder en gedefnineerd te zijn.., en vooral geen kleuring te geven.
succes ermee!!! :wink: :lol: 8)
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

begin eens met de pod ertussenuit te halen...

de eden (is dit trouwens met een preamp, of alleen maar een eindtrap?) neutraal, en hoe klinkt ie dan???

de pod geeft naar mijn mening geen "recht" signaal, alles klinkt zo bombastisch, met veel laag, en ik heb altijd de definitie in deze apparaten gemist..... heb zelf ook op het punt gestaan om er eentje te kopen, maar op het laatste moment had ik toch zoiets van: o.k. er zijn veel mogelijkheden, maar voor mij geen bruikbare gedefinieerde sound....
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Re: geluidscrisis, frequenties

Bericht door rologica »

peetman schreef:... ik blijf zo doorzoemen in m`n laag.
Zou het niet kunnen zijn dat er gewoon snaren meetrillen. Voor een mooi evenwicht van hoog naar laag zul je toch op je speelstijl moeten letten...

Ben net bezig Teen Town van Weather Report uit te zoeken. Veel noten van hoog naar laag. En als je ook maar ergens een snaar te lang ingedrukt houdt of een open snaar te lang laat doorklinken dan wordt het geluid vanzelf rommelig. Vol met teveel laag.

my 2 cents
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik zie geen Eden staan maar ecler.... ik weet niet of het een spelfout is, maar dat vermoed ik niet. Ik heb niet echt het idee dat dit mega apparatuur is of zo van hoge kwaliteit, plus het feit dat je een Pod ertussen hebt zitten zal wel niet zo briljant zijn.

Advies: get rid of trash, then buy a decent secondhand amp. ;)

Ik denk dat je dan een heel eind verder komt met je sound. Misschien ook nog een afstelbeurt voor je bas?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Voor zover ik kan vinden maakt Ecler poweramps. (https://www.ecler.es/enter/product/product.htm)

Die POD kan er dus niet tussenuit, want dat is je voorversterker.

Je kunt proberen om de allerlaagste frequenties wat te dimmen op je POD. Het gedefinieerde geluid krijg je meer met de mid-laag en midden-frequenties.

[EDIT] Ok, ik heb ook preamps gevonden: https://www.ecler.es/indust/products/products.htm.
Dus: wat voor amp heb je nou precies? [/EDIT]
We triple check evryhing.
Plaats reactie