computer aan versterker?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
newbiebass
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2004, 22:00

computer aan versterker?

Bericht door newbiebass »

Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar kan je een drumcomputer, of een laptop op een basverterker aansluiten, zodat ik samen met de drumcomputer of laptop kan spelen? Of is dit signaal niet sterk genoeg?
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

in principe wel maar dan moet je meer dan een ingang hebben of je kan bij sommige vesterkers langs de return ingang proberen en ook goed opletten dat het signaal van je laptop niet te sterk is.ook kan je een mengpaneel aansluiten op je versterker maar dan ga je best langs de poweramp in. eigenlijk kan het op zich allemaal wel best , maar let gewoon een beetje op dat je niet ergens teveel signaal binnenstuurt.
je hebt meer kans dat je teveel signaal binnenstuurt dan te weinig
found cheap strings
Dugie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 aug 2004, 22:51

Bericht door Dugie »

Een heel makkelijke manier is om via een digitale modelling amp te gaan.

Zelf werk ik met de Basspod xt (met usb). Dit omdat ik op ons appartement met hoofdtelefoon moet spelen anders maak ik zowel onze dochter als de baby van de bovenburen wakker.
Ik vind het een oefengenot. De bas aansluiten op de pod, pod usb in computer en vervolgens de Pod als geluidapparaat instellen en alles wat de computer van geluid weergeeft komt ook door de Pod. Ideaal om met nummers, drumcomputers (ik gebruik Hammerhead) en metronomen mee te spelen.
En persoonlijk ben ik ook heel te vreden over de amps die er in zitten, mischien niet 100% zoals de echte maar toch verdomd dicht in de buurt, en ze reageren zoals echte versterkers.
Maar de feel van door een amp te spelen in plaats van headphones mis je toch wel.
newbiebass
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2004, 22:00

Bericht door newbiebass »

Ik heb eens rond gekeken en er is een goedkoper alternatief met de V-bass van Behringer.
Maar eigenlijk heb ik al die effecten niet nodig. Ik wil enkel mijn drumcomputer, op mijn laptop, Hammerhead, samen met mijn bas op mijn draagbare koptelefoon horen, zodat ik lekker op de bank kan oefenen terwijl mijn kinderen slapen. Zijn er nog goedkopere alternatieven?

paul
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

newbiebass schreef:Zijn er nog goedkopere alternatieven?
Je kunt natuurlijk met twee verschillende koptelefoontjes werken.. een setje van die kleintjes die je in je oor stopt bijv. vanuit je laptop, plus nog van die grote daar weer overheen, bijv. vanuit je basversterker.
Misschien niet ideaal, maar geef toe het is een goedkoop alternatief. :wink:
Laatst gewijzigd door Equalizer op 07 dec 2004, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

newbiebass schreef:... draagbare koptelefoon ...
Sorry, kan het niet laten. Cool ding... 8)
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Waarom gebruik je dan niet zoiets als een Korg px Pandora voor bass, sluit je pc erop (kan via de aux ingang). Heb je dus een heel klein ding en stukken goedkoper dan zo'n Pod. Feedback heeft ze (de oude) in de aanbieding voor 99,-.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
newbiebass
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2004, 22:00

Bericht door newbiebass »

rologica schreef:
newbiebass schreef:... draagbare koptelefoon ...
Sorry, kan het niet laten. Cool ding... 8)
Ja echt handig, hij heeft een koperen handvat.

In mijn zoektocht kwam ik een drumcomputer tegen waar een gitaar of bas kan op aangesloten worden en zo via een koptelefoon (draagbaar, draadloos of hoe dan ook) kan geluisterd worden, het was een Yamaha RY10.

Zoiets zou dus een hoop rompslomp van kabeltjes oplossen, zijn er zo nog toestellen? Ik vind er zo direct geen, en mijn lokale muziekhandelaar is op dat gebied niet echt bij de tijd.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

newbiebass schreef:
rologica schreef: Sorry, kan het niet laten. Cool ding... 8)
Ja echt handig, hij heeft een koperen handvat.

In mijn zoektocht kwam ik een drumcomputer tegen waar een gitaar of bas kan op aangesloten worden en zo via een koptelefoon (draagbaar, draadloos of hoe dan ook) kan geluisterd worden, het was een Yamaha RY10.

Zoiets zou dus een hoop rompslomp van kabeltjes oplossen, zijn er zo nog toestellen? Ik vind er zo direct geen, en mijn lokale muziekhandelaar is op dat gebied niet echt bij de tijd.
Ik heb er een van sony. Maar voor de basweergave leent mijn behringer koptelefoon zich beter.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

ik gebruik voor bass op mijn pc mijn "Bass myrco" ... een klein machientje dat functioneert als ampje... niet veel mogelijkheden

namelijk volume = low-high-off
tone = bright - normal - flat

en dat is het dan.. alle geluk heeft mijn stereo een EQ en mjin computer ook dus er valt een mauw aan te passen..

van mijn bassgitaar loopt een gewone kabel naar dit machientje en hier komt een mini jack naar een mini jack uit die in mijn line in van mijn pc sound kaart gaat...

ow ja heb net een tuner programma gedownload voor op pc.. zo kan ik mijn bass via pc stemmen :) hoe zot is het :twisted:

en heb ook nog een pc metronoom geinstalleerd...

Greets

Bert

ps het is van NOBELS dat machientje (1990)
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Plaats reactie