2x10" +4x10" combinatie vraagje

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

2x10" +4x10" combinatie vraagje

Bericht door bassbrother »

Ik wil komend weekend mijn 4x10"(750w) en 2x10" (350w) gecombineerd gebruiken. Beide kasten hebben een weerstand van 8 Ohm. Als ik die beide kasten nu parallel aansluit dan levert mijn top 750Watt. Levert dit problemen op voor mijn 2x10" qua wattage?
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
InTheFade
Berichten: 505
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:18

Bericht door InTheFade »

gewoon luisteren als je 2x10" niet begint door te slaan, je volumeknop dient niet enkel om volledig open te zetten en daarbij si een vermogen op een versterker een piekvermogen en niet het effectieve vermogen die hij uitstuurt. Ik kan mijn 450 watt versterker met een gerust hart op een 100 watt cab aansluiten en deze bijna volle bak zetten zonder dat mijn cabinet er last van heeft.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Antwoord: nee. Zelfs als jij je 750W klabbak vol open gooit, gaat er niks kapot behalve de oren van de mensen in de zaal waarin je speelt op het moment dat je de plug uit je bas trekt.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Unlord schreef:Antwoord: nee. Zelfs als jij je 750W klabbak vol open gooit, gaat er niks kapot behalve de oren van de mensen in de zaal waarin je speelt op het moment dat je de plug uit je bas trekt.
En dit is een gegeven? Volgens mij is het nog altijd beter om gewoon goed te luisteren en als je vervorming hoort uit de speakers, het volume omlaag gooien..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
InTheFade
Berichten: 505
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:18

Bericht door InTheFade »

Rieno schreef: En dit is een gegeven? Volgens mij is het nog altijd beter om gewoon goed te luisteren en als je vervorming hoort uit de speakers, het volume omlaag gooien..
Ga ik volmondig mee akkoord!
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

moet je eerst je doorkauwen en doorslikken :wink:
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Bericht door bassbrother »

Gisteren geprobeerd op een groot podium tijdens een bedrijfs feest....dat was ff genieten zeg! De set-up: Glockenklang heart-rock + SWRgoliathIII + SWRGoliath Jr. III. Echt een stuk dieper en voller dan alleen een die SWR goliathIII.

En volgens mij word het vermogen gelijk verdeeld over bijde cabs...dus geen probleem.
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

bassbrother schreef:Gisteren geprobeerd op een groot podium tijdens een bedrijfs feest....dat was ff genieten zeg! De set-up: Glockenklang heart-rock + SWRgoliathIII + SWRGoliath Jr. III. Echt een stuk dieper en voller dan alleen een die SWR goliathIII.

En volgens mij word het vermogen gelijk verdeeld over bijde cabs...dus geen probleem.
Vermogen wordt idd eerlijk verdeeld over beide, dus 375 per cab :) Mooi om te horen dat het zo tof werkte!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie