vraagje over amerikaanse amps

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Siempre
Berichten: 224
Lid geworden op: 16 apr 2007, 10:08

vraagje over amerikaanse amps

Bericht door Siempre »

Vooreerst mijn excuses indien dit al ergens anders staat en dus mijn opzoek talent te kort schiet.

Ik ben van plan een ampeg Classic amp te laten overkomen uit amerika aangezien het daar stukken goedkoper is.
Nu is de vraag, kan er zomaar op gespeeld worden hier.
Ik neem aan dat er een conversie tussen 110 en 220 moet gebeuren, maar zijn er nog andere dingen waar rekening mee moet gehouden worden.

(over import kosten douane en btw moet ik me geen zorgen maken, de amp komt mee met iemand die hem voor ene optreden hier gebruikt en dan gewoon hier laat).
Another Effort (https://www.myspace.com/anothereffort
Laynes (https://www.myspace.com/laynestheband

Sandberg California JM-5 te ruil voor een musicman stingray.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Ampeg wordt btw nu ook in china gemaakt...
Over die 110/220: op mijn hartke kan je dit gewoon aan de achterkant zelf aanpassen, dus ik neem aan dat dit bij andere versterkers ook zo is.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
Siempre
Berichten: 224
Lid geworden op: 16 apr 2007, 10:08

Bericht door Siempre »

albi schreef:Ampeg wordt btw nu ook in china gemaakt...
ik weet het, en da maakt mij ni uit :) het gaat me over de prijs en in amerika ken ik mensen, in china niet :)
Another Effort (https://www.myspace.com/anothereffort
Laynes (https://www.myspace.com/laynestheband

Sandberg California JM-5 te ruil voor een musicman stingray.
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

dat kan je niet omswitchen, tenminste bij de svt 2 pro niet. die heb ik helemaal omlaten bouwen en kosten mij ongeveer 200 piek. Je kan er ook een transformator tussen zetten maar diegene die ik ken die dat doen hebben er veel problemen mee (als in 1 keer alle stoppen doorslaan wanneer jij je amp aanzet)
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Komt ook wel omdat iedereen zijn amp onderwaardeert met zo'n converter. Ik berekende dat mijn Ampeg V4, ook uit de USA, een converter nodig had van minimaal 800W; dat zou dan uitkomen op 1000W wat een kleine koelkast was en die nog duurder was dan een nieuwe trafo

En shipment kan vrij duur zijn!
Gebruikersavatar
Siempre
Berichten: 224
Lid geworden op: 16 apr 2007, 10:08

Bericht door Siempre »

Bernardduur schreef:wat een kleine koelkast was en die nog duurder was dan een nieuwe trafo
kan je me een paar links geven met info hieromtrent?
Bernardduur schreef:En shipment kan vrij duur zijn!
shipment van de amp? als die meekomt met iemand betaal je toch gewoon het extra gewicht, en dat valt best mee.
Another Effort (https://www.myspace.com/anothereffort
Laynes (https://www.myspace.com/laynestheband

Sandberg California JM-5 te ruil voor een musicman stingray.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Siempre schreef:
Bernardduur schreef:wat een kleine koelkast was en die nog duurder was dan een nieuwe trafo
kan je me een paar links geven met info hieromtrent?
Bernardduur schreef:En shipment kan vrij duur zijn!
shipment van de amp? als die meekomt met iemand betaal je toch gewoon het extra gewicht, en dat valt best mee.
Tja, dan is het wel te doen ja!

Zoek op step up / step down transformer; je moet dan de wattage hebben die je amp max kan uitblazen, dus niet de RMS
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Hee, het kan aan mij liggen, maar als ik de handleiding van de SVT-CL goed begrijp kan die zowel 110 als 230 VAC aan. Check de handleiding maar.

Bij mijn versterker (geen SVT, maar toch) hoef ik alleen de zekering te vervangen om 'em geschikt te maken voor 110V mocht ik ooit in Amerika komen met mn versterker. (zeer onwaarschijnlijk, maar toch :wink:)

Volgens mij is dat dus ook zo bij de SVT als ik de handleiding goed begrijp. Op p.5 van die handleiding staat de achterkant van de SVT afgebeeld met daarop tekst met verschillende voltages en de bijbehorende waarde voor de zekering.

Ik ben geen elektricien, maar dit klopt toch wat ik zeg? :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Bericht door RBO62 »

Pas op!...........je moet ook rekening houden met de netfrequentie!
Hier in NL hebben we 50Hz en in USA 60Hz !
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Ik heb al meermaals op talkbass gelezen dat de conversie in zo'n amp 'gewoon' andere aansluiten maken aan de trafo inhoudt... helemaal geen nieuwe voor nodig. Ik zou dus zeggen, kijk daar eens... veel over te vinden. Is wel niet zo gewoon als ik het zeg, en je hebt er een bekwame technieker voor nodig, maar geen neiuwe onderdelen.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

The Fourth Horsemen schreef:Ik heb al meermaals op talkbass gelezen dat de conversie in zo'n amp 'gewoon' andere aansluiten maken aan de trafo inhoudt... helemaal geen nieuwe voor nodig. Ik zou dus zeggen, kijk daar eens... veel over te vinden. Is wel niet zo gewoon als ik het zeg, en je hebt er een bekwame technieker voor nodig, maar geen neiuwe onderdelen.
Jah, als ik het goed begrijp allemaal is het inderdaad een kwestie van naar een goede technicien brengen die 'em kan omzetten naar 230V.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
ronbas
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:47

Bericht door ronbas »

WouterN schreef:
The Fourth Horsemen schreef:Ik heb al meermaals op talkbass gelezen dat de conversie in zo'n amp 'gewoon' andere aansluiten maken aan de trafo inhoudt... helemaal geen nieuwe voor nodig. Ik zou dus zeggen, kijk daar eens... veel over te vinden. Is wel niet zo gewoon als ik het zeg, en je hebt er een bekwame technieker voor nodig, maar geen neiuwe onderdelen.
Jah, als ik het goed begrijp allemaal is het inderdaad een kwestie van naar een goede technicien brengen die 'em kan omzetten naar 230V.
in de handleiding staat:
POWER REQUIREMENTS: 115VAC, 60Hz, 460VA; 100/115VAC, 50/60Hz, 460VA; 230VAC, 50/60Hz, 460VA

ik zou denken dat je hem gewoon kunt aansluiten

Fender American Standard Jazz Bass® V
eden wt550
eden d210xst
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Maar dan wel met de juiste zekering, dat staat ook in de handleiding. :wink:
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Anders mail je even met Ampeg, daar werkt een zekere Dino en die gozer is heel behulpzaam.
B69
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 aug 2005, 10:31

Bericht door B69 »

ik weet niet hoe het bij de nieuwe SVT's zit.
Maar ik heb een oude die niet zo lang geleden uit de USA is gekomen. In deze zitten nog 2 transformatoren, waardoor je (lees: een hele goede techneut) hem vrij simpel kan omzetten naar 220/230V

Ik verwacht dat de nieuweren dat ook wel hebben.
Fender Precision '77
Ampeg SVTII-pro
Ampeg SVT 70's
Ampeg SVT810E
Ampeg SVT810 70's
Shitload troep
https://myspace.com/jeremysrules
Plaats reactie