Eden tops !

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Slapdash
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 aug 2004, 14:06

Eden tops !

Bericht door Slapdash »

wat zijn de beste eden tops in kwaliteits prijs verhouding?
______________________________
De bassist speelt nooit fouten akkoorden/noten :lol:
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

De standaard WT series zijn het best, dus niet de CXC combo achtige dingen. Verder zijn de WT's allemaal dezelfde qua pre-amp, dus het is meer een prijs/vermogen verhouding dan een prijs/kwaliteit verhouding.

Wat ik tot nu toe van die CXC spullen heb mogen horen vond ik nogal tegenvallen.

Ik heb al eens aangegeven dat de headroom in de Eden top's wel eens ervaren zouden kunnen worden als een lage wattage/decibel verhouding ivb met de headroom van de eindtransistoren, dus lekker veel watjes kan de moeite waard zijn.

Als je voor losse pre- en power amp gaat heb je eigenlijk pas meer mogelijkheden qua kneden van je sound, omdat de navigator pre-amp meer mogelijkheden bied. Of je ze nodig hebt is een 2e. Ik zelf speel al erg lang over een WT800 (ook na uitstapjes naar andere merken ben ik altijd weer bij deze amp terug gekomen). Alle controls staan meestal gewoon op 0. Als ik ze gebruik is het om het geluid van rete-oude snaren of geluidskarakterestieken van een ruimte weg te moffelen.

Als je dat laatse veel nodig denkt te hebben is het handig om vanaf de wt600 en up te gaan, die kun je stereo bi-ampen, wat handig is als je met 2 verschillende cab's werkt.

Die buizenbak heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk wel dat als ik buizen zou gaan het bij een ander merk zou gaan zoeken. Een mesa 400+ of Aguilar..
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

kleine correctie Wheezl...
de WT330 is volledig transistor, terwijl alle andere WT's hybride zijn
Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Idd, ik kan het verhaal van Wheezl onderschrijven, hoewel ik wel vind dat je met 400 watt aardig mee kan blazen (als je 'em op 4 ohm laat draaien iig).
Verder is het handig om wat leuks 2ehands af te wachten...
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik heb bi'jna een 2e hands Eden wt800 gekocht voor zo'n 1400/1500 ofzo. Alleen op het laatste moment was hij toch niet beschikbaar...:( Was een gaaaaaaaaaaf ding, ontzettende power.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

tssssssss

wil je effe gauw ophouden met je fucking fafner!!! :shock:
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Clunk schreef:tssssssss

wil je effe gauw ophouden met je fucking fafner!!! :shock:
snap hem niet...
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Clunk vind dat Bassfreak geen reden heeft tot klagen omdat hij een (FUCKING) Fafner heeft.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Thijzema schreef:Clunk vind dat Bassfreak geen reden heeft tot klagen omdat hij een (FUCKING) Fafner heeft.
ja dat dacht ik ook... :) toch bedankt voor de zekerheid...

@ bassfreak.. geef die fafner maar hier anders :lol:
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Mijne kopen? :wink:
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

canta costa? :lol:
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hmm, ik heb er zelf ietwat teveel voor betaald, dus ik denk niet dat het een leuk prijsje zou zijn.. Bovendien moet ik dan weer naar een 2e top opzoek en daar heb ik stiekem ook niet zo'n zin in.. Veel te bang dat het het GAS weer aanwakkerd :oops:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

haha sorry...:P Begrijp me niet verkeerd ik heb niks te klagen..:P haha wat dacht je, dat ik niet tevreden ben..? Je moest eens weten...

Wat heb jij voor je fafner betaald dan wheezl? Volgens mij zijn de prijzen indd wat verschillend.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ik heb 1600 betaald. Ik wist dat er op dat moment eentje bij music4ce lag voor 1400, maar had de xtra 200 wel over voor garantie en service..

Later lag ie bij Music4ce voor 1000 :x
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

voor 1000:| Dat moet wel een onwijze stunt zijn! Meestal zijn ze gepreisd rond de 1400 1500 euros... zelfs bij muziekproduktiv kost hij 1400 nogwat, terwijl ze daar meestal dik goedkoop zijn...
Plaats reactie