Ervaringen met EBS Classic 450?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Ervaringen met EBS Classic 450?

Bericht door Basstialiteit »

Hoi people,

Ik ben erg nieuwsgierig naar onderstaande amp, de EBS Classic 450. Iemand ervaring met dit ding?

Groet en dank!
Afbeelding
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Bericht door Cpt. Noco »

Laatst ook zien staan hier in de Keymusic in Gent... knap ding! En met zo'n EBS classic cab eronder, ziet het er helemaal retro uit...

Mr ik heb er nog niet over horen spelen...

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ik heb er een keer over gespeeld in 'n oefenruimte, maar met een Hartke cab eronder. Overstuurde nogal snel dus geen goed beeld ervan gekregen....


Sorry man :mrgreen:
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 650
Lid geworden op: 15 apr 2008, 09:15

Bericht door Falcon »

Roro92 schreef:Ik heb er een keer over gespeeld in 'n oefenruimte, maar met een Hartke cab eronder. Overstuurde nogal snel dus geen goed beeld ervan gekregen....


Sorry man :mrgreen:
Oversturing is de bedoeling als een bassist all-tube gaat.
Ibanez SR506
BOSS GT-6 B
Phil Jones Briefcase
10 Vingers
Dunlop Big Stubby 3mm
Get'M Get'm Strap "Corduroy Black Cord 3"
Persoonlijk
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

2 puntjes:

1; nee
2; daar zitten geen buizen in
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Niet eens buizen voorversterkt.
De standby switch is niets meer dan een mute-schakelaar. Het Classic-idee is alleen de looks.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 sep 2004, 09:18

Bericht door Marijn »

Eh ik vind het zo'n net niet geval. Ik heb de head zelf nog niet gehoord maar als je kijkt naar de specificaties en op de site van ebs dan is het een vintage sound maar met de bekende ebs transparency....
Wat heb ik daar nou aan? Als ik aan vintage denk dan hoor ik een rokkende oversturende bas en geen transparant sound.
Gevalletje van net niet denk ik dan...
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

De amp viel me destijds in eerste instantie ook vooral op door de looks, moet ik zeggen. Inmiddels ben ik een blije Aguilar bezitter en kijk ik niet meer om.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Bericht door arjan »

Bij Melodyline in Amsterdam staan ze in zo`n beetje alle oefenruimtes, classictop met classic 4x10
En dat klinkt helemaal niet verkeerd! Vintage randje is zeker aanwezig, gewoon lekker blazen dat ding. Weer een kwestie van smaak natuurlijk maar de looks en de sound zijn zeer oke, ook nog genoeg vermogen om een aardige feesttent te doen schudden denk ik.

Voor het geld heb je toch een prima stack aan dit setje, maar de puristen vallen dan natuurlijk over een buisje meer of minder....
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

John Calabrese van Danko Jones speelt tegenwoordig over zo'n set, heb alleen geen idee of de opnames ook met die set gedaan zijn... Volgens mij gebruikt ie op CD's gewoon full tube heads

Edit: hiervoor had ie trouwens een GK 800RB op een SVT410 kistje staan :lol: maar dat is verder volledig :offtopic:
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

arjan schreef:Bij Melodyline in Amsterdam staan ze in zo`n beetje alle oefenruimtes, classictop met classic 4x10
En dat klinkt helemaal niet verkeerd! Vintage randje is zeker aanwezig, gewoon lekker blazen dat ding. Weer een kwestie van smaak natuurlijk maar de looks en de sound zijn zeer oke, ook nog genoeg vermogen om een aardige feesttent te doen schudden denk ik.

Voor het geld heb je toch een prima stack aan dit setje, maar de puristen vallen dan natuurlijk over een buisje meer of minder....
Ik kom er vaak en heb de ebs wel op het podiumpje zien staan maar in e oefenruimtes ben ik alleen maar ampegs, gk's, edens, hartkes en yorkville's tegen gekomen.

Ik ben wel benieuwd moet ik bekennen.
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Bericht door arjan »

oke niet in alle oefenruimtes dan, zijn er ook wel heel veel hè. Maar ze hebben zeker 10 van die stacks aangeschaft eind vorig jaar, misschien in de luxe-ruimtes?
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Even het stof hiervan afblazen....
Ik heb dus een EBS classic 450 top. Hij geeft 400W RMS bij 4ohm. Maar nu staan er op dit forum in het aangeboden/gesocht topic 2 210 cabs uit dezelfde classic-serie, die maar 250W RMS geven....
Als ik die onder mijn top zou zetten, en ik besluit die eens vol gas te gooien, dan blaas ik die cabs toch op?
Waarom zou EBS nu verschillende wattages bieden in één lijn...?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Zonder 't zo op te zoeken gok ik dat de EBS 450 op 8 ohm (1 cab) zo'n 250w geeft en 2x250 op 4ohm is meer dan de 400 die de amp levert. Pieken en bijhorend risico houd je altijd, maar lijkt me een prima setje er voor dan?
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Gekopieerd van de EBS-site:
4 or 8 ohms. The ClassicLine 810, 410 and 212 are all 4 ohm cabinets. The mini-size 112 and the new 210 mid-size cabinet are 8 ohm cabinets.

New 210 cabinet! The new EBS ClassicLine 210 cabinet adds to the flexibility of the ClassicLine range. It can be used as a stand-alone cabinet, or added to a 410 or 212 cabinet. Flip it 90 degrees, and it will fit on top of the 112 cabinet. Since it is an 8 ohm cabinet, an EBS Reidmar head can drive a pair of 210 together or one 210 with a 112. The new EBS Classic 500 amps share the width of the 112 and a flipped 210 cabinet, which makes possible to stack them together nicely. The EBS ClassicLine 210 is shipping now!

Ik snap dat Ohm-verhaal nooit :facepalm:
de grote storthoop heeft gesproken
Plaats reactie