Aguilar

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik ben meer dan overtuigd door dat spul hoor... lekkere sound. Op de Bassday II werd er over verschillende setjes gespeeld maar Aguilar gaf wel een erg mooie warme sound.

Trouwens, als je als winkelier ergens van overtuigd bent, mag je dat van mij ook aan anderen laten horen. Vind ik.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

Tja, iedere winkelier heeft wel een merk waarover hij, om wat voor reden dan ook, lyrisch is.....
Ik ken zaken die alleen maar over SWR, EBS of Markbass praten op het moment dat je naar versterking aan het zoeken bent.

Ieder zijn ding.

maar het klinkt naar mijn mening te gek.
en de prijs is dat eigenlijk eerlijk gezegd ook, voor de buizenversterkers dan.
de transistortop valt eigenlijk voor hetgene dat hij biedt qua prijs wel mee dan....
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Ik heb diverse Aguilar setups gehoord en ........ze ruisen en knetteren. Vind ik op zich al bedenkelijk. Te duur spul voor te weinig echte kwaliteit.
Snap de hipe niet!
Gebruikersavatar
stingray
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:09

Bericht door stingray »

Ik was zaterdag voor het eerst bij Paul in de winkel. Helaas had ik die dag nogal wat oponthoud, dus kwam ik pas om 16:45 uur (kwartier voor sluitingstijd) de winkel binnen... Ik heb dus alleen even kunnen kijken, maar die Aguilars zien er toch wel heel puik uit. Paul gaf nog ff snel een goed verkooppraatje, maar ik zal er toch eerst over willen spelen.
What's the Speed of Dark?
emielow

Bericht door emielow »

toen ik mijn huidige versterker (EBS HD 350) ging kopen heb ik de ebs hd 350 naast de aguilar 500 single channel vergeleken. Ik heb erg getwijfeld, de aguilar heeft een dikker geluid dan de EBS, vetter vind ik het niet. Het geluid is dikker/ronder, maar het blijft, hoe erg je ook aan alle knoppen draait dezelfde sound. Geluid is dik, maar niet zo helder als de EBS. En daarom heb ik voor de EBS gekozen. De equalizer is veel veelzijdiger, en krachtiger dan de aguilar. Met name de mid-frequentie knop, de afzonderlijke treble en bright knop, en... de drive knop, zijn echt super. daar kwam bij dat de aguilar nog een stukje duurder was dan de ebs, maar daar heb ik het niet echt omgedaan. Aguilar is goed, dik, maar eenzijdig.



Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Probeer de DB750 eens, als iemand gaat testen. Die vind ik wel erg vet. Maarja nu geen geld :)
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Of die tweedehandse full-tube buizenbak van Aguilar, dat moet naar verluidt een monstertje zijn!

Toch zou ik die DB750 ook zeker naast de EBS Fafner willen zetten, dat liegt er ook niet om.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
emielow

Bericht door emielow »

ja die was me net even te duur, kehb um niet getest, anders kon ik mezelf niet inhouden was ik bang
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

De Teng schreef:Of die tweedehandse full-tube buizenbak van Aguilar, dat moet naar verluidt een monstertje zijn!
Jaaaa, hebbe, hebbe, hebbe!
Rustig Frankie, eerst maar eens proberen en dan heeeel hard sparen! En dan zal ie wel eens weg zijn...
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Deze Frankie ook ja... (m'n tweede echte naam)... geduld is een schone zaak. Buiten die van hem heb ik hem ook nog gezien op een andere site in NL, ongeveer dat bedrag ook.

Moet toch een belevenis zijn, alles buisies met bassie ervoor.

Heb eens kort een Trace V6 bespeeld in Staffhorst Utrecht, maar oef...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Case
Berichten: 698
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:14

Bericht door Case »

Enorme schop omhoog doet na 5 jaar...

Aguilar komt met een nieuw product:
"Aguilar AmplificationGetting ready for Bass Player Live! We should have a great new product
to show off - come check it out on Stage 1 at SIR Los Angeles, Oct 23rd and 24th"


Wat zou het zijn?
Pedaaltje of een kleine top? (dat lijkt mij namelijk wel watt)
Fender | 

Case topic !
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik denk dat ze met een lightweight top, een complete Jazz Bass of een analoge delay komen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Ja.









Of iets anders natuurlijk.


(We hebben overigens een rubriek voor dergelijke heet-van-de-naald-nieuwtjes)
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Case
Berichten: 698
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:14

Bericht door Case »

Ja, maar dit is Aguilar en het is nu nog geen nieuws 8)
Fender | 

Case topic !
Gebruikersavatar
Case
Berichten: 698
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:14

Bericht door Case »

Nieuwste cab is de SL112.
SL staat voor SuperLight.
Afbeelding
Fender | 

Case topic !
Plaats reactie