Aguilar

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Aguilar

Bericht door UP-B »

DB 359
Afbeelding
Power Output: 200 watts @ 2, 4, or 8 ohms. 2 ohms requires a simple modification.
Preamp Section: Two 12AX7's and one 12AU7
Power Section: Four 6550Cs and two toroidal transformers
Transformers: Custom designed toroidal output transformer for ultra-wide bandwidth. Power transformer is also toroidal.
Equalization: Tube-driven shelving type treble (+/ - 12dB @4kHz), mid (+/ - 12dB @ 400Hz), and bass (+/ - 12dB @ 40Hz) controls.
Effects Loop: Send pot is push/pull for line or instrument level; return pot is push/pull for parallel or series operation.
Inputs: One passive and one active input jack.
Outputs: Two 1/4" speaker output jacks and one Jenson XLR balanced output (-32dB pre- and post-EQ) with a ground lift switch.
Cooling: High quality whisper fan.

PRIJS: 3795€

DB 750
Afbeelding
Accepts 2, 4, and 8 ohm loads

Tuner Out with Mute

Self-Diagnostic Protection Circuit and Thermal Overload Protection Circuit (both with LED Indicators)

Short Circuit Protection

Power Output: 750 watts @ 4 ohms, 975 watts @ 2 ohms.
[b]Preamp Section: Three 12AX7s and one 12AU7
Power Section:[/b] 12 complimentary lateral MOSFETs
Transformers: Custom Aguilar toroidal power transformer.
EQ Section: Tube-driven shelving type treble (+/ - 12dB @4kHz), mid (+/ - 12dB @ 400Hz), and bass (+/ - 12dB @ 40Hz) controls.
Deep Switch: Adds 3db of broad-band boost at 30 Hz.
Bright Switch: A passive RC pre-emphasis circuit at 5-7 kHz.
Effects Loop: Send pot is push/pull for line or instrument level; return pot is push/pull for parallel or series operation.
Inputs: One 1/4" input jack with an active/passive switch. One 1/4" power amp input.
Outputs:Two Neutrik Speakon speaker outputs, one Jenson XLR balanced output (-32dB pre- and post-EQ) with a ground lift switch, and one 1/4" jack preamp output.
Cooling: High quality whisper fan

PRIJS:2895€



Mijn vraag... waarom zo'n gigantisch verschil van prijs??? is dit enkel opdat de 1ste volledig lampen is en de 2de enkel lampen in pre amp???

de 1ste is 200 watt, de 2de kan tot 975 watt...

geef jullie meningen...


Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Philip
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 dec 2004, 15:54

Bericht door Philip »

Ik zou het niet weten...............
Ik snap eigenlijk ook niet waarom die DB 359 zo duur is....
Wie kan het ons uitleggen?
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik heb ook niet echt precies een idee waar het prijsverschil tussen die 2 toppen in zit, zal waarschijnlijk te maken hebben met productietechnieken/kosten/vraag.
Maar goed, aguilar toppen zijn altijd al prijzig geweest (simpelweg omdat er ook dure onderdelen inzitten). Ze zijn echter wel een stuk goedkoper geweest dan dat ze nu zijn. De prijsstijging schijnt te komen doordat ze bijzonder populair zijn en de vraag een stuk groter is dan het aanbod (dat vrij klein is). In plaats van de productie op te schroeven hebben ze toen de prijs wat opgeschroefd.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Q. schreef:Ik heb ook niet echt precies een idee waar het prijsverschil tussen die 2 toppen in zit, zal waarschijnlijk te maken hebben met productietechnieken/kosten/vraag.
Maar goed, aguilar toppen zijn altijd al prijzig geweest (simpelweg omdat er ook dure onderdelen inzitten). Ze zijn echter wel een stuk goedkoper geweest dan dat ze nu zijn. De prijsstijging schijnt te komen doordat ze bijzonder populair zijn en de vraag een stuk groter is dan het aanbod (dat vrij klein is). In plaats van de productie op te schroeven hebben ze toen de prijs wat opgeschroefd.
dat vind ik een spijtige zaak... maar ja aguilar is dan ook enkel voor de PRO mensen onder ons...
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Me dunkt dat de productie van eenhoogwaardige buizeneindtrap nogal wat meer met zich meebrengt dan een transistor. Dat heeft met het wattage niet zoveel te maken.

Ik heb een topje die met de huidige 4.10" ongeveer 300W afgeeft en met een extra 4.10" 350 RMS (koppel er soms wel eentje aan in de oefenruimte), maar die wil ik niet naast dat 200W buizenmonster neerzetten. Dat verliest ie toch wel. Overigens heb ik nu ook power genoeg met die 300W aan een 4.10" van Bag End, maar goed... zo'n full tube Aguilar moet toch andere koek zijn.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ik probeer het spul expres maar niet uit, want ik ben als de dood dat ik het anders "moet" hebben.. Hey, klinkt een beetje als drugs :wink:

Als ik nog bij me ouders had gewoond had er vast een aguilartje bij de verzameling gestaan, maar dat lukt nu nooit meer...
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

Wheezl schreef:Ik probeer het spul expres maar niet uit, want ik ben als de dood dat ik het anders "moet" hebben.. Hey, klinkt een beetje als drugs :wink:

Als ik nog bij me ouders had gewoond had er vast een aguilartje bij de verzameling gestaan, maar dat lukt nu nooit meer...
ik heb een aguilar setje eens als backline gehad,dan moest ik er wel op spelen.naar mijn mening het beste waar ik ooit op gespeeld heb( ik ben nu al 200 jaar aan het sparen) . paul van bassmatters wist heel goed wat hij deed toen hij dat setje neerzette :evil:
found cheap strings
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Kheb ooit eens die vorige set (voordat 'ie de Acoustic had aangeschaft) van Paul bespeeld tijdens een openlucht-gig en vond het fijn klinken.
Wat het was...
Afbeelding
En dan zat er een buizeneindversterker bij.

Het klinkt nogal clean en redelijk diep. Persoonlijk vind ik de sound te weinig ballen hebben, meer een jazz-amp ofzo. Als dat je ding is, dan heb je een héél fijn dingetje, zalkmazegge.

Maar om terug te komen op het prijsverschil: dat zal 'm zitten in het feit dat de duurdere op buizen draait, zoals Teng al zei. Meer wereldschokkend verschil zit er niet tussen de twee amps.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
PYE
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jan 2005, 20:55

Bericht door PYE »

je hebt er ook erg zware en stabiele trafo's nodig en zeker voor een 200 wattertje, het toch eigenlijk een klasse "A'versterker...
en die trafo's die zijn erg duur...
vandaar het rpijsverschil , denk ik
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Die Paul is ergens ook zo'n Jaco-fiel als't maar zijn kan he... oude jazz.. Acoustic basversterker. (Ik zag hem staan trouwens, was er eergisteren).... nu moet ie nog een staart!

:mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

De Teng schreef:Die Paul is ergens ook zo'n Jaco-fiel als't maar zijn kan he... oude jazz.. Acoustic basversterker. (Ik zag hem staan trouwens, was er eergisteren).... nu moet ie nog een staart!

:mrgreen:
Lijkt me ook wel duidelijk te zien aan de poster achter het Aquilar setje!!
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

En hij probeert iedereen Aguilar aan te smeren. Niks mis mee, maar Aguilar klinkt niet zo goed als de prijs doet vermoeden.
Ja toch?
Gebruikersavatar
Maverick
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2005, 12:14

Bericht door Maverick »

ropstop schreef:En hij probeert iedereen Aguilar aan te smeren.
Dat kun je wel zeggen ja. Ik ben nog nooit in zijn winkel geweest, maar op zijn website zie je overal Aguilar spullen, je wordt er zowat met doodgegooid. maar het zal vast wel goed spul zijn.
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Het feit dat hij de importeur er van is, zal vast wel iets er mee te maken hebben, hè? ;)
Ja toch?
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

ropstop schreef:En hij probeert iedereen Aguilar aan te smeren. Niks mis mee, maar Aguilar klinkt niet zo goed als de prijs doet vermoeden.
smaken verschillen !
found cheap strings
Plaats reactie