sprankelend heldere top zonder enige kleuring

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

K'heb heel lang met swr gespeeld en dit was zeer goed tot ik met Ampeg ben beginnen spelen.
Je moet wel voor de "sound" zijn, maar hij geeft de prachtige klank van m'n fender en m'n contrabass weer.

Top is B2R
Basskast is svt410 hlf

Deze combinatie blaast de ballen van je lijf, maar je bent wel wat centjes kwijt.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Vind je dat echt? Ampeg vind ik een merk wat niet rekening houdt met bassisten die boven de vijfde fret op de bas spelen. De bas wordt wel ok weergegeven (met de enorme kleuring die Ampeg geeft) maar daarboven word ik er niet goed van. Ieder zijn eigen echter. :D
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

het beste waar ik al op gespeeld heb is aguilar , maar ja dat is niet echt betaalbaar.
wat ook een optie is een goede pre-amp met een goede eindversterker,vooral eindversterkers kun je voor rederlijke prijzen vinden tweedehands. en had lazy b geen trace pre-amp tekoop?
ik heb zelf een swr grand-prix pre-amp en een krachtige crown eindtrap.
ben best tevreden met de sound .ik nog nooit te weinig power gehad
found cheap strings
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

Voorlopig heb ik met mijn ampeg nog geen problemen gehad.
Het zal er natuurlijk ook van afhangen welke kast er onder staat. Ik heb speciaal een diepere kast genomen om de contrabasstonen beter aan te kunnen.
Ik heb toen getest op SWR top en bass, Trace Elliot top met Mesa Boegie basskast en de ampeg top en bass. Ampeg stak er voor mij boven uit, maar k'moet wel zeggen dat het met "kleinere" basskasten van Ampeg niet zo was.
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

Equalizer schreef:
basswasp schreef:Dit ding lijkt wat weinig power te hebben als je direct inplugd (de input is heer gevoelig), maar met een compressor of andere pre-amp merk je dat er toch echt 400 watt inzit.
Maar jouw bas heeft ook niet zo'n hoge output toch (net als die van mij). Zal wel wat verschil maken.
Klopt, maar daar is die voorversterker voor denk ik?

De Gain zet ik zo hoog mogelijk zodat de voorversterker pas clipt wanneer je behoorlijk hard plukt. Op deze manier zou je het maximale eruit moeten kunnen halen.

Wanneer ik m'n Sansamp in de Effects Return plug, kan de zaak wél even een stuk harder. De Sansamp kan je ook laten clippen, maar dat klinkt niet zo irritant als wanneer de SWR clipt.

De SWR had ik op optredens nog wel eens op 10 staan (ja écht), maar met de Sansamp sta ik op 2 of 3 al erg overheersend te spelen.
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ah je hebt gelijk.
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Hmmm... k geloof dat Glockenklang wel de meester is in niet kleuren... maar dat kost dan ook wat...
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Zou de Aguilar GS410 met een PEAVEY MAX-700 BASS TOP wat zijn?
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Als je geld hebt wel ja. Maar zoals superbas al zei dat het ook door de speakers komt. De GS410 is niet ongekleurd... waarom per se zo hifi trouwens?

Een beetje kleuring geeft soul aan het geheel hoor! Daarom gooi ik die van mij ook een beetje in de subtiele vervorming die een buis geeft. Erg levendig karakter daardoor.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Abathur schreef:Hmmm... k geloof dat Glockenklang wel de meester is in niet kleuren... maar dat kost dan ook wat...
2e hands GK soul toppie ofzo..
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Wheezl schreef:
Abathur schreef:Hmmm... k geloof dat Glockenklang wel de meester is in niet kleuren... maar dat kost dan ook wat...
2e hands GK soul toppie ofzo..
Klopt helemaal, kleuring hoort IMHO uit je bas te komen.
Prijs is alleszins redelijk, en bij BassConnection komt regelmatig een occasionnetje langs, zowel toppen als boxen.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

De ampeg kleur houd je wel of niet van. Ik wel.
De ampeg speakers vind ik nix, op de 8x10 na, maar ja, hoe sjouw je zoon ding mee........
Een versterker die niet kleurt is de Hevos 400b, klinkt erg hifi, en met Hevos speakerkasten eronder is het een ideale combinatie voor hifi- mensen.
Als je wat vettiger wilt klinken, neem dan en ander soort top, of preamp. ampeg/eden/aguilar/swr bijvb, maar neem hevos speakerkasten.
Deze kunnen 400 watt per 10" aan, dus heb je veel herrie bij je die makkelijk vervoerbaar is.
Ik heb zelf 2 kasten met elk 2 10", waarvan eentje met tweeter, en zo 1600(!) watt belastbaarheid beschikbaar.Dit alles past in een kofferbak,
zelfs van een sedan!!


Ik denk dat je beter een versterker plus boxen kunt hebben die niet kleuren, omdat je altijd nog dmv van pedalen of preamps kleur toe kunt voegen.
Bij een versterker die al kleurt kun je dat niet meer weghalen als je dat zou willen..........
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik heb laatst trouwens over een warwick-amp gespeeld.
die kleurt onwijs, lekker romig, maar toch helder hoog.

dat vond ik toch ook wel gaaf.}iemand meer ervaring met warwick amps?
:shock:
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Clunk schreef:ik heb laatst trouwens over een warwick-amp gespeeld.
die kleurt onwijs, lekker romig, maar toch helder hoog.

dat vond ik toch ook wel gaaf.}iemand meer ervaring met warwick amps?
:shock:
enkel met de cabs!!!!!
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

Ik heb ervaring met een Warwick-combo die je om de minuut moet schoppen als je wilt dat er geluid uit blijft komen :)

Verder heb ik ook weleens op een ander (beter) combootje gespeeld, maar ik was niet echt weg van het geluid.

Warwick stond erom bekend om niet erg betrouwbaar te zijn, maar waar dit precies vandaan komt weet ik niet.
Plaats reactie