Probleempje met Hartke TP 2x10 cab.

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Probleempje met Hartke TP 2x10 cab.

Bericht door Abathur »

Nou heb ik vanmiddag net van iemand een Hartke TP 2x10 overgenomen. Dus.. ik er mee naar huis.... helemaal vanaf t station naar mn kamer sjouwen.. daar zo snel mogelijk inpluggen en spelen...
Maar... toen kwam er een heeel vervelend geluid uit de kast... T was net alsof de hele speaker zelf meerammelde. :shock: Dus ik snel ff m op zn kant proberen... op een stoel, ander stopcontact, andere uitgang van mn versterker...
Na een kwartier chagerijnig op een broodje gekauwd te hebben probeerde ik t nog een keer... en ... t leek zowaar een stuk minder te zijn geworden...
Misschien dat t morgen helemaal weg is hoor maar... kan dit komen door:

Kou van buiten op de speakers? en dat ze daarom na even binnen weer beter gaan klinken?
Mijn top van 200 watt? ik gebruik m op een top van 200 watt bij 4 ohm, de kast heeft 8 ohm dus dan kan de top nog ongeveer 140 kwijt... K had m lang niet op zn hardst staan dus, dat lijkt me ook sterk.

Ik weet t niet, k ben er wel goed chagerijnig van. Kerel van wie k m heb overgenomen had m een week geleden nog na laten kijken. Hij had het erover dat daarbij misschien iets met de bedrading mis kon zijn gegaan.
Tis nu al laat... dus vandaar dat ik niet wat grondiger onderzoek pleeg, maar t hier ff dump....

Kortgezegd: Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Re: Probleempje met Hartke TP 2x10 cab.

Bericht door iglo »

Abathur schreef:Nou heb ik vanmiddag net van iemand een Hartke TP 2x10 overgenomen. Dus.. ik er mee naar huis.... helemaal vanaf t station naar mn kamer sjouwen.. daar zo snel mogelijk inpluggen en spelen...
Maar... toen kwam er een heeel vervelend geluid uit de kast... T was net alsof de hele speaker zelf meerammelde. :shock: Dus ik snel ff m op zn kant proberen... op een stoel, ander stopcontact, andere uitgang van mn versterker...
Na een kwartier chagerijnig op een broodje gekauwd te hebben probeerde ik t nog een keer... en ... t leek zowaar een stuk minder te zijn geworden...
Misschien dat t morgen helemaal weg is hoor maar... kan dit komen door:

Kou van buiten op de speakers? en dat ze daarom na even binnen weer beter gaan klinken?
Mijn top van 200 watt? ik gebruik m op een top van 200 watt bij 4 ohm, de kast heeft 8 ohm dus dan kan de top nog ongeveer 140 kwijt... K had m lang niet op zn hardst staan dus, dat lijkt me ook sterk.

Ik weet t niet, k ben er wel goed chagerijnig van. Kerel van wie k m heb overgenomen had m een week geleden nog na laten kijken. Hij had het erover dat daarbij misschien iets met de bedrading mis kon zijn gegaan.
Tis nu al laat... dus vandaar dat ik niet wat grondiger onderzoek pleeg, maar t hier ff dump....

Kortgezegd: Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Heb zelf een TP210 gehad...
Eerste wat ik gedaan heb is het "hartke" en "transporter" logo eraf gehaald ivm bijgeluiden!
Ook een XL115 gehad, en met deze kast had ik totaal geen bijgeluiden.

Logo's zitten op de gril gelijmd, dus met een klein schroevendraaiertje voorzichtig eraf peuteren...
tip: bij mij gaf "transporter" de meeste resonanties, dus haal ze er een-voor-een af, en probeer tussendoor het resultaat uit
Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ook ff flink alle schroeven aandraaien. Klinkt stom, maar soms kan het soelaas bieden. :mrgreen: (wat een woordkeuze...)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Hmm.. k ben er nu achter gekomen dat t kabaal van maar 1 van de 2 speakers komt... grote kans dat die dus kaduuk is, of iig, niet goed aangesloten.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Abathur schreef:Hmm.. k ben er nu achter gekomen dat t kabaal van maar 1 van de 2 speakers komt... grote kans dat die dus kaduuk is, of iig, niet goed aangesloten.
Hoewel Hartke bij mij aardig wat krediet heeft, is dit niet de eerste keer dat ik zoiets hoor van speakers in een TP cabinet; een collega van mij had iets dergelijks met een 115 TP. Ze willen wel eens spontaan kapot gaan. Hartke heeft m.i. bij de TP's -in tegenstelling tot wat ze beweren- niet alleen op de materialen van de kast bezuingd, maar ook wel degelijk op de speakers.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik heb zelf nooit hartke gekocht.

Ik heb namelijk nogal wat verhalen gehoord die negatief waren.
Niet dat hartke slecht zou zijn.
Het zou namelijk zo zijn dat de alu conus zich niet goed zou verstaan met de ophanging.
In de begin periode zouden veel speakers gescheurd zijn waar de materiaal overgangen zijn.
Of dit waar is weet ik niet maar als ik de keuze kan maken, dan liever het zeker voor het onzekere :roll:

Geef mij maar de oude 4x10 van trace samen met de 1818x
Wel al oud spul...maar het werkt rete goed.
Nooit problemen gehad. :wink:

Veel succes met je box....het moet wel te repareren zijn neem ik aan.
Anders 2 celestions erin. :twisted:
Plaats reactie