Mesa Boogie Of Peavey ?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Spector
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2004, 13:44

Mesa Boogie Of Peavey ?

Bericht door Mr. Spector »

Hey! Ik wil een nieuwe amp aanschaffen! ...Ik heb er al een aantal geprobeerd en de sound die ik graag wil is daar nog niet boven gekomen ik heb een Peavey en een Mese - Boogie uitgeprobeerd en dat is egt mijn sound maar wat is volgens jullie beter? een Mesa - Boogie of een Peavey :roll:
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Zit daar niet een enorm prijsverschil tussen? :roll:

[edit] spelfout...[/edit]
Gebruikersavatar
Mr. Spector
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2004, 13:44

Bericht door Mr. Spector »

Dat is geen probleem maar... het gaat om de Sound !
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hangt ervan af welke Mesa denk.. Als je het over de 400+ hebt zou ik daarvoor gaan.. De M2000 vonk niet zo..
Gebruikersavatar
Mr. Spector
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2004, 13:44

Bericht door Mr. Spector »

ik ga voor de m-pulse 600
Gebruikersavatar
Mr. Spector
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2004, 13:44

Bericht door Mr. Spector »

Maar mijn vraag aan jullie is wat is beter merk/kwaliteit?
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Mr. Spector schreef:Maar mijn vraag aan jullie is wat is beter merk/kwaliteit?
Mesa schijnt wel durzaam te zijn en de reputatie van goede degelijke versterkers te hebben......peavy is ook niet slecht dacht ik....ik zou voor een Mesa gaan
let's JayDee !
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Tjah, ik heb persoonlijk weinig ervaring met mesa. Peavey daarentegen vind ík mooi klinken, en over de produktie van genoeg volume hoef je over het algemeen ook niet druk te maken. Daarbij komt dat ze bekend staan als onverwoestbaar. Hetgeen je van Mesa trouwens ook zou mogen verwachten (heb geen idee of dit ook zo is, zal toch wel voor dat geld?).

En als je dan zo naar de prijzen kijkt, na de aanschaf van een Peavey set zal je denk ik nog geld overhouden voor andere leuke dingen. (bas, snaren, fx's, etc.)
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ja, maar dan kan het zijn dat je achteraf toch denkt van: "kut had ik toch maar die mesa gekocht.."
Ik zou er goed over nadenken en niet persé naar het geld kijken, want zo'n top koop je toch niet elk jaar een nieuwe. Én als je hem weer kwijt wilt, krijg je voor een Mesa ook meer terug dan voor een Peavey lijkt me...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Mr. Spector
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2004, 13:44

Bericht door Mr. Spector »

Dus jullie zouden ook voor een mesa gaan
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

Ik zou gewoon gaan voor die top die ik het lekkerste zou vinden klinken. Vind je ze allebei erg lekker en kun je die keus dus niet zo makkelijk maken, ga dan eens bij jezelf na of de Mesa voor jou het prijsverschil waard is tov de peavey. Want waarom meer betalen dan nodig is? :)
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Bassmann schreef:Ik zou gewoon gaan voor die top die ik het lekkerste zou vinden klinken. Vind je ze allebei erg lekker en kun je die keus dus niet zo makkelijk maken, ga dan eens bij jezelf na of de Mesa voor jou het prijsverschil waard is tov de peavey. Want waarom meer betalen dan nodig is? :)
Dat bedoelde ik nou precies te zeggen, kwam er alleen iets moeilijker uit... :)
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ik heb in het verleden wel eens zo gekocht. Bij mezelf heb ik alleen gemerkt dat ik na een tijdje erachter kwam dat ik toch weer ietwat anders wou omdat ik na tijdje meer dacht te horen ofzo.. Sindsdien maar telkens meteen voor het duurste/vetste gegaan.. Nare en dure gewoonte, maar het werkt wel.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Wheezl schreef:Nare en dure gewoonte, maar het werkt wel.
yo-ho!

ik zou die mesa nemen.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Plaats reactie