Vanderkley heerscht !

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7412
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

gasbitarist schreef:
Basvarken schreef: deze twee beweringen zijn met elkaar in tegenspraak...
Ik was er al bang voor dat dat me voor de voeten geworpen zou worden. :wink: WouterN heeft het prima verwoord.
Het is ook geen veroordeling hoor. Ik heb liever een speaker die (warm) kleurt, dan eentje die helemaal niet kleurt.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

gasbitarist schreef: NB: Vorig jaar in Schijndel had hij ook een 3x12 bij zich. Ik begreep dat hij die in opdracht van Herman Deinum had ontwikkeld/gebouwd. Die is nu (geloof ik) ook officieel te koop.
Hij staat wel op zn prijslijst iig :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ik vond eerlijk gezegd die 3 x 12" de meest brute cab die ik ooit gezien had ! Maar voor 1950€ vond ik 'm zo zwaar overprijst dat ik zowiezo voor alternatieven zou gaan...

(En nee Maarten, er bestaan geen 312 gitaarcabs, dit is dus zeker een bascab :mrgreen: )
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

3x12 lijkt me ook wel wat, of eigenlijk 4x12. :D
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26339
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik was zwaar onder de indruk van die Vanderkley-spullen (vooral die 312 inderdaad), maar ik was er verder gauw klaar mee, want 2.7 ohm, (en dus niet voor mij geschikt) én 1650 euries.....(volgens de prijslijst op de site):?
Maar 't klinkt wel, hoor... 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Die 2,7 ohm was nu net wat ik geweldig vond ! Mijn T-max kan 2 ohm geven.
Ik dacht dat er vorig jaar 1950€ opstond ?

Door mijn eigen uiteenzetting ben ik plots aan 't fantaseren over bvb 4 TVX 210 kastjes op 8 ohm. Dat vormt een serieuze 410 toren voor maar 850 Euro.
Okee, ze wegen veel meer dan een neo cab, maar veel minder dan een TVX 410.

:offtopic:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ben zelf ook van plan om een set vanderkley boxen te halen maar dan een 2x10" en een 1x12, wil met 1 box starten, welke van de 2 zouden jullie als eerste aanbevelen?
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Chris90 schreef:Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ben zelf ook van plan om een set vanderkley boxen te halen maar dan een 2x10" en een 1x12, wil met 1 box starten, welke van de 2 zouden jullie als eerste aanbevelen?
Gezien de 1x12 de favoriet is van de kerel die ze bouwt...duidelijke keuze lijkt me ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Helemaal eens met de titel van dit topic.
Ik ben begonnen met de 210, wil er nog een 12" bij. Maar waarom in deze volgorde? Naar mijn idee functioneert de 2x10" beter als stand-alone en is een 12" beter in combinatie met nog een 12" of een 2x10" te gebruiken.

Mijn bescheiden mening. Maar ga ze gewoon uittesten en kies wat jij het best vind klinken.
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Chris90 schreef:Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ben zelf ook van plan om een set vanderkley boxen te halen maar dan een 2x10" en een 1x12, wil met 1 box starten, welke van de 2 zouden jullie als eerste aanbevelen?
Ik had hetzelfde dilemma. Uiteindelijk heb ik ze toch beide aangeschaft, mede aangespoord door de stevige korting die ik kreeg als ik beide tegelijkertijd kocht.
Als je voor een van de twee gaat zou ik inderdaad een keertje testen en goed luisteren (en dan voor de 1x12 kiezen).. :wink:
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Ik kom net terug van een repetitie voor een bij-beun klusje, zondag moet ik optreden met dat groepje. Tijdens de repetitie gespeeld met 1x 112MT en dat klonk te gek. Kastje werd gevoed door mijn Glockenklang Heart-core topje met de toonregeling helemaal neutraal.

Ben erg benieuwd hoe dat zondag met 2 kastjes gaat!

Even ingaande op de vraag van Chris90 : Als je niet meteen 2 kastjes kan betalen neem dan eerst een 112MT. Die kast klinkt alleen ook erg goed, gaat in de oefenruimte hard genoeg (Glock topje geeft 210 watt een 8 ohm en had desondanks nog ruim over). Daarnaast is ie ook nog zeer makkelijk te hanteren, dingetje weegt maar 23kg en is relatief klein.
Gebruikersavatar
altari
Berichten: 306
Lid geworden op: 10 mei 2007, 14:19

Bericht door altari »

Madmac schreef:Ik vond eerlijk gezegd die 3 x 12" de meest brute cab die ik ooit gezien had ! Maar voor 1950€ vond ik 'm zo zwaar overprijst dat ik zowiezo voor alternatieven zou gaan...

(En nee Maarten, er bestaan geen 312 gitaarcabs, dit is dus zeker een bascab :mrgreen: )
Trace elliot heeft 3x12 kasten gemaakt voor gitaar, met de speakers onder een hoek tov elkaar.
Ajetooohhh!!!!!!!!

Fender precision
Clover slapper 5
trace elliot vr350
trace 1084
roelofreinink
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2007, 17:29

HF gereedschap

Bericht door roelofreinink »

Weet een van jullie wat voor HF spul van der kley in zijn kasten stopt?

Ik zit tegen een 1x12mt aan te hikken, en wil er eerst een wat meer van weten. (anders kan ik beter een zelfbouw halen)

Ik heb al gehoord dat er eminence speakers in zitten.
Maar wat voor hoorn/driver zou het zijn? ook eminence?

In de winkel zijn ze denk ik niet zo happy :? als je er een handvat af gaat schroeven om wat foto's van de driver te maken om ze dan op internet te vergelijken.
Kan ik een van jullie zo nieuwsgierig maken dat te doen? :D



(en als je dat wilt doen, kijk dan ook even wat voor filter er in zit. Lijkt een standaard eminence unit...)
En wat nou als ik gewoon iets anders wil.. hè!..
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Waarom mail je hem zelf niet even?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb eergisteren op een 4 x 10 gespeeld en op een 1 x12 bij Strings and Things en ik was heel aangenaam verrast....
Vooral de 4 x 10 vond ik heel erg goed en ik stond al klaar om hem te kopen toen ik even later moest beslissen om met mijn band te stoppen.
Mijn concert-agenda oogt zo mager dat het momenteel niet echt broodnodig is om van materiaal te wisselen dus blijf ik maar nog wat op mijn Epifani spelen maar Vanderkley komt er ooit wel eens van..
what fools these mortals be
Plaats reactie