Vanderkley heerscht !

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Joost van Laake schreef:ok ;)
Was natuurlijk erg sarcastisch bedoeld :lol: Ik heb vanmiddag 2 stuks 1x12MT Vanderkley gekocht. Echt super! De afgelopen 2 jaar heb ik een hoop spul geprobeerd van Eden tot Aguilar, van EBS tot Glockenklang maar Vanderkley is helemaal geweldig!

Ik heb d'r een klein kwartiertje op gespeeld voordat ik zei : "Ok, inpakken die handel!"
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Tof Andre! Wat voor versterker ga je erop gebruiken?
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

andre van ham schreef:
Joost van Laake schreef:ok ;)
Was natuurlijk erg sarcastisch bedoeld :lol: Ik heb vanmiddag 2 stuks 1x12MT Vanderkley gekocht. Echt super! De afgelopen 2 jaar heb ik een hoop spul geprobeerd van Eden tot Aguilar, van EBS tot Glockenklang maar Vanderkley is helemaal geweldig!

Ik heb d'r een klein kwartiertje op gespeeld voordat ik zei : "Ok, inpakken die handel!"
Goeie keus! Veel plezier ermee... zal wel lukken :wink: ...
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

andre van ham schreef: Ik heb vanmiddag 2 stuks 1x12MT Vanderkley gekocht. Echt super! De afgelopen 2 jaar heb ik een hoop spul geprobeerd van Eden tot Aguilar, van EBS tot Glockenklang maar Vanderkley is helemaal geweldig!

Ik heb d'r een klein kwartiertje op gespeeld voordat ik zei : "Ok, inpakken die handel!"
:clap: :thumbsup: :yes: :worship: :yes: :thumbsup: :clap: !!!!!
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
andre van ham

Bericht door andre van ham »

We zijn een beetje Joost's topic aan het kapen hier :oops:


Misschien een nieuw draadje met Vanderkley gebruikers die hun ervaringen en set-up beschrijven? Is ook leuk voor Marc als referentie!
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Ok, het Vanderkley deel even discreet afgespitst.

En om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Afbeelding
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Samen met Accugroove een reeële kandidaat voor mn 410-vervanger.

Nu moet ik ze alleen nog horen :lol:

Hoe klinken de Vanderkley's?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Heel erg goed.
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Even in mijn correspondentie opgezocht wat Marc van der Kley er zelf over zegt:

"-112MT: Dit is inderdaad mijn favoriete kast. Qua klank is deze heel open en natuurlijk, dit is als basis het beste uitgangspunt voor allround inzetbaarheid. Ik gebruik zelf altijd twee van deze kastjes bij alle optredens groot of klein en alle stijlen. Ze kunnen een enorm vermogen verwerken waarbij ze zuiver blijven en ben nog nooit te kort gekomen. De 210MT heeft een iets andere klankkleur wat typisch voor 10” luidsprekers is, ik vind ze iets minder open en diep. Sommige bassisten vinden ze te gek en houden erg van 10”. Een 210MT met een 112MT er onder is ook een veel gebruikte combinatie. Dit is een praktisch setje met een groots geluid. 15” heb je voor de diepte dan niet meer nodig. (Op alle boxen is de tweeter regelbaar dus ook helemaal uit te zetten.)"
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ohja, die versterker van hem is ook te gek (jammer genoeg is de prijs ook behoorlijk gek...).
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik ben ook aan het overwegen om binnenkort Vanderkley-materiaal aan te schaffen... Naar verluidt is Strings en Things een verdeler hier in Belgie en ik ga het daar nog eens uitproberen en dan is er een grote kans dat ik tot een aankoop overga..
what fools these mortals be
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Strings and Things is inderdaad dealer geloof ik, ik herinner me dat Marc dat zei.

@Rieno:
Vanderkley's klinken:
- eerlijk. Ze hebben een erg zuivere natuurlijke weergave.
- warm. Ze hebben een buitengewoon warme klankkleur.
- vol. Reageren uitstekend ook bij lage volumes.

NB: De tweeter-regeling staat bij mij een beetje open (op ongeveer 10 a 11 uur), bij allebei de kasten. (Aanbevolen stand door Marc.)
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ok dan, bedankt Maarten :)

Ben wel erg nieuwsgierig! Een warme klank is niet direct iets waar ik aan denk bij 'mijn' geluid, maar ik ga deze cabs zeker proberen op de meeting.

Op dit moment blijf ik nog wat meer hangen aan mn Accugroove voorliefde (voor beide heb ik evenveel vergelijkingsmateriaal..specs op papier :P) denk ik.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Rieno schreef: Een warme klank is niet direct iets waar ik aan denk bij 'mijn' geluid, ....
Er zijn vast mooiere woorden voor dan 'warm'..., maar in mijn perceptie is het dat. Ik geef toe dat dat in combinatie met een Kubicki wat raar overkomt misschien. Wellicht hebben André of anderen er een beter woord voor.....
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

ruig...nog meer twijfel, dat wel.

ik laat hier mijn topic wel voor kapen maar zo ist goed opgelost :lol:
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Plaats reactie