Vanderkley heerscht !

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Ik heb nu ook sinds enige weken een vanderkley 2x10 en ben elke keer weer overdonderd door het geluid van dit dappere kastje. Zo erg zelfs dat ik alweer hard nadenk om mijn Aguilar gs115 in te ruilen voor een vanderkley 112mt.

[img][img]https://img233.imageshack.us/img233/659/dscf0121mq3.jpg[/img]
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Lijkt me een hele vette set zeg.
Aguilar DB750 en VDKley.

Krijg steeds meer interesse in VD Kley. Toch maar eens nar Bassconnection, of anders zal ik het zeker gaan testen op de meeting in November.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb dinsdag een afspraak met VdKley... ben benieuwd naar de versterkers en de speakers. Ik vrees dat ik niet lang meer zal standhouden..Buiten de prestaties vind ik het ook erg mooie spullen en mijn oog wil ook wat.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Hit By A Blimp
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:09

Bericht door Hit By A Blimp »

wombatboter schreef:Ik heb dinsdag een afspraak met VdKley... ben benieuwd naar de versterkers en de speakers. Ik vrees dat ik niet lang meer zal standhouden..Buiten de prestaties vind ik het ook erg mooie spullen en mijn oog wil ook wat.
Kijken is kopen... :wink:
Fender Jazz '72
Fender Precision '79
Musicman Stingray 4/3EQ
https://debontamps.com
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Die versterker klinkt echt heel goed! Klinkt dik en warm, mar blijft toch heel helder. Het prijskaartje is alleen minder prettig.. Ik heb er bij Marc thuis op gespeeld, met 2 12" er onder.. Superset. Zou mijn spul er zo op inruilen.
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

gasbitarist schreef:Ok, het Vanderkley deel even discreet afgespitst.

En om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Afbeelding
Hoi, ik zie dat jij de combinatie Markbass vanderkley hebt. Bevalt dat goed?
Ik heb een Markbass combo met 1 x 12 "speaker (400 watt). Ik heb daaronder een speakerkast van Hoest en knetter (uche, uche...) Hughes en Kettner uit ongeveer 1989. Ik ben op zoek (en aan het sparen) voor een speakerkast en twijfel tussen Markbass, Hevos en zie nu Vanderkley, waar jullie allemaal nogal enthousiast over zijn.
Ik speel heel veel uiteenlopende stijlen, wat zouden jullie nemen? (de prijzen lopen niet ver uit elkaar en ik sjouw niet erug graag...)

Weten jullie een plaats waar ik al deze kasten eens uit zou kunnen proberen?
https://www.johnklaver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hit By A Blimp
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:09

Bericht door Hit By A Blimp »

Zoals dit bedoel je? :P
Afbeelding

Je kunt ze o.a. bij Bassconnection (Hilversum) en bij Marc VanderKley (Noordwolde, FR) zelf beluisteren/proberen. Ik ben zelf bij Marc geweest en dat beviel prima!! Als je in de buurt van Groningen woont, mag je uiteraard ook mij set proberen...
Fender Jazz '72
Fender Precision '79
Musicman Stingray 4/3EQ
https://debontamps.com
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Hee psst, groninger, kijk eens in het meeting subforum...Kom je je set binnenkort showen op een heuse (N-O) Groningse meeting? Zou tof zijn! ben namelijk erg benieuwd naar die kasten!
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Hit By A Blimp schreef:Zoals dit bedoel je? :P
Afbeelding

Je kunt ze o.a. bij Bassconnection (Hilversum) en bij Marc VanderKley (Noordwolde, FR) zelf beluisteren/proberen. Ik ben zelf bij Marc geweest en dat beviel prima!! Als je in de buurt van Groningen woont, mag je uiteraard ook mij set proberen...
Dank voor je aanbod, maar ik woon in Utrecht, dus bassconnection is dichterbij.
Wat ik eigenlijk bedoel is de 3 verschillende 2 x 10" kasten naast elkaar en dan in dezelfde ruimte op dezelfde dag horen. Ik denk namelijk dat ze allemaal goed klinken, maar ik wil natuurlijk de beste. :wink: nou ja, dat is natuurlijk persoonlijk.
https://www.johnklaver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rush
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:35

Bericht door Rush »

André_84 schreef:Hee psst, groninger, kijk eens in het meeting subforum...Kom je je set binnenkort showen op een heuse (N-O) Groningse meeting? Zou tof zijn! ben namelijk erg benieuwd naar die kasten!
Ja ik ook! Het zou inderdaad tof zijn als je komt....
Basses:
Sandberg California JM4
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Bericht door goikjen »

Wat ik eigenlijk bedoel is de 3 verschillende 2 x 10" kasten naast elkaar en dan in dezelfde ruimte op dezelfde dag horen. Ik denk namelijk dat ze allemaal goed klinken, maar ik wil natuurlijk de beste. nou ja, dat is natuurlijk persoonlijk.
Dit heb ik ook gedaan bij bassconnection. Ik heb de Vanderkley, Eden en EBS getest. Een paar uur later was ik eruit.

Gewoon de hele zaak een paar keer proberen en als je er dan nog niet uit bent gewoon nog een keer terug gaan.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Had vandaag een meeting met Marc VanderKley die bij een bevriend bassist een 8X10 kwam leveren...
Hij had ook een 6X10 mee om uit te proberen en ik heb na heel lang twijfelen de speaker gekocht... Niet omdat hij slecht zou zijn maar vooral het gewicht was een struikelblok.. Hij weegt 50 kg en dat valt best mee maar het is natuurlijk een verschil met een lichte Epifani 3X10 UL speaker van 15 kg of zoiets..
Ik had echter zin in iets dat achter mij blaast, toch duidelijk is en dat geen compromis meer is tussen allerlei factoren (zoals luiheid en gemakzucht). Dat kastjes op elkaar stapelen is ongetwijfeld heel efficient en zelfs even luid maar ik had zin in één groot blok..
Ik ga ongetwijfeld nog wat zitten vloeken op de omvang maar de impact en de kwaliteit maakt veel goed..
Ik heb dus de 8X10 geprobeerd, de 1X12, de 2X10, de 4X10 én zijn versterker die echt gewéldig is(maar dat mag ook wel voor het prijskaartje)...Allemaal geweldig materiaal overigens en Marc was ook heel geduldig en behulpzaam (en we waren best vermoeiend :-))
Het gaat wat meer gesleur zijn maar ik heb het er voor over...
Combinatie met mijn Epifani is ook erg goed..

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door wombatboter op 22 jul 2008, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2879
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Wow! Wat een mooie kast! Denk dat het geluid ook heel goed bij jouw basspel past Geert, ik vind je wel een Vanderkley man..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

:jam:
Ziet er goed uit 8)
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik ben er net in geslaagd het gevaarte alleen langs de trap naar boven te sleuren ... hijg ! Ik denk dat naar beneden moeilijker zal zijn..
Hij past ook net in mijn kleine Citroen.
Ik vrees vooral de kleine kiezelsteentjes op de festivals of de wankele trapjes naar het podium maar het hoort er nu eenmaal bij...
Frank heeft nu thuis een 8X10, een 4X10, een 2X10 én een 1X12 staan..
Ik ben benieuwd wat het spul op een podium gaat geven...
Ze klinken wel echt goed en ik vind het design ook heel knap..
Vreemd genoeg is hij groter dan de 8X10 maar hij weegt wel wat minder..
Alleen wat schrik voor mijn katten en hun nagels..
Laatst gewijzigd door wombatboter op 22 jul 2008, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Plaats reactie