Vanderkley heerscht !

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
JvN
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 feb 2011, 12:02

Bericht door JvN »

Allee mannekes! Zojuist op gespeeld en direct eentje besteld. Helemaal goed voor mij. Het hangt allemaal erg van van je amp en bas, denk ik. Natuurlijk verschillen meningen en smaken ten zeerste, maar in theorie / op papier zouden twee 10" speakers inderdaad meer laag moeten afleveren dan één 12". Wat mij betreft klopt die wetmatigheid ook wel op het gehoor. Het formaatje vind ik heerlijk en door de plaatsing van de luidsprekers heeft de kast wat mij betreft precies het volume dat 'm ook warmte en diepte geeft. Bijna 2 x zoveel als zo'n Markbass Traveler 102P bijvoorbeeld. Dat helpt, weet ik van mijn geliefde Ampeg koelkastjes. Enfin - veel dank voor jullie hulp. Nu moesten we op Talkbass ook maar eens een Vanderkley draadje op gaan hangen, nietwaar?
'59 Fender Precision | SX SPB 57 ¾ | Greg Bennett Corsair ½ | Jule Amps Monique 700 | 2 x Vanderkley 310MN(T)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

euh...welke heb je nu precies gekocht? :D
Gebruikersavatar
JvN
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 feb 2011, 12:02

Bericht door JvN »

Vanderkley 210MN, 4 ohm, zonder tweeter. Ik zal rapporteren na de eerste repetities!
Laatst gewijzigd door JvN op 17 jun 2013, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
'59 Fender Precision | SX SPB 57 ¾ | Greg Bennett Corsair ½ | Jule Amps Monique 700 | 2 x Vanderkley 310MN(T)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik wens je er veel plezier mee en ik denk dat ik voor de meesten hier spreek als ik zeg dat wij ook erg benieuwd zijn hoe hij bevalt. 8)
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Mijn 2x10 + 1x12 setje ben ik nog steeds erg tevreden over! Waarschijnlijk komt daar deze week een Vanderkley VA615 pre-amp erbij!
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Vanderkley rockt ook nog eens als een malle!!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tlKSJ7dBpOo[/youtube]
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

JvN schreef:
rvdbrand schreef:Daarom heb ik een 1x12 en een 2x12. De ene voor thuis de ander in de oefenruimte.
Dus die 1 x 12 is wat jou betreft inderdaad onvoldoende voor repetities? Qua power, qua laag, of beide...? 212 vind ik dus weer net wat te groot worden... Ach - iedereen heeft altijd wat te zeuren, tot grote vreugde der fabrikanten onzer consumptiemaatschappij.
Dat komt meer omdat ik gewoon lui ben, de 1x12 voldoet in de oefenruimte ook prima, maar ik moet hem dan wel omhoog zetten.
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
JvN
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 feb 2011, 12:02

Bericht door JvN »

Stinky schreef:...dat wij ook erg benieuwd zijn hoe hij bevalt. 8)
Dank allen! U gaat het over een week of 2 horen. Intussen kriebelt het al zo dat ik erover begin te denken om mijn zware buizentroep voor een kleine gig in een galerie binnenkort maar eens thuis te laten en het met dit apparaat te proberen... Dat zou toch helemaal een 'bak' zijn :shock: ! Het kan verkeren c.q. niets is zo veranderlijk als de mensch.
'59 Fender Precision | SX SPB 57 ¾ | Greg Bennett Corsair ½ | Jule Amps Monique 700 | 2 x Vanderkley 310MN(T)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Joost van Laake schreef:Vanderkley rockt ook nog eens als een malle!!
wist je dat nog niet dan?!? :mrgreen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=w5um1oci9-E[/youtube]
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Dat wist ik al ja... ;)
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Haico

Bericht door Haico »

Joost van Laake schreef:Vanderkley rockt ook nog eens als een malle!!
Hebben ze voor die "yeah" van 0:54 Layne Staley opgegraven?! :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
JvN
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 feb 2011, 12:02

Bericht door JvN »

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/pages/Vanderkl ... 4599793476" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel, dames en heren, vandaag gearriveerd en mijn eerste ervaringen zijn tamelijk heftig: wat een sound, wat een volume, wat een druk en wat een laag! Waanzinnig. Heb alleen nog thuis met Ampeg PF500 geprobeerd, direct op 'n houten vloer, maar dit nodigt zeker uit tot een test met buizenaandrijving (ook al heb ik hem daar niet voor aangeschaft). Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik kan hem zo op het eerste gehoor al snel ff inregelen zodat hij mijn oude 810 niet veel ontloopt, en daar had ik niet van kunnen dromen. Tijdens repetities en kleine gigs ga ik hier :dance: Heel Erg Blij :dance: mee zijn, zoveel is wel duidelijk. Een knap staaltje vakmanschap van Vanderkley. Dank en van harte proficiat, Marc!

Edit: zojuist ook mijn V-4B eraan gehangen en ik ben verbluft. NOG vetter en lager dan met de PF500. Dat een V-4B vetter klinkt dan een PF500 is niet zozeer een verrassing, maar wel dat die Vanderkley 210MN NOG vetter en lager kon, bij een idioot volume en veel druk. Ik had ook nog nooit een vintage all tube amp over een moderne luidsprekerbox gehoord en ook daarvan ben ik zwaar onder de indruk. Echt bizar, wat er uit dit dingetje komt. De sound is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wanneer je weet dat mijn favoriete en enige cabs tot nu toe een stel '71 SVT 810 'straightbacks' zijn, weet je ongeveer waar of dat je het zoeken moet. Uiteraard komt er met modernere amps en gitaren ook allerlei ander geluid uit, waarvan vele artikelen, besprekingen en ook posts hier getuigen, maar ik was nog niet overtuigd of een moderne cab ook met een vintage sound overweg kon. Nu wel. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Hmmm... even mijn wereldbeeld bijstellen en daar een tijdje aan wennen.
'59 Fender Precision | SX SPB 57 ¾ | Greg Bennett Corsair ½ | Jule Amps Monique 700 | 2 x Vanderkley 310MN(T)
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Mooi! Wanneer komt er een 210MNT bovenop? ;)
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
JvN
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 feb 2011, 12:02

Bericht door JvN »

Ik moet toegeven dat ik stiekem denk aan een 310 MN (zonder T) eronder. Maar eerst eens luisteren hoe hij zaterdag tijdens een kleine gig live klinkt...

Edit: gisteren dus in een medium zaaltje uitgeprobeerd met mijn V-4B, zonder PA. Dat was 3 setjes puur genieten. Onbegrijpelijk kastje. Ik moet mij de komende weken als Odysseus laten vastbinden om mijn 2 straightbacks niet in de verkoop te gooien en er een 410 bij te kopen...
Laatst gewijzigd door JvN op 30 jun 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
'59 Fender Precision | SX SPB 57 ¾ | Greg Bennett Corsair ½ | Jule Amps Monique 700 | 2 x Vanderkley 310MN(T)
Gebruikersavatar
funnybass
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jul 2009, 18:06

Bericht door funnybass »

Chris90 schreef:Mijn 2x10 + 1x12 setje ben ik nog steeds erg tevreden over! Waarschijnlijk komt daar deze week een Vanderkley VA615 pre-amp erbij!
Die heb ik al jaren en is echt top! Ik dacht dat hij ze niet meer bouwde?
Gear:[De Gier Bebop 4|Fender Jazz Bass '68 |Fender Precision '66|Sadowsky MV5-24 |MM Stingray '79|Sandberg HCA Fretl.|Tsj. Double Bass|Vanderkley VA615 preamp + Lab Gruppen fp 3400|Glockenklang Bass Art Classic|Vanderkley 2x112 |Eich|Reddi
Plaats reactie