Vanderkley heerscht !

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
sinneD88
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 apr 2015, 21:59

Vanderkley heerscht !

Bericht door sinneD88 »

Het is al weer even geleden dat hier voor t laatst wat is gebeurd maar ik mag me sinds gisteren ook tot de van der Kley familie rekenen 8)

Afbeelding

Klinkt echt als een klok en moddervet maar toch heerlijk veel definitie met de PB!
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Vanderkley heerscht !

Bericht door Tommy B »

:kwijl: :kwijl: Dikke set!
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Vanderkley heerscht !

Bericht door elrinden »

Helaas geen bezitter...wel kennis gemaakt met Marc. Wat een toffe gast en super bevlogen met wat hij doet! Als ik (naast basgitaren) ergens gas voor heb dan is het voor zijn speakers en versterker :jam:
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Vanderkley heerscht !

Bericht door wombatboter »

Heb zelf vroeger ook nog gespeeld op Vanderkley maar ik heb het uiteindelijk verkocht omdat ik er een bittere nasmaak aan overhield (hoe goed het toen eigenlijk ook was). Het zit me eigenlijk nog steeds hoog.
Ooit kwam Marc naar Belgie afgezakt om er een speaker te verkopen aan Frank Deruytter, een fantastische saxofonist die ook bas speelt.
Ik was daar toen ook aanwezig en heb in een impulsieve bui een 6x10 gekocht (ik dacht dat het ding toen rond de 1500 euro kostte). Ik zag dat er een foto van mij op de site stond van VdKley als gebruiker, dat vond ik niet erg.
Ik heb de speaker ongeveer vier keer live meegenomen en buiten het feit dat ik eigenlijk beter met het gewicht rekening had gehouden was ik ook niet zo tevreden over de klank. Ik hoorde mijn bassen niet zoals ik ze graag hoor en de speakers gaven me een geluid van "karton".
Op de meeting van BGF waren de meningen ook eerder negatief..blijkbaar is dat een euvel dat later in andere speakers goed werd opgelost.
Ik heb de speaker te koop gezet en ik was aangenaam verrast toen ik van Marc een mail kreeg omdat hij de advertentie had gezien.
Hij zei me dat hij het jammer vond dat ik niet tevreden was als gebruiker en stelde een ruil voor tegen een andere speaker die hij ging bouwen (was het een neo 3x12 ? ben niet meer zeker). Ik vond dat heel chique van hem waarop hij antwoordde dat hij tevreden klanten wou.
De maanden gingen voorbij maar ik hoorde niets meer van hem tot ik hem uiteindelijk nog een mail stuurde voor wat info hoe de bouw vorderde.
Het werd een wat koude douche want ik kreeg een voorstel om een andere speaker te krijgen...maar met een aanzienlijke opleg (ik denk dat het 1000 euro was maar ik kan me vergissen, ik schrok me te pletter).
Ik reageerde daarop dat ik van mening was dat er altijd over een "ruil" gesproken was en niet over extra centen waarop hij antwoordde dat hij ervan moest leven en dat er geen andere optie was.
Ik schreef hem dat ik verzaakte aan die deal voor die nieuwe neo en zei dat ik tevreden kon zijn met een 2x12 of een 4x10 in ruil voor mijn 6x10. Hij zei dat hij niets meer kon doen met mijn speaker en dat die niks meer waard was (ik had 'm amper gebruikt en had er een hoes voor laten maken) en alleen nog kon gebruiken voor bepaalde onderdelen en dat ik een opleg diende te doen om een gewone kast te krijgen. Dus ook daar moest ik extra voor betalen.
Uiteindelijk stelde hij voor dat ik een speaker kon komen kiezen bij hem thuis maar dat hij graag 300 euro extra kreeg bovenop de 6x10.
Ik kreeg het voor mekaar dat ik een ruil kreeg tegen een 2x12 zonder die opleg en reed naar het noorden van Nederland achter die speaker naar die boerderij waar hij resideerde (of zijn ouders) te gaan brengen.
Ik nam er de 2x12 mee en vroeg of ik nog een extra tweeter kon krijgen nu ik daar toch was (want die gaan al eens kapot) en uiteindelijk kwam het erop neer dat ik voor die tweeter en een hoes toch 300 euro gefaktureerd werd die ik later thuis heb overgeschreven. Kan best zijn dat die dingen inderdaad geld kosten en niet gratis zijn maar een mooie geste was imo niet slecht geweest na al die misverstanden)
Ik ben vrij pissed off weggereden met een zeer slechte nasmaak en later heb ik de 2x12 verkocht terwijl het nochtans een zeer goeie speaker was maar de hele voorgeschiedenis bleef op mijn lever liggen (ook nu nog, zoals te merken).
Ooit werd ik heel goed geholpen door Marc toen één van de tweeters van mijn Epifani stuk ging en hij me ééntje opstuurde én hij maakt uitstekende speakers met een eigen smoel maar we delen een voor mij naar verhaal en dat vind ik nog steeds jammer.
Kan misschien zijn dat hij dit meeleest maar het moet van mijn hart...
Ik vind het desondanks mooi dat hij succes heeft met zijn merk want je moet het maar doen als Nederlandse ondernemer in zo' n niche markt.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4342
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Vanderkley heerscht !

Bericht door Unlord »

Eén "slechte" review maakt van een bouwer nog niet meteen een kansloze minkukel. Jammer dat het zo is gelopen voor jou en hopelijk heeft ook Marc, met uiteraard een eigen verhaal, ervan geleerd.

Dat van die nasmaak kan ik me levendig indenken. Dat heb ik ook zo nu en dan bij winkels waar ik een slechte behandeling krijg. Laatst nog in een kledingwinkel een jasje gepast dat om mijn lijf zwabberde terwijl de verkoopster maak bleef roepen dat "ik het nodig heb in de schouders". Eerder in diezelfde zaak al een overhemd gepast waarvan de mouwen te kort waren en mij werd verteld dat het prima paste. Daar loop ik dus niet nog es binnen.

Maar on-topic: het zijn mooie, opvallende cabs! :mrgreen:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Vanderkley heerscht !

Bericht door wombatboter »

Uit mijn verhaal blijkt ook helemaal niet dat het slecht materiaal is...ik dacht dat dat duidelijk was.
Gewoon het feit dat er een ruil werd geopperd en dat er toen nooit sprake was van extra geld, dat vind ik niet netjes.
Hopelijk komt het dan ook niet zo raar over dat ik geen zin meer heb om me daaraan te verbinden. Dat lijkt me vrij "normaal" als klant.
what fools these mortals be
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Vanderkley heerscht !

Bericht door Rick517 »

Er zitten weer wat nieuwe spulletjes in de pipeline trouwens he!
Kasten en een versterker.
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Vanderkley heerscht !

Bericht door Sjtevel 1984 »

Waar haal je die info vandaan?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Vanderkley heerscht !

Bericht door Buster »

Dat er een nieuwe versterker ontwikkeld wordt staat op de website. 'n Beetje verstopt, maar het staat er.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Vanderkley heerscht !

Bericht door Rick517 »

Hij heeft wat laten doorschemeren op FB ook.
Ik speel elke dag met mijn Lull !
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Vanderkley heerscht !

Bericht door EW1010 »

Intussen mag ik me ook tot de VdK bezitters rekenen.
Mijn 112EXT is precies wat ik nodig heb voor de kleine bezetting waarin ik speel.
Samen met m'n LMIII een lekker draagbare combi waar ik erg blij mee ben.
Als het ooit harder moet gewoon nog een 112je erbij.
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Vanderkley heerscht !

Bericht door Ken »

Jarenlang een Markbass MoMark 500 en een Markbass 410HR gehad.
Maar eigenlijk is me dat toch wat teveel voor wat ik ermee doe.
Dus doe ik het vanaf gisteren met wat minder vermogen.
Deze VdK 112MNT kwam voorbij en ik kon 'm niet laten gaan.
De Aguilar TH350 top is een ex-demo met een krasje.
Blij mee!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ken op 08 sep 2017, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Re: Vanderkley heerscht !

Bericht door Rick517 »

De 'Spartan'.
Doet z'n naam eer aan.
Kijk maar op FB.
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Vanderkley heerscht !

Bericht door Ken »

Deze dus...
Afbeelding
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Re: Vanderkley heerscht !

Bericht door Rick517 »

En dat ziet er lekker simpel uit!
Doet me een beetje denken aan mijn audiolab-stereoset.
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Plaats reactie