2x10

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

2x10

Bericht door Jetsetbasje »

yo,

Ik speel sinds kort in een nieuw bandje wat even wat anders is dan de takkeherrie die ik normaal maak. Ik heb een ampeg svt classic + bijbehorende 8x10 koelkast, maar aangezien ik nu ook wat vervoerbaarder en vooral subtieler zal moeten spelen zat ik te denken aan een 2x10. en dan het liefst 1 van ampeg natuurlijk.

Maar zijn die dingen op 8 ohm? mijn svt classic draait op 4 of 2. dit moet toch opzich niet echt een probleem zijn?

julie nog tips?
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

8 ohm ja, en van een mismatch wordt je geluid niet mooier. Daarnaast is 300watt buizen op zo'n kleine Ampeg 2x10 niet echt een feest denk ik. Mocht er onverhoeds wat misgaan en je geluid piekt, dan liggen misschien die speakers er wel uit en met een beetje pech gaat je uitgangstrafo eraan.

Ik zou eerder kijken naar een Eden 2x10, bijvoorbeeld de XST of XLT die in 4 ohm leverbaar zijn. Persoonlijk zou ik me dan een stuk 'veiliger' voelen.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Het is wel een hele stap terug van een 8x10 naar een 2x10, zou een 3x10 geen optie zijn?
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

4x10" op 4 ohm cabs heb je genoeg, als je echt goedkoop wil ga je natuurlijk voor peavey ;)
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

hoef niet perse goedkoop, maar ik wil gewoon even iets draagbaars maar wel een beetje te combineren met mijn top. Dat ik niet direct iets compleets nieuw moet halen.

Ander soort cab is ook prima. Maar 4x10 is dan toch meteen weer lastiger om te vervoeren
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

mss moet je 2 112 kopen van 8 ohm. Een kleine vier ohm cab zie je niet vaak.
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Ik zeg ook Peavey. Gewoon veel waar voor je geld.

EN die 210 SVT draait op 4 ohm.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

https://www.thomann.de/nl/ampeg_svt_210av.htm

ik gok dat het plaatje er niet bij klopt.. Maar 2 van zulke boxjes is ook een optie.. niet te duur ook, heb een beetje 2e hands gekeken maar is weinig te vinden.

over die 210 svt op 4 ohm kan ik niks vinden?
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

o w8 ik zie nu dat dat een soort micro stack is..
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

The Fourth Horsemen schreef:mss moet je 2 112 kopen van 8 ohm. Een kleine vier ohm cab zie je niet vaak.
Plus één! Ik gebruik het nu een tijdje, en het past in elke kofferbak, klinkt als een malle en is helemaal niet zwaar!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

dat klinkt ook als een goed plan inderdaad!
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Plaats reactie