Eden gaat met de WTX500 uitkomen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Eden gaat met de WTX500 uitkomen

Bericht door Unlord »

Voor hen die erop hebben zitten wachten: de WTX500 van Eden gaat uitkomen. Niet helemaal gelijk aan de WTX260, maar met wat extra upgrades er gratis(?) bij. Geen idee van prijs, datum van release en winkels.

GAS ze ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

ik zal een chekken bij Lane B.van Eden Electronics of er een richtprijs is...of dat het nog een proto is.
let's JayDee !
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Bericht door Weckl »

TalkBass over de WTX500 inclusief verhaaltje van Lane.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Check dan ff het forum van Eden zelf. Daar zit Leen ook en heb je alle discussies en foto's bijeen.
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Bericht door Linda5 »

Brrrrr......
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Ben zeer benieuwd wanneer die te krijgen is!
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
JeroenJzzBss
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 feb 2008, 18:39

Bericht door JeroenJzzBss »

Ik vond die WTX-260 ook al slecht klinken, mijne klinkt echt veel beter.
Van mij hoeft dat topje er niet echt te komen.
Eden Time Traveler
Eden 210XLT
Fender JB USA
Modulus FleaBass4
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Probleem met die 260 was de veel te lage peut en de clipping van de compressor. Met die 500 hoop ik dat Eden dat soort shit heeft opgelost. Als je een lekkere warme sound wil, is dit wellicht dé bak voor je. Maar ja, of ie serieus kan concurreren met de Markbass bijvoorbeeld...ik weet het niet. Op het Eden forum lopen echter genoeg freaks rond die hem gaan bestellen, maar die hebben dan ook alle Eden gear al. Op zich geloof ik ook wle dat het een hit gaat worden, mits de prijs een beetje onder de 800 euro blijft.
Gebruikersavatar
JeroenJzzBss
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 feb 2008, 18:39

Bericht door JeroenJzzBss »

Unlord schreef:Probleem met die 260 was de veel te lage peut en de clipping van de compressor. Met die 500 hoop ik dat Eden dat soort shit heeft opgelost. Als je een lekkere warme sound wil, is dit wellicht dé bak voor je. Maar ja, of ie serieus kan concurreren met de Markbass bijvoorbeeld...ik weet het niet. Op het Eden forum lopen echter genoeg freaks rond die hem gaan bestellen, maar die hebben dan ook alle Eden gear al. Op zich geloof ik ook wle dat het een hit gaat worden, mits de prijs een beetje onder de 800 euro blijft.
Eigenlijk moeten ze slim zijn en dit topje aanbieden voor 500 eur ofzo.
Dan wordt het pas een hit, verdienen ze misschien wel minder p st. maar ik denk toch dat de opbrengst dan groter is
Eden Time Traveler
Eden 210XLT
Fender JB USA
Modulus FleaBass4
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

de wtx-260 kost al 659 :lol:
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4351
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

659? Waarzo? Bestellen in de US zeker. Hier in NL kost ie nog minstens 799 geloof ik.
Gebruikersavatar
PyungNamm
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 mei 2006, 22:11

Bericht door PyungNamm »

https://www.thomann.de/nl/search_dir.htm ... x&x=11&y=8

das 598 euro bij Thomann. De WTX500 schijnt zo'n 699 dollar te gaan kosten (ergens gelezen op 't eden forum of op talkbass), dus dan waarschijnlijk rond de 700-800 euro op thomann..
je zou ze natuurlijk ook over kunnen laten komen, voltage wordt automatisch gedetecteerd en voor het gewicht hoef je het niet te laten denk ik..
ik ben hier wel benieuwd naar, net als naar de Shuttle 6.0, om te gaan gebruiken met wat licht gewicht cabinets.. licht gewicht heeft me altijd getrokken, maar het moet niet ten koste van het geluid gaan en natuurlijk is er ook een bepaald budget wat een rol speelt ;) anders speelde ik al heel lang op lichtere spullen, vind het ergens namelijk zonde dat mijn 4x10 alleen wordt gebruikt bij optredens (en dan niet eens de aller kleinsten) omdat het zo'n gesjouw is telkens de trap op en af en in de auto.. kan aan mij liggen, maar dan heb ik liever goed geluid wat ik overal kan gebruiken :)
Gear:
G&L L-2500 Tribute, HK Fretless 5-snaar, Jan Knooren Contrabas, Kala U-Bass
Acoustic Image Clarus 2R+
Phil Jones Compact4

Band:
Oriental Jazzband
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

"All Eden amps are now built in China. Sorry, it frustrates me too!"
Nu weten we ook waarom David Nordschow is vertrokken. Hij kon zich -denk ik- in het beleid van de nieuwe eigenaren niet helemaal vinden.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Man, dat ding is echt niet mooi... dan is zelfs de LM mooier.
De Shuttle is klein en toch mooi :love:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Plaats reactie