Bassman Top!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

De beste remedie daarvoor is toch zeker wel om die bassman-top aan mij te doneren, kun je daarover alvast niet meer verwend doen... :)
Dan zou ik 'm voor gitaar gaan gebruiken met zo'n 2x12" cab... Niet voor bas in ieder geval.
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

t Is eigenlijk bedoeld als mult-instrument versterker he? Maakt niet zoveel uit. Een vriend van me (die kan pas spelen op gitaar...tering) vond hem iets teveel low-end hebben voor een gitaar. Zelfs als ie de Bass-pot op 0 zette.

Bas is wel mooi hoor. :)

Edit:

YES, MIJN 1000e POST!!!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

Trigger schreef:De beste remedie daarvoor is toch zeker wel om die bassman-top aan mij te doneren, kun je daarover alvast niet meer verwend doen... :)
Dan zou ik 'm voor gitaar gaan gebruiken met zo'n 2x12" cab... Niet voor bas in ieder geval.
ja ik hoorde ook dat een bassman eigenlijk lekkerder klinkt voor gitaar dan voor bas...ik heb de mijne ook aan een gitarist verkocht
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

De Teng schreef:Een vriend van me (die kan pas spelen op gitaar...tering) vond hem iets teveel low-end hebben voor een gitaar. Zelfs als ie de Bass-pot op 0 zette.
Ligt er natuurlijk aan wat voor gitaar (hout, elementen, etc) je erbij gebruikt en wat je speelstijl is. Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk een vette sound vind hebben, hoor! Zeker combinatie met een strat of een tele.
JUM JUM!
Alhoewel ik m'n Marshall Major toch wel de ultieme gitaarversterker vind: 200 watt aan KT88 buizen! Voor de perfecte Malcolm Young gitaarsound (AC/DC) hoef ik iig niet verder te kijken...
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Heb 'm lange tijd als bureaublad gehad, mag ik 'm nu in het echt hebben?

Afbeelding
Status-Graphite Electro 5-string
Status-Graphite Energy 5-string
Reverend Rumblefish 5L
Radial Bassbone
SWR 350X & Triad
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

De meeste mensen die de bassman horen, doen dat in combinatie met het bijbehorende cab. Echt waar, dan haal je er maar de helft uit. Met mijn Eden Klinkt ie écht 2 x zo vet en gaat ie echt 2 x zo hard!

Mijn vader heeft hem ook altijd voor gitaar gebruikt. Klinkt super hoor. Vooral met een gretsch-type voor zo'n rockabilly sound.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Bassfreak schreef:De meeste mensen die de bassman horen, doen dat in combinatie met het bijbehorende cab. Echt waar, dan haal je er maar de helft uit. Met mijn Eden Klinkt ie écht 2 x zo vet en gaat ie echt 2 x zo hard!

Mijn vader heeft hem ook altijd voor gitaar gebruikt. Klinkt super hoor. Vooral met een gretsch-type voor zo'n rockabilly sound.
[spoiled] Erik vriend!! [/spoiled]

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

simon schreef:
Trigger schreef:De beste remedie daarvoor is toch zeker wel om die bassman-top aan mij te doneren, kun je daarover alvast niet meer verwend doen... :)
Dan zou ik 'm voor gitaar gaan gebruiken met zo'n 2x12" cab... Niet voor bas in ieder geval.
ja ik hoorde ook dat een bassman eigenlijk lekkerder klinkt voor gitaar dan voor bas...ik heb de mijne ook aan een gitarist verkocht
Yeah, een van de Motherfed Gitaristen blaast met zijn SG over een bassman 100 + bassman 4x12.. Klinkt wel eh, moddervet denk!

Maar idd, op je 15e, wauw.. Toen zat ik nog aan me eerste Yamaha RBXje..
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik heb hem net mee gehad naar een repetitie, en hij was echt lekker, hij had veel laaaaag!

Ik heb volgende week een optreden voor 400 man, ik denk dat ik dan ook de bassman kast van zolder haal. Hij zit in een flightcase. Op die flightcase zet ik dan mijn eden. daarnaast de bassman kast. waarschijnlijk sluit ik hem niet eens aan, omdat mijn eden 400 keer meer aankan, en ik dan waarschijnlijk die bassman kast zo'n beetje opblaas. Maar het staat natuurlijk wel vet op zo'n dik podium... 8)
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Basgitaar: Yamaha RBX 4snaar, Yamaha TRB5-II, MTD Kingston 5, Motion Accoustisch 4snarig ding, Chinese Contrabas, v/d Hoeve Leader 4snaar, MTD 535 USA, Custom Ritter Okon 6snaar, en een Custom Ritter Roya 6snaar fretless in de aanbouw. Alle basse die weer de deur uit zijn laat ik even achterwege.

Amps: Uit elkaar gesloopte trace 4x10 combo 250watt, Eden WT800 top, EBS Fanner top
Cabs: Ampeg svt 8x10 kast, Eden 410xlt in flightcase, Eden 212xlt in flightcase, Accugroove tri210L.
Effecten: EBS Octabass, Multidrive, Dynaverb, MultiComp en

Nou wheezl als jij ook maar een woord durft te klagen...
Trouwens, wat gebruik je nu als setup? En hoe vervoer je in godsnaam die 8 x 10, ik heb al moeite met mijn eden 4x10... en hoe is die 2x12 van eden? Ik ken iemand die de 1x12 heeft en er helemaal wild van is... Hij heeft z'n aguilar ervoor ingeruild, dat zegt wat toch..?
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

D'r staat nou zo'n blonde bassman op marktplaats voor 1000euri dacht ik (volgens mij kwam ie uit '64). Verder staan er ook "gewone" bassman's op voor 800 en 900 dus als je geïntereseerd bent zoek maar ffkes op markplaats.
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Heej mensen, Nog ff over de bassman... Wat is het verschil eigenlijk tussen die blonde en die normale? Of is dit alleen de kleur?

EDIT: na ff google-en zie ik dat er 3 (???) verschillende zijn:
- silverface
- blackface
- blonde

Zijn er verschillen in klank? of zijn dit gewoon 3 verschillende kleuren?
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Dirk schreef:Heej mensen, Nog ff over de bassman... Wat is het verschil eigenlijk tussen die blonde en die normale? Of is dit alleen de kleur?

EDIT: na ff google-en zie ik dat er 3 (???) verschillende zijn:
- silverface
- blackface
- blonde

Zijn er verschillen in klank? of zijn dit gewoon 3 verschillende kleuren?
Idd zijn het drie verschillende kleuren.
Er is zelfs een site waar je lege behuizingen kan kopen (in die drie verschillende kleuren)
Best wel, eigenlijk.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ehehe.. damn hoe krijgt die kerel het voor elkaar. :shock:

waar blijft die 64'er 7ender jazzzzzzzzzz? :lol:
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

de producten van fender waren voor de cbs periode veeel beter. Een jazzbas pre cbs is ook veel duurder dan eentje uit de jaren 70. Zo zit het denkik ook met amps...

een 64 jazzz?? daar wil ik al mijn bassen wel voor inruilen :D
Plaats reactie