Limiter, Noisegate en RUIS

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eric_wilson_is_fat
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 dec 2004, 22:29

Limiter, Noisegate en RUIS

Bericht door eric_wilson_is_fat »

Weet iemand toevallig waar het knopje "noisegate" op mijn Laney 4*10 G150 voor is? als dat knopje ingedrukt is komt er een -> :evil: ruis uit de versterker, dus niet uit de speaker.. als het knopje uit is niet. hetzelfe geld voor het "limiter" knopje.

hoe kan dit?

weet iemand toevallig waar ik een handleiding van deze amp kan vinden? op internet niet gevonden.

8) Dub
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Dat knopje is voor als je je afvraagd hoe een bas met distortion klinkt... je moet alleen je bottom-end er dan nog ff bij wegdenken...

Neej flauwigheid... geen idee... vriend van me heeft een laney gitaarversterker... maar daar zit het niet op geloof ik...
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

ruis uit de versterker, en niet uit de speaker? eh, bliep? als dat echt zo is, is er iets goed mis.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ging de vraag nou vooral om het feit dat je niet weet wat uberhaupt zo'n ding doet of hoe het kan dat je een probleem bij je amp krijgt?


> Iha is een noisegate een soortement ruisonderdrukker. Live in ieder geval erg handig. Staat de noisegate misschien niet standaard aan, zodat als je het knopje indrukt dat ie dan uit gaat... en voila, ruis is er weer?

> Limiter - snoeit je signaal gelijk af, anders krijg je clipping van je amp. Dat je daarbij ruis krijgt vind ik vreemd. Heeft niets met de functie van de feature te maken nl.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
eric_wilson_is_fat
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 dec 2004, 22:29

Bericht door eric_wilson_is_fat »

misschien dat dat met die noisegate inderdaad wel 'andersom' werkt. dat als het knopje 'uit' is de noisegate dan 'aan' met tot gevolg geen ruis.

maar inderdaad die ruis komt letterlijk uit mn versterker en niet uit de speaker. het is meer een soort "zoemmmm" achtig iets
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ventilator is het eerste waar ik aan denk. Mijn amp geeft daarbij ook wat gezoem hoor, nothing to worry about. Als ik harder speel (lees: volume hoger zet) dan hoor ik het al niet meer. Misschien dat je het eens kunt proberen als je speelt... of dat er misschien een knop op de achterkant zit, waarbij je die uit kunt zetten. Luister dan nog eens of het gebeurt?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie