Ervaringen glockenklang, ebs?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Ervaringen glockenklang, ebs?

Bericht door Chris90 »

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaringen hebben met de glockenklang heartcore (of andere types) en de ebs hd 350. Wat kunnen jullie vertellen over deze amps, vergelijkbaar?
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Heartcore: Waanzinnig goede amp, helaas weinig vermogen. Qua sound een absolute aanrader, als het je ligt. EBS is ook zeker goed en ze gaan hard, maar vind ze niet zo mooi klinken als een Glock.

Ik heb zelf vreselijk gas voor een Heart Rock. :)
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Bericht door Frank »

Ik heb de ebs350, en ze klinken geweldig.

Als je wil proberen kan ik ze wel meenemen naar de meeting of zo.
Gebruikersavatar
Hit By A Blimp
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:09

Bericht door Hit By A Blimp »

Ik heb zelf de EBS TD650 en Glockenklang Heart-Rock gehad, maar het geluidsbeeld is wel ongeveer gelijk met de 350 en Heartcore.

Ik vind EBS over het algemeen wat te kil of klinisch en een beetje scooped in het mid. Een echte slap-amp zogezegt. Te weinig warmte in het laag. Als dat je ding is, dan is het een te gekke amp, maar voor mij was het een openbaring toen ik mijn Markbass LMII kreeg.
Iets wat Glockenklang ook een stuk beter doet dan EBS naar mijn mening. Glockenklang heeft een warm maar toch erg strak en gedifiniëerd geluid. Al geeft de Heartcore, zoals deevit ook schrijft, redelijk weinig vermogen, zeker gezien het gewicht dat je meesleept.
Laatst gewijzigd door Hit By A Blimp op 07 aug 2008, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Fender Jazz '72
Fender Precision '79
Musicman Stingray 4/3EQ
https://debontamps.com
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

Ik kom met de EBS HD350 nooit warmte, attack of agressie te kort, kortweg een hele dynamische amp die ik echt verschillende karakters mee kan geven (oa icm met sansamp)
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Bericht door *Pieter* »

Ik heb zelf een Glockenklang Soul en heb wel eens een EBS geleend. In zekere zin lijken ze op elkaar omdat het beide cleane versterkers zijn. Maar in * mijn * (!!!) oren is de EBS steriel en de Glockenklang warm. Bij de EBS bleef ik maar draaien aan de knoppen om een lekker geluid te halen. Voor slap (zoals hier ook gezegd) ws. wel erg goed, hoewel de Glock dat ook PRIMA doet. De EBS mist wat laag/mid of zo, ik weet het niet.

De Glockenklang klinkt clean, warm, ERRUG strak maar heeft ook een duidelijk eigen geluid. Ik vind het mooi, anderen niet.

En zo kom je toch weer op het oude advies he :lol: :lol: zelf luisteren! 8)
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Ik denk dat je wel het beste de EBS 350 met een Glockenklang soul kan vergelijken. Die lopen qua vermogen, en prijs niet al te ver uiteen.

Ik speel sinds 2001 op een Glockenklang Soultop.
Eerst in een Soulcombo, en later in combinatie met een 4x10 Glockenklang kast.

Ik ben er zeer tevreden over. Neutraal, maar zeer prettig 'warm' geluid. Vond toendertijd de EBS transistorversterkers, wat te hifi in vergelijking.
Ik heb de equalizer van mijn Soul ook bijna uit staan, terwijl ik op andere versterkers nog wel eens moet draaien om een fatsoenlijk geluid te vinden.

Ik vind het allebei prima merken, en als Glockenklang niet zou bestaan, was de kans best groot dat ik op EBS zou spelen.

Mijn Glockeenklang cabinet gaat misschien weg om over te stappen naar VD Kley, maar qua versterker blijf ik Glockenklang zeker trouw. Stap misschien ooit nog eens over naar de veel krachtigere Heart-Rock, als er weer wat grotere optredens aankomen.

Ik kan je nog een versterker in die prijsklasse aanraden waar ik vorige week over heb gespeeld, en bijvoorbeeld heb vergeleken met oa Aguilar

De TecAmp Tiger 400/600

Erg mooie neutrale versterker, met toch een eigen karakter. Vooral goed in een mooi warm mid, wat vaak bij transistors nog wel eens ontbreekt.
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Jullie hebben me toch wel heel nieuwsgierig gemaakt over de glockenklang amps. Kent iemand een winkel die ze heeft staan en die dichter bij is dan Bass connection en bass matters?

Groet
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Musik Produktiv is volgens mij niet zo ver voor je, daar staan altijd wel een paar.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Bericht door Slashhead »

Met een enkele 8 Ohm cabinet is de HeartCore voor grotere gelegeheden en veel geluid, van bijvoorbeeld de drummer, iets te krap. Ik heb daarom dan ook altijd twee 8 Ohm cabinetten bij me, dan is dit probleem opgelost. Ik speel nu nooit verder dan stand 6/7 op de volume knop. Dat vindt ik eigenlijk uitstekend, omdat een versterker toch altijd lekkerder klinkt als ie behoorlijk onder zijn hol wordt geschopt.
Met repetities speel ik met een enkel cabinet en daarvoor heeft ie ook power genoeg.
Als ik een nieuwe amp moest kopen, als deze ooit kapot zou gaan (hoop het niet :( ), dan wordt het absoluut de Heart-Rock.

Ik heb wel Glockenklang speaker kasten en heb eigenlijk niet de behoefte aan wat anders. VDK heb ik nog nooit gehoord, doe ik ook maar niet anders gaat het weer geld kosten :wink: Wil eerst wat anders erbij hebben :lol:
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Ik gebruik nu al zo'n vijf jaar de Glockenklang The Passenger (Soultop in 1x12" combo) en kan de positieve opmerkingen alleen maar bevestigen die in dit topic over Glock worden gemaakt. Gelukkig wordt hier nog maar eens bevestigd dat de klokkenklankkleur verre van steriel is, maar warm en neutraal. Klasse apart, mijn eerste keus, daar komt niets meer tussen...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Plaats reactie