Markbass little Mark 250, of little mark 2?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

Welke van de 2?

Markbass Little Mark 250
2
5%
Markbass Little Mark 2
35
95%
 
Totaal aantal stemmen: 37

WilMario
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 mei 2007, 22:55

Markbass little Mark 250, of little mark 2?

Bericht door WilMario »

Wat zouden jullie kiezen de 250 of de Little Mark 2. De 250 is gunstiger geprijsd, maar ik ben bang dat ik met de 250 wattages tekortschiet.

Iemand argumenten voor of tegen?
Fender American standard Precision Bass
Gibson Thunderbird Studio Short Scale
Fender Aerodyne special P Bass
Ibanez sr 300 FM

Markbass Little Mark II
Ashdown Classic Neo 410
Eden Nemesis NSP 210
Orange Crush B 35
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Maar je hebt de 250 blijkbaar al gekocht?
Of mss gewoon al in je sig gezet.

'k heb zelf de SA 450 (zelfde wattage als de LM2) en met m'n 8 Ohm cab geeft die al ruim genoeg volume hoor, zelfs op lage volumestand.
Maar met die amp's heb je wel altijd nog reserve!
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
Thiso
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 mar 2008, 09:31

Bericht door Thiso »

De little mark 2, overschot aan power, een heerlijke klank en gemakkelijk in gebruik, net zoals de little mark 250 maar dubbel zoveel vermogen, beter een beetje overschot :wink:
gear:

Fender Jazz Bass american series (s-1)
Aria pro 2 (xrb-series)
Ampeg SVT III (non pro '91)
Ampeg SVT 810 AV
Boss TU-2
Boss CEB-3
EHX Big Bass Muff pie
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Ik heb lang getweifeld over de LM 250. Vond hem zeer overtuigend klinken maar was ook bang dat ik op den duur power te kort zou komen.
Toen ben ik een Nemesis gaan testen en was de beslissing voor mij snel gevallen. Als je regelmatig "grotere" gigs hebt zou ik niet voor die 250 gaan, heb je die niet en ga je die niet hebben dan is het zeker een hele fijne top.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
WilMario
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 mei 2007, 22:55

Bericht door WilMario »

Hehe aangezien het elf tegen 1 is en ik toch dat vermogen wil hebben heb ik de Markbass 250 omgeruild voor een Markbass Little Mark 2. Hij moest bij Feedback alleen van een ander filliaal komen dus dat wordt nog een weekje wachten, maar goed dan heb ik wel een versterker waarmee ik de grond keihard kan laten trillen :) ( en de ramen en de kasten enz.)
Fender American standard Precision Bass
Gibson Thunderbird Studio Short Scale
Fender Aerodyne special P Bass
Ibanez sr 300 FM

Markbass Little Mark II
Ashdown Classic Neo 410
Eden Nemesis NSP 210
Orange Crush B 35
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Groepsdruk iemand? :lol:

Neenee, je moest je zeker niet verplicht voelen maar volgens mij heb je wel de beste beslissing genomen.

Succes met de (nieuwe) keuze iig 8)
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
Nine.Zero bass
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 jan 2008, 20:08

Bericht door Nine.Zero bass »

het is in ieder geval een super versterker. Had er bijna eentje gekocht maar ben toch voor de aguilar gegaan uiteindelijk :D
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Nine.Zero bass schreef:het is in ieder geval een super versterker. Had er bijna eentje gekocht maar ben toch voor de aguilar gegaan uiteindelijk :D
Stiekemerd! :lol:
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Haico

Bericht door Haico »

Met het juiste kastje kan je met een LM 250 makkelijk in Ahoy spelen. Het verschil tussen 250 watt en 500 watt is niet zo veel. Het scheelt maar 3 dB op maximaal vermogen.
Laatst gewijzigd door Haico op 10 sep 2008, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nurk
Berichten: 206
Lid geworden op: 24 okt 2007, 17:22

Bericht door Nurk »

Het ligt idd aan de efficiëntie van je cabs (en het speakeroppervlak zal ook wel meetellen).. Toch zou ik voor de extra headroom voor de LM II kiezen ;)
Zelf heb ik ook een LMII, die erg goed bevalt. Ik heb echter ook een vergelijking gedaan tussen de LMII en de Aguilar AG500SC, en die laatste was toch net weer wat beter. Ook prijziger natuurlijk
Love is a mixtape
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Het verschil tussen 250 watt en 500 watt is niet zo veel. Het scheelt maar 3 dB op maximaal vermogen.
ja, maar het verschil in headroom is gigantisch.... :wink:
Gebruikersavatar
Nine.Zero bass
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 jan 2008, 20:08

Bericht door Nine.Zero bass »

Nurk schreef:Het ligt idd aan de efficiëntie van je cabs (en het speakeroppervlak zal ook wel meetellen).. Toch zou ik voor de extra headroom voor de LM II kiezen ;)
Zelf heb ik ook een LMII, die erg goed bevalt. Ik heb echter ook een vergelijking gedaan tussen de LMII en de Aguilar AG500SC, en die laatste was toch net weer wat beter. Ook prijziger natuurlijk
niet dat prijziger meteen beter is, ik vond de ebs fafner (weer 300 eurie meer ofzo) minder goed dan de Aguilar AG500SC, om maar even een voorbeeld te noemen...
Nurk
Berichten: 206
Lid geworden op: 24 okt 2007, 17:22

Bericht door Nurk »

Nine.Zero bass schreef:
Nurk schreef:Het ligt idd aan de efficiëntie van je cabs (en het speakeroppervlak zal ook wel meetellen).. Toch zou ik voor de extra headroom voor de LM II kiezen ;)
Zelf heb ik ook een LMII, die erg goed bevalt. Ik heb echter ook een vergelijking gedaan tussen de LMII en de Aguilar AG500SC, en die laatste was toch net weer wat beter. Ook prijziger natuurlijk
niet dat prijziger meteen beter is, ik vond de ebs fafner (weer 300 eurie meer ofzo) minder goed dan de Aguilar AG500SC, om maar even een voorbeeld te noemen...
Ik zeg niet dat prijziger meteen beter is, maar dat er in dit geval een hoger prijskaartje aan de hogere geluidskwaliteit hangt ;)
Love is a mixtape
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik vind dat eigenlijk onzin: de geluidskwaliteit van praktisch alle highend basversterkers is goed. EBS, Aquilar, Epifani, Markbass: ze gebruiken allemaal goede electronische componenten....vaak zijn het zelfs exact dezelfde componenten!

tis uiteindelijk gewoon een smaakkwestie welke versterker je voorkeur geniet.
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

Kheb beide
En de 250 op 4 ohm gaat wel heel hard hoor,
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie