Behringer vs Peavey vs Randall vs ...?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Je kan idd een hele goede deal doen, zeker als je iets koopt van iemand die je goed kent. Ik heb een paar maanden geleden een Ampeg SVT3 pro overgekocht van een goede bekende, ik weet zeker dat ie gewoon goed is. Vorig jaar een Soundgear SR3005 overgekocht van iemand in Limburg na uitgebreid mailcontact. Ook een zeer goede deal geweest. Ik zou persoonlijk wel voorzichtiger zijn met occasions die in een winkel te koop zijn. Die zijn vaak niet zo heel erg goedkoop en weet je ook niet van wie het ding is geweest, wat er mee is gebeurt, enz.

Ben nog wel op zoek naar een goed kabinet, maar zit er steeds meer aan te denken toch voor een nieuwe te gaan. Speakers zijn in mijn ogen toch de meest slijtbare onderdelen van je setup. Maar m'n budget moet het wel toelaten natuurlijk.

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Q. schreef:Wel zonde, want 2ehands kom je soms echt super goede deals tegen. Plus dat een garantie lang niet alles dekt en ik bijvoorbeeld een 2ehands peavey meer zou vertrouwen dan een 1ehands behringer...
Ja, maar dat zegt niks. Waarschijnlijk zouden mensen een 70ehands volledig afgebeulde peavey nog meer vertrouwen dan een spiksplinternieuwe behringer stack :P
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Beaam, beaam. :P
Behringer heeft een slechte naam, maar over enkele Behringer producten (met name de nieuwe BA-serie) hoor ik veel goede dingen, en de reviews over de BX3000T zijn erg positief.
Maze Mouse, heb je die BA410 alleen uitgeprobeerd, of werk je er vaker mee?
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Wel gebruikt, maar deze zijn goed en erg dun gezaaid
https://www.marktplaats.nl/markt/muziek/ ... 0%26js%3D1
Let op: 300 watt he?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Ziet er allesbehalve beroerd uit, klinkt ook allesbehalve beroerd, heb zelfs ooit op zo'n ding een paar keer gespeeld, dus ik weet hoe hij zou moeten klinken, maarre... even tussen ons...
geen 2ehands voor mij :wink: (echo? waar heb ik dat eerder gehoord?)
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik dacht, misschien kan ik een arme student ompraten... :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Dragon
Berichten: 169
Lid geworden op: 06 jun 2004, 21:51

Bericht door Dragon »

Neem de Peavey. Ik speel al ongeveer 10 jaar op de TNT 160 met een black widow speaker.

Goed: prijs/kwaliteit, veel instelmogelijkheden, praktisch onverwoestbaar, genoeg vermogen voor in het oefenhok maar ook voor op de kleine podiums.

Minder goed: gewicht, ingebouwde chorus, geen echte line-out.

Ik heb geen ervaring met de andere merken die je noemt.
Fender bassen, Precision en Aerodyne
Shure GLXD draadloos systeem
Shure P3TRA PSM 300 in ear systeem
Rotosound en D'Addario snaren
Monster kabels
Line 6 Helix LT

www.phoenix-rockband.com
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

gilles schreef:ik doe alleen maar aan tweedehands. Stomweg omdat ik nieuw niet kan betalen......
+1

Als ik alles nieuw zou kopen, dan was ik 2 keer zo lang bezig met alles te verzamelen... k vat echt niet waarom je per se nieuw wilt hebben...
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Enfantterrible schreef:Beaam, beaam. :P
Behringer heeft een slechte naam, maar over enkele Behringer producten (met name de nieuwe BA-serie) hoor ik veel goede dingen, en de reviews over de BX3000T zijn erg positief.
Maze Mouse, heb je die BA410 alleen uitgeprobeerd, of werk je er vaker mee?
Slechts getest. (dik uur op zitten pingelen bij iemand in de buurt die em heeft gekocht voor het geval zijn hartke er mee ophoud)


Ik ben gewoon aan het rondkijken naar een halfstack met een goede price/power verhouding die ook nog eens niet te duur mag zijn.
(En 300 watt door 4x10" voor nog geen ik geloof uit mijn hoofd 550 euro als je alles nieuw koopt....)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Hou je vast, ome Laurens zit in de praatstoel.

Vorige week zaterdag heb ik (eindelijk) de stoute schoenen aangetrokken, en ben in een muziekwinkel wat nieuwe en tweedehands versterkers uit gaan proberen (aangezien veel mensen adviseerden om op zoek te gaan naar goede tweedehandsapparatuur). Van alles geprobeerd: Hartke tops en cabs, Peavey tops en combo's, en.... een tweedehands Trace Elliot combo. Op die Trace (150 watt, 15-inch speaker) heb ik zeker een half uur gespeeld, ik vond dat die Trace het mooiste geluid had, bovendien zat er een nieuwe speaker in en kreeg ik een jaar garantie, dus zeer gelukkig met het beestje naar huis, en 's avonds heb ik hem meteen ingewijd tijdens de repetitie.
Gisteren tijdens de repetitie (let wel: de derde keer pas dat ik erop speelde) was het raak: vier keer begon hij te knarsen, ruisen, zagen, brommen, hoe je het ook wilt noemen, en alle vier die keren hield hij er net zo plotseling mee op als dat hij er mee begonnen was. :evil:
Ik heb alle aansluitingen gecontroleerd, ik speelde (net als de vorige keren) op een geaard stopcontact, geen breukje in de kabel want de kabel heb ik ook vorige week nieuw gekocht, ook heb ik die drie keer dat ik erop gespeeld heb totaal niet hard gespeeld (dat doet onze band toch al niet, maar giseren was de drummer ziek, dus toen speelden we helemaal op slaapkamerniveau), ik weet zo gauw niet waar het vandaan kan komen. Ik breng hem woensdag weer terug naar die winkel, maar heeft iemand hier misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen?

P.S. Bestaat er zoiets als voorgevoel? (retorische vraag, ik verwacht geen reply :wink: ). Nooit gemerkt dat ik het had, maar ik wilde - zoals jullie hebben kunnen lezen - eerst eigenlijk niet aan tweedehands beginnen.
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Enfantterrible schreef:...Ik breng hem woensdag weer terug naar die winkel, maar heeft iemand hier misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Het is op afstand natuurlijk heel moeilijk om een diagnose te stellen (woeha dr. AmericanIdiot 8) ) maar ik denk een los contact in de voeding of eindtrap... Doet hij het weer als je er een dreun op geeft?

PS Ik weet niet welke preamp je erin hebt zitten, als het die met 1 buisje is dan moet je natuurlijk niet al te hard op dat ding slaan, dat vindt het buisje niet zo leuk.. met dreun bedoel ik natuurlijk niet dat je de amp in elkaar moet rossen :wink:
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Ik ben niet zo molesteerderig. Klappen geven was nog niet eens in me opgekomen zelfs. Maar hij deed het ook uit zichzelf iedere keer weer plotseling naar behoren.
Ik heb een combo met GP7 preamp, das volgens mij gewoon een transistorversterker toch? Geen buisjes dus, als je de zekeringen bedoelt, ja die had ik ook al nagekeken (allebei, van preamp en speaker, nog intact). Als de zekeringen springen komt er toch helemaal geen geluid meer uit?
Wat ik nog vergeten ben te vertellen; sinds hij kuren heeft, is het zo dat wanneer ik de combo aanzet, de speaker onder begeleiding van bijgeluiden (knars en zachte plof) enorm uitslaat (wel bijna een centimeter denk ik). Ik ben geen techneut, dus hoe ik dit moet interpreteren...
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Het is wel vervelend dat je na je gloedvolle betoog over "liever nieuw" geconfronteerd wordt met een niet correct werkend gebruikt product.
Gelukkig heb je een jaar garantie, dus ongetwijfeld gaat dit probleem opgelost worden.
Eén troost: ik heb al jaren dit soort verschijnselen, maar dan vooral met nieuwe producten. Variërend van incomplete ding/dong deurbellen (nieuw in doos bij de bouwmarkt) tot niet-betaalde bouwtermijnen bij de oplevering van een nieuwbouwhuis tot verfbranders die er na 3 kwartier mee ophouden tot vloerkleden die zelfs nooit geleverd worden.
Er is dus nog hoop :wink: :wink:
(en nee, met versterkers dus nooit gehad...)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Enfantterrible schreef:Ik ben niet zo molesteerderig. Klappen geven was nog niet eens in me opgekomen zelfs. Maar hij deed het ook uit zichzelf iedere keer weer plotseling naar behoren.... de speaker onder begeleiding van bijgeluiden (knars en zachte plof) enorm uitslaat (wel bijna een centimeter denk ik)...
Dat bevestigt mijn vermoeden van een los contact... En dat uitslaan van de speaker komt denk ik doordat er gelijkspanning op de uitgang komt.. maar goed, breng het beestje gewoon terug en sta erop dat ze het in orde maken. En zoals ik al zei, met een klap bedoel ik niet dat je het ding moet molesteren, een tikje bevestigt vaak een los contact..

EDIT: met een buisje bedoelde ik geen zekering, maar ik meen me te herinneren dat Trace ook ooit een combo had met 1 buis (lamp 8) ) in de preamp, ik weet alleen niet meer welke.. zo iets met 12smx was dat toch?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Hans58 schreef:Variërend van incomplete ding/dong deurbellen (nieuw in doos bij de bouwmarkt)
:offtopic: Mag ik misschien vragen van welk merk die deurbel was?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie