Een baskast

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Een baskast

Bericht door UP-B »

beste vrienden :)

omdat mijn warwick cab veel te diep is zou ik graag een andere kopen... spijtig want ik heb er niets op te bemerken... maar anders kan ik niet repeteren met een band (en mss geraakt die zo in mijn eigen auto :) )

ik zou iets van een 800€ kunnen uitgeven voor een andere cab

Nieuw of 2dehands maakt me niet uit. liefst wel een 4x 10

mijn warwick is 67.5x60.5x48.5 (HxBxD)
een ebs is al direct 69x58x!!44!!! dit scheelt al bijna 5cm!! dit lijkt weinig maar is al een wereld van verschil voor een cab in een compacte auto te krijgen... (spijtig dat ik niet voor ebs cabs ben...)
hebben jullie suggesties???

alvast bedankt!
Bert (de hippe belg)
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

dus als ik het goed begrijp ga je een andere cab kopen omdat ie niet in je auto past? ik vind het leuk om belgen voor joker te zetten maar dit is zelfs voor mij te makkelijk. klinkt misschien raar maar ik ken mensen die andere cabs kopen omdat ze het geluid niet mooi vinden :shock: .

ruk een paar stoelen uit je auto, vast een stuk goedkoper.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

of koop een andere auto voor 800 euro...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Heb je bij die 800 euro de verkoop van de warwick ook bijgerekend of is het totaal 800?

Voor 800> In dat geval zou ik een GS210 van Aguilar nemen een nog een kastje erbij. GS112 of zo... zo af en toe duiken ze wel tweedehands op en dat heb je wel voor dat geld. Laatst ook nog op gitaarmarkt volgens mij. Kan me niet voorstellen dat die twee kasten qua volume tekortschieten. Als je iets meer uitgeeft heb je er tweedehands nog een 1.15" onder. (zelfde merk)

Bag End > is amper te vinden... de rest vind ik niet altijd de moeite waard. IMHO.

Of gooi je achterbank plat van je auto. Wil ook wel eens helpen...


(Doet me denken aan Freek de Jonge: 'Heer, heb meelij met de Belgen!'....Sorry Bert... maar ff serieus: die paar cm" zullen volgens mij echt niet zo heel veel oplossen.)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

wel kijk... als ik repeteer met mijn band gaan wij met de auto naar het repetitielokaal... vroger nam ik een trace elliot van de drummer mee.. die paste perfect in de koffer... (het is zo'n koffer afgescheiden van de achterbank.. dus niet met een volledig raam dat meegaat...

maar nu geraakt mijn warwick cab er niet in omda die een paar cm groter is... en dat zuigt tering...

mss nog een oplossing is een 2x10 erbij te kopen
en dan met zoiets repeteren.. ik zie wel...

(vbtje een aguilar kast tov een warwick kast scheelt al 3INCH.... dat zou dat probleem al oplossen...

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

als je content bent van je basskast zou ik ook opteren voor een 2x10inch om te repeteren. je kan hem achteraf misschien nog parallel plaatsen met je andere kast op het podium. (bij m'n ampeg zou dit kunnen)
Plaats reactie