* Hulp gevraagd: welk 1x12" combo'tje is het VETST? *

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

Welk combo'tje zou JIJ kiezen?

SWR Workingman's 12
4
25%
Hartke Kickback 12
4
25%
Ashdown Electric Blue 12
1
6%
Iets anders? Motiveer je keuze!
7
44%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

is dit niet wat?:
Afbeelding

Kun je er later altijd nog een extra 12" van eden kopen, heb je een super mini torentje..:)
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

De Boxertjes van Trace Elliot.
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

soulbrother schreef:Bedankt voor jullie reacties dusver. Had ik al gezegd dat ie ook *betaalbaar* moest zijn? Voor optredens ga ik dus die Carvin B1500 + Schroeder 2x10" + 1x12" (in één) cabinet bestellen, dus voor op het podium ben ik in principe klaar. Ik wil maximaal 400 tot 500 euro uitgeven voor de combo, maar mischien is het wel een optie om een losse 1x12" kast erbij te kopen waar ik die Carvin top op zet. Is het dan geen probleem om 1250 watt bij 4 ohm op een 1x12" kastje te zetten??
werner, op marktplaats staat een leuk Nemesis combootje (2x10)
Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 272
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Bericht door soulbrother »

Nemesis, nee dank u. Straks ga ik m'n Silverado Special ruilen tegen een Workingman's 12 met wat cash! Is dat probleem ook weer opgelost.
Bassen is soms lastig
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Naast mijn fendertje heb ik een lus lopen via een Hartke B90.
Het is een 90 watter met een 12 inch speaker, volledig ingesteld op mid en hoog, en die fender alleen het laag (15 inch).

Ik heb inderdaad Hartke gestemd want die "shape" knop van Hartke is werkelijk ongeevenaard.
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Vind je? Ik vind het de meest belachelijke knop ooit, naar mijn mening word je sound er alleen maar dunner van. Ik heb een keer over een 2x12 120 watt hartke gespeeld, en daarom was ik er ook zo ontevreden over. je kon hem niet uitzetten dus kon je er geen neutrale bas uitkrijgen. jammer, vond ik.
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 272
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Bericht door soulbrother »

OK dan, het is gelukt. Ik zit hier nu gelukkig te wezen met een SWR Workingman's 12. Het is er eentje van de eerste serie en het is precies dezelfde die ik een hele tijd geleden zelf heb gehad toen ik begon met bassen. Het geluid is erg OK en hij geeft toch echtwel een vette puist volume voor zo'n handzaam apparaat! Ik kan 'm met één hand zo in de kofferbak knikkeren, YIPPIE!!!!
Bassen is soms lastig
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Congrats! 8)
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Bassfreak schreef:Vind je? Ik vind het de meest belachelijke knop ooit, naar mijn mening word je sound er alleen maar dunner van. Ik heb een keer over een 2x12 120 watt hartke gespeeld, en daarom was ik er ook zo ontevreden over. je kon hem niet uitzetten dus kon je er geen neutrale bas uitkrijgen. jammer, vond ik.
Ik heb hem NAAST de fender in gebruik, dus niet wat jij bedoelt ALLEEN.
Bovendien ben ik een rocker, ik zoek mijn geluid in de diepe bas (de fender dus)met daarnaast erg veel mids.(de hartke dus)
En jij hebt het over een neutrale bas ? Jij bent toch die jongen met de Boss ME50-B ?
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

euhw jah hoezo?
Jah hij had wel een vetmooit midden dioe hartke vonnik hoor:) Wat voor fender heb je dan?

Groetjes erik
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Bassfreak, je hebt een pm.

Anders gaan we te ver van het topic af. :wink:
Best wel, eigenlijk.
Plaats reactie