Laat jij een ander je versterker gebruiken?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

Laat jij een ander jouw versterker gebruiken?

Geen probleem!
12
10%
Als het nodig is mag het wel.
41
33%
Liever niet.
47
38%
Nee.
23
19%
 
Totaal aantal stemmen: 123

Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Ik heb het aardig vaak gedaan, m'n versterker uitgeleend (wel terwijl ik erbij was) en omgekeerd ook vaak over andermans spullen mogen spelen. Erg praktisch als je een klein optreden hebt en je met de hele band maar één auto ter beschikking hebt waar niet iedereens stack plus een hele drumkit in past. De meeste bassisten weten meer van versterkers dan ik en zoals De Teng al zei, met een T-Max kan weinig misgaan. Toch heb ik 'liever niet' gestemd want ik ben wel zuinig op m'n spullen. Het is dat het soms niet anders kan.
Gebruikersavatar
dB
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 mei 2008, 20:39

Bericht door dB »

Mocht het nodig zijn, dan heb ik daar niet zo heel veel problemen mee. Ik wil echter eerst wel een "brokken is dokken" afspraak maken voor het geval dat...
bzzzt krrrr foosh








www.letsgotohell.nl
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

Nee.

Ohja Remirio jou plaatje is echt irritant dacht echt dat er een vaag beest op me scherm zat.
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Wij als band hosten een jam- evening op zaterdagen in een grote bar met pa( van de kroeg) . Onze eigen backline...dus soms speelt een andere bassist over mijn versterker......die ik dan wel ff zelf afstel naar zijn smaak: "meer treble, mids, prima ...hoor je jezelf goed?...ok, niet zelf meer aankomen dan"..... en ook dan nog let ik op de wel bekende lamjes die niet horen op te lichten van een afstandje. Het is wel zo dat als er iets stuk gaat op die avond, de bar het zonder pardon vergoed met hetzelfde als je had; of de waarde , dus echte angst is er niet, hoewel ik het diep in mijn hart liever niet heb dat er vreemde mensen over spelen; mijn bas leen ik nooit uit aan een vreemde
let's JayDee !
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Alleen aan bassisten die ik persoonlijk ken. Cabinet idem.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Monolith schreef:Alleen aan bassisten die ik persoonlijk ken. Cabinet idem.
Gaat mij precies zo. Het is me een keer gebeurd dat de betreffende bassist als eerste een asbak op mijn versterker plaatste, dat vond ik toch wat minder...
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

in eerste instantie niet. ben daar niet zo happig op, problemen achteraf. aan de andere kant, ik leen mijn hartke topje vanaf vandaag en tijdje uit aan Joost van Laake.... sinds dit weekend kampt hij met een kapotte amp en ik wil hem graag helepen zodat hij kan blijven spelen. ik heb er toch 2, dus missen doe ik hem ook niet. dus ja... hangt een beetje van de situatie af.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik heb heel cru "Nee" gestemd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zie ik als vriendendiensten. Bassisten die ik persoonlijk ken en waarvan mijn gevoel zegt dat het goed is, en dat ik ook niet met de brokken blijf zitten als t fout gaat.

Ik moet heel hard sparen voor mn spulletjes dus ik ben er erg zuinig op. Buitendien heb ik teveel mensen maar "aan zien kloten" met spullen van een ander en dat vind ik ronduit onbeschoft en respectloos. En daar ben ik nu eenmaal allergisch voor.........
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
altari
Berichten: 306
Lid geworden op: 10 mei 2007, 14:19

Bericht door altari »

Bedenk me net dat ik een 4x10 trace kast met transistor-eindtrap al zeker 5 maanden heb uitgeleent. Die jongen is, in mijn ogen, een enorm talent. Hij studeert nog, dus geen centen. Toen hij gevraagt werd bij ruben hoeke in te komen vallen heb ik hem mijn (overbodige) spullen uitgeleent zodat hij deze kans kon aangrijpen. Kheb ook, om dezelfde reden zo'n beetje, een peavey mark3 bastop weggegeven. Wie goed doet...
Ajetooohhh!!!!!!!!

Fender precision
Clover slapper 5
trace elliot vr350
trace 1084
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Hier ook liever niet. Als het eens niet anders is doe ik er niet te moeilijk over maar ik houd het wel met argusogen in de gaten.
Zo ben ik wel eens het podium opgekropen om een fles bier van mijn versterker af te halen. Dat doe je maar met je eigen spullen, maar op mijn versterker moet iemand anders eens even geen bier neer gaan zetten!
And never even ask the reason why
She said so
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Heb liever niet gestemd.

Alleen op de BGF-meeting mag het. :mrgreen:

Of als ik de bassist echt goed ken.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Geinig.. Ik heb nee gestemd, maar net als quasi had ik er op de meeting geen probleem mee... Als het een bekende is ofzo heb ik er ook minder problemen mee. Laatst heeft voor het eerst een andere bassist (die ik goed ken) een optreden op mijn amp gedaan, dat was al heel wat eigenlijk. :D

Maar, met bandcompetities oid is het heel simpel, niemand speelt op mijn top... Daar issie gewoon te duur voor helaas. Stel je voor dat er wat gebeurt, al dan niet per ongeluk of niet, dan ben je beide mooi de lul!! :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Vroeger had ik een Peavey Mark III, daar mocht iedereen mee klooien, gaat niet kapot.
Nu zou ik het liever niet meer doen, alleen als ik er zelf bij ben inderdaad. En ja ik heb een asbak op mijn top staan, vaak meerdere flessen bier, en ja zo nu en dan staat er ook een plas bier op (ja ja zit in een flight case) maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook mag :twisted:
Bassen heb ik geen moeite mee.
Maar goed, koop gewoon je eigen zooi kun je het lekker zelf kapot maken.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Ik heb ook nee gestemd,
natuurlijk is er wel een uitzondering en dat is de bassist van een bevriende band, verder niemand. Wel heb ik vaker mijn Ampeg B3 158 combo uitgeleend tijdens een fesival, maar nu ik deze heb verkocht en me geen schade kan veroorloven niks meer.
Het valt me op dat meerdere BGFers hun spullen met arends-ogen in de gaten houden als er een ander op speelt, dat deed ik ook maar heb daar echt geen zin meer in. Dan kan ik niet ontspannen genieten, omdat andere te lui, gemakzuchtig, te gierig enz enz zijn.
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Ik doe er nooit moeilijk over zelf...maar zodra ik merk dat iemand slordig met mijn spullen omgaat is het over...
heb echt al veeeeeel te vaak spullen uitgeleend en nog maar zelden iets aan de hand gehad.

@ ikheetbas:
ik ga je morgen ff bellen! HELD!
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Plaats reactie